به بهانه پیروزی هسته ای در بیانیه تهران

  نقد نیوز - گروه سیاسی:بعد از پیروزی های پی در پی پرونده هسته ای کشورمان که اتفاقا بعد از دوران ننگین اصلاحات برای ایران اسلامی به وقوع پیوست ، این بار بیانیه تهران بهانه ای شد تا کمی تاریخ را مرور و وقایع هسته ای را مجددا بازخوانی کنیم. مطمئن هستیم هنوز کسانی هستند که از مسائل پشت پرده پرونده هسته ای خبر ندارند و ارزش این پیروزی ها را نمی دانند. ما به طور خلاصه به شکست های ننگین اصلاحات و پیروزی های غرور آفرین ملت و دولت و مجلس انقلابی می پردازیم و قصد آن را نداریم که مسائل را مفصل مورد نقد و بررسی قرار دهیم.
هیچ بعید نیست چند سال دیگر اصلاح طلبان منافق پیشه این پیروزی های باورنکردنی ، که با همکاری ملت و دولت و مجلس به وقوع پیوسته را صاحب شوند و توهم عملکرد خوب در این قضیه دامنشان را بگیرد. به همین دلیل هم شده باید آنقدر این مسائل گفته شود تا حرف و حدیثی پیرامون پرونده هسته ای باقی نماند.

همانطور که می دانید توافق ننگین سعدآباد در حالی رقم خورد که پیش‌تر نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم در نامه ای خطاب به مقام معظم رهبری از نوشیدن جام زهر سخن به میان آورده بودند. در این نامه که خواندن آن روح هر ایرانی متعصب و انقلابی را زجر میدهد ، کاملا عجز و ناتوانی کشور برای غربی ها القا شده بود.

ادامه مطلب ...

أین عمار

Seyed Ali Khamenei


أین عمار


دیگر از این همه نیرنگ به تنگ آمده است

با علی لشگر شبرنگ به جنگ آمده است

 

هان ببینید چه دندان به غضب می سایند

که به پیکار "علی" شیر عرب می آیند

 

فاش پیداست که از غیظ بر افروختخ اند

و چه کین ها که در انیان دل اندوخته اند *

سلامتی امام خامنه ای (روحی له الفدا) صلوات

موسوی نخست وزیر امام !!!!!!

 بسیاری از مواضع سران فتنه از جمله موسوی طی یک سال اخیر در تعارض مبنایی با رویکرد حضرت امام(ره) است.

  • بسترسازی برای شعار انحرافی جمهوری ایرانی و حذف اسلام،
  •  زمینه سازی برای حذف شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل،
  • معارضه منافقانه با ولایت فقیه
  • معارضه منافقانه با رأی مردم (جمهوریت)،
  • ائتلاف پنهان با گروه های ضداسلام و انقلاب،
  • تخطئه سیاست اصولی جمهوری اسلامی در دفاع از آرمان فلسطین،
  • نقش آفرینی در پروژه آمریکایی-صهیونیستی آشوب،
  • تحریک به محاربه،
  • میدان دادن به نفاق و منافقین و به هم زدن مرز نیروهای انقلاب با جبهه استکبار و عوامل
  •  حمیات از بمب گذاران
  • و... 

از جمله خیانت های موسوی و در تعارض با مبانی خط امام خمینی است.

عجب پرونده تمیزی ...!!!!

شرط رهبرانقلاب برای خواندن خطبه عقد

کسانی که توسط رهبر انقلاب خطبه عقدشان خوانده شده است متوجه نگاه ویژه رهبر به این مسئله مهم شده اند.

به گزارش جهان؛ موضوع مهریه همواره یکی از موضوعات مهم مطرح شده در جریان مراسم ازدواج بوده است.

موضوعی که به نظر می رسد در صورتی که طرفین راضی باشند به شکل مناسبی قابل حل است.

کسانی که خطبه عقدشان توسط رهبر انقلاب خوانده شده است متوجه نگاه رهبر به این مسئله مهم شده اند.تا آنجا که خواندن خطبه عقد توسط رهبر انقلاب یک شرط دارد و آنهم مقدار معین مهریه 14 سکه ای است.

در همین زمینه یکی از همراهان رهبر در کتاب گوشه هایی از زندگی رهبر انقلاب این طور نقل می کنند:

یک شب که به منزل شهیدی رفته بودیم ، پس از احوالپرسی و گفتگو ، موقع خداحافظی یکی از اعضای خانه جلو رهبر انقلاب آمد و گفت: دو نفر از فرزندان شهدا که الان در جمع ما هستند ، صیغه محرمیت خوانده اند ، خیلی دوست دارند صیغه دائم آنان را شما بخوانید.

- اشکال ندارد، می گویم یک وقت مشخص کنند، بیایند دفتر.

- دوست داریم همین الان انجام شود.

- مانعی ندارد. اما به شرطی که مهریه بیش از 14 سکه نباشد.

گفتند: مهریه صد سکه بهار آزادی است.

چند لحظه سکوت بود و سکوت. ناگهان دختری که ظاهراً همان عروس خانم بود جلو آمد و گفت: من بقیه را بخشیدم. مهریه فقط 14 سکه باشد.

مراسم اجرا شد و عروس و داماد هر کدام سکه ای از دست آقا هدیه گرفتند.

جبهه ملی، سران فتنه و حکم قصاص

منبع: خادم نیوز

انتشار خبر اجرای حکم قضاص برای 5 مجرمی که اقدام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی از جمله بمبگذاری در مجامع عمومی را در پرونده خود داشته و به عضویت در گروهکهای معاند اعتراف کرده بودند، فرصتی بود تا محافل ضدانقلاب تهاجم علیه نظام اسلامی را در دستور کار خود قرار دهند. این جوسازی ها علیه اجرای حدود الهی در کشوری که خود را حکومت اسلامی خوانده و ملزم به شریعت اسلامی می داند، داستان 30 ساله ای است که ضدانقلاب از آن طرفی نبسته است، اما اصرار به تکرار آن دارد، چرا که در قبال آن می تواند وجه قابل ملاحظه ای را از کشورهای غربی مدعی حقوق بشر دریافت نماید! 


اما آنچه این بار افکار عمومی جامعه را به تعجب واداشت، قرار گرفتن سران فتنه سبز در کنار ضدانقلاب در محکومیت اجرای قانون قصاص است. موسوی با صدور بیانیه ای با زیر سوال بردن عدالت قوه قضائیه، اجرای حکم اعدام برای این مجرمین را سیاسی خوانده و آن را مخالف عدالت علوی دانسته است.


همسر وی زهرا رهنورد نیز وارد عرصه شده و با طرح سوالاتی تلاش دارد تا این اقدام قانونی دستگاه قضا را زیر سوال برد. در اولین سوال چنین آمده: «اصلاً چرا اعدام؟ چرا بدترین مجازات در حق انسانها و ملت اعمال شده است؟» 


فراز پایانی این نوشته که به ادبیات گروهکهای ضدانقلاب شباهت بسیار دارد آمده است: «من زهرا رهنورد! بعنوان عضو کوچکی از ملت، در اینجا به تمام مادران داغدار و زنانی که فرزندان و شوهرانشان اعدام شده اند یا در کف خیابانها به دست مزدوران کشته شده اند پیام می فرستم: ای زنان دلیر و شجاع، در این غم و اندوه عظیم، در کنار شما هستم.» 


راس دیگر فتنه - کروبی - نیز در اظهاراتی چندین از خود واکنش نشان می دهد: «طبیعی است که ما از مرگ افراد و اعدام آنها متاثر می شویم و اصولا مخالف رواج یافتن چنین برخوردهایی هستیم.»


در قبال این سخنان عجیب و غریب توجه به چند نکته ضروری است:


1- دفاع از مجرمان و تروریستهایی که جرم علنی آنها در به خاک و خون کشیدن مردم بیگناه در شیراز و ... بر همگان معلوم است، با هیچ منطقی قابل دفاع نمی باشد و تنها در قالب تداوم فتنه قابل تحلیل است. موسوی، کروبی باید مشخص کنند برای تداوم فتنه تا کجا حاضرند به پیش روند! آیا قرار است این مسیر تا زیر سوال بردن آیات صریح قرآن کریم ادامه پیدا کند؟! 


2- شاید گفته شود، اعتراض آقایون به اصل قصاص نبوده، بلکه به نحوه رسیدگی به اتهامات متهمین در دادگاهها و احکام صادره اعتراض دارند! اما در این باره باید گفت اظهارات رهنورد به خوبی ماهیت این اعتراضات را برملا می سازد. وی می نویسد::«اصلاً چرا اعدام؟ چرا بدترین مجازات در حق انسانها و ملت اعمال شده است؟»


در واقع این اظهارنظرات را باید بیش از اعتراض به روند دادگاه تجزیه و تحلیل نمود و خاستگاه آن را دگردیسی و استحاله فکری کسانی دانست که امروز به باورها و اصول دیروزین خود پشت کرده اند. موید این ادعا بخشی از سخنان اخیر موسوی در دیدار با جمعی از خانواده های زندانیان اخیر است که وی در آن دیدار چنین می گوید: «ما بدون نگاه به ایدئولوژی افراد و بدون توجه به طرز فکر آدمها و حتی وابستگی جمعیتی و حزبی آنها، باید از حقشان دفاع کنیم و روبروی ظلم و ستم ایستادگی نماییم و لزوما هم نباید همفکر و هم عقیده او باشیم.»(22/2/89)


همین طرز تفکر است که موسوی را امروز به حمایت از اعضای دستگیر شده گروهک تروریستی پژاک و انجمن سلطنتی کشانده است!


3- واکنش سران فتنه به اجرای احکام قضایی فوق و ارتباط دادن آن با سالگرد انتخابات دهم ریاست جمهوری را از منظر دیگری نیز می توان مورد توجه قرار داد. واقعیت آن است که سران فتنه از توانایی برگزاری مراسم «بزرگداشت فتنه» که از فردای انتخابات کلید خورد، به شدت نگرانند. ناتوانی این جریان در نگه داشتن هواداران در صحنه و مشخص شدن ماهیت جریان فتنه برای اکثریت ملت ایران پس از حوادث تلخ روز عاشورا، وضعیت دلسردکننده ای را اردوگاه فتنه بوجود آورده است. لذا وقوع چنین حوادثی و اجرای احکام شرعی که پایان کار ضدانقلاب و معاندین نظام اسلامی را به خوبی نشان می دهد، اندک نیروی باقی مانده در جبهه فتنه گران را نیز به شدت هراسان و ناامید کرده است. لذا چنین واکنشهایی از جانب موسوی و کروبی عمق عصبانیت این افراد را آشکار می سازد. 


4- موضع سران فتنه در قبال حکم اعدام، ناخودآگاه ماجرای 


موضع گیری سران جبهه ملی بر علیه لایحه قصاص را در دهه 60 تداعی می کند. در آن ایام هواداران جبهه ملی با غیرانسانی خواندن لایحه قصاص خواستار عدم اجرای آن در جمهوری اسلامی شده بودند. حضرت امام(ره) این اقدام را مخالفت صریح با ضروریات اسلام دانست که معتقدین به آن از دایره اسلام خارج خواهند شد. حضرت امام(ره) در بخشی از بیانات خود می فرمایند: «اینها تفاله های آن جمعیت هستند که حالا قصاص را، حکم ضروری اسلام را، «غیر انسانی» می خوانند. ما تکلیفمان با آنها خوب تا یک حدودی معلوم است. هر وقت هم مصلحت پیدا بشود، روشنش می کنیم.»


5- سخن آخر اینکه پیش از این موسوی اعلام داشته بود: «می گویند شما از کشتی نظام پیاده شده اید از کشتی مسلمانی که پیاده نشده ایم!» بنظر می رسد بعد از خروج موسوی از کشتی نظام اسلامی، وی به تدریج قصد دارد از «کشتی اسلام» نیز پیاده شود و خود را به امواج دریای کفر و استکبار بسپارد. در این شرایط بی شک آینده ای جز هلاکت و نابودی برای وی قابل تصور نخواهد بود.

اسلام جدید از زبان فرهیخته ترین زن ایران

یار جمع کردن این احمق رو نگاه کنید که به قول مرد شماره ۱ توهم ایران فرهیخته ترین زن ایران هستش. چقدر جنسشون هم جوره ! :)

به جمله بندیش نگاه کنید چطور می خواد از جنازه چند تا بمب گذار سوء استفاده کنه. ببینید چجوری داره دست و پا میزنه شوهر بی عرضه اش رو یجوری به این ملت بچپونه

واقعا نفرت دارم چرندیات این احمق رو تو وبلاگ بزارم ولی خب این چرندیات بهترین راه برای نشون دادن حماقتش هست

تا مرد سخن نگفته باشد                 عیب و هنرش نهفته باشد

حالا این که مردم نیست البته شهوهرش هم یه سور زده به این

جالبه مفسر قرآن هم هست . یدفعه مسلمون میشه صاف هم میره مفسر قرآن میشه. بعد شروع می کنه آسمون ریسمون بافتن. 

خدا بیامرزدت شهید دیالمه که اون موقع اینارو شناختی



اعدامهای تحریک آمیز و خشونت بار این ایام توسط حاکمیت، بویژه اعدام پنج جوان که در روز یکشنبه 19 اردیبهشت به بهانه حضور در گروهکها اعدام شده اند، سؤالهای متنوعی را به ذهن هر انسان آزاده و تحلیلگری متبادر می کند. مثلاً: - اصلاً چرا اعدام؟ چرا بدترین مجازات در حق انسانها و ملت اعمال شده است؟ - آیا روند دادرسی انجام شده؟ آیا اقرار گرفتن زیر شکنجه هیچگونه وجاهت قانونی دارد؟ - آیا این اعمال و محکومیتها و اعدامها، اقدامی مستقلانه از سوی قوه قضائیه بوده است یا با فشار نهادهای امنیتی انجام شده؟ - آیا این اعدامهای شتابزده برای زهر چشم گرفتن از مردم در سالگرد بیست و دوم خرداد بوده است؟ - درحالی که جنبش سبز با همه تنوع و تکثر، خواهان استقرار حاکمیت مرکزی، وحدت ملی تمام قومیتهای ارضی ایران با حفظ حقوق اقلیتها ست، چرا حاکمیت فعلی با سرکوب اقلیتها و جوانان کرد و اعدامها در جهت تحریک این قوم اصیل عمل می کند؟ و سؤال پررنگ این است که آیا این اقدامات در جهت وحدت ملی است و یا تجزیه ملی و سایر پیامدهای سوء آن؟ - آیا اعدام زنان و خشونت در حق لطیف ترین بندگان خدا، موجب سرافرازی حاکمیت است یا نشان ضعف و ذلت آن؟ و این درحالی است که به فرموده پیامبر، زن به ریحانه تشبیه می شود: «إنَّ النّساء ریحانة» - آیا با این همه ادعای اسلام مداری رژیم، این اقدامات خشن، بازجوییها، زندانهای طویل المدت، و نهایتاً اعدامها، زنان را به اسلام علاقه مند کرده یا موجب بدبینی زنان و جوانان به اسلام شده است به نحوی که حتی عبادات بنیادی مثل نماز و روزه را هم برای آنها زیر سؤال برده است؟ اینگونه زن کشی ها، به این معنا ست که بالاخره حاکمیت به مطالبه رفع تبعیض تن داده (!) اما این بار از طریق ظلم بالسویّه! با اعمال زندان، شکنجه، بازجویی، احضار و اعدام، بطور مساوی برای زنان و مردان! و همزمان خودداری از هرگونه اقدام رفع تبعیض در قوانین قیم مآبانه در ارگانهای ذیربط و دادگاهها و نهایتاً، من زهرا رهنورد بعنوان عضو کوچکی از ملت، در اینجا به تمام مادران داغدار و زنانی که فرزندان و شوهرانشان اعدام شده اند یا در کف خیابانها به دست مزدوران کشته شده اند پیام می فرستم: ای زنان دلیر و شجاع، در این غم و اندوه عظیم، در کنار شما هستم و بدانید که این خونها به بار می نشیند و پاداش هزینه سنگین داغ جوانان صبح آزادی و دموکراسی خواهد بود اما دریغ و افسوس از این همه ظلم حاکمیت بر ملت؛ ملتی که هیچ کس را ندارد جز خداوند عالم.


توصیه دیپلماتیک و وحدت‌آفرین شیرین عبادی به آیت الله لاریجانی!

منبع: عرفان

تشکل موسوم به "کانون مدافعان حقوق بشر" در نامه ای به رئیس قوه قضائیه اعدام پنج تروریست را که دو روز پیش در زندان اوین انجام شد، "مخالف وحدت ملت ایران" دانست.

به گزارش شبکه ایران در این نامه درباره رابطه میان "اعدام 5 تروریست" و "خدشه دار شدن وحدت ملی" توضیح بیشتری داده نشده است اما در بخشی از آن در عبارتی تحریک کننده آمده است:«با توجه به اینکه اکثر اعدام شدگان از خطه کردستان می باشند آیا در شرایط کنونی کشور چنین اقدامی نمی تواند به وحدت ملت ایران خدشه وارد کند ؟»

این مغالطه ابتدایی از سوی کسانی که خود را وکلای حرفه‌ای می دانند در حالی انجام می شود که اعدامیهای مورد اشاره این نامه، ‌از قضا در سیاهه جنایات خود متهم به قتل مظلومانه ده‌ها تن از اکراد با غیرت ایرانی هستند.

در یکی از آخرین نمونه از این دست عملیات مرگبار تروریستی، گروهک پژاک اقدام به قتل وحشیانه دادستان خوی و همچنین ترور ماموستا شیخ الاسلام عالم بزرگ اهل سنت در کردستان کرد.

با این حساب معلوم نیست خانم عبادی و همکارانش از کدام مبنای حقوقی یا منطقی خواستار نقض حکم اعدام محارب و همچنین تضییع حق صاحبان دم این شهدا که از قضا همگی از اکراد باغیرت ایرانی و انقلابی هستند، شده اند.

همچنین در قسمت دیگری از این نامه، شیرین عبادی و همکارانش که در مصاحبه های متعدد خود با رسانه‌های خارجی خواستار تحریم اقتصادی کشورمان و از پا درآمدن نظام شده اند،‌ رئیس قوه قضائیه را از "تنش زا" بودن این اعدامها در عرصه دیپلماتیک آگاه کرده اند!

گفتنی است که تشکل موسوم به "کانون مدافعان حقوق بشر" از افرادی چون شیرین عبادی، محمد سیف‌‌زاده، محمدعلی دادخواه، عبدالفتاح سلطانی و محمد شریف تشکیل شده که در سوابق اکثر آنان اعتراض به لایحه اسلامی قصاص در دهه شصت دیده می شود.
اعتراضی که با برخورد قاطع حضرت امام رنگ باخت و به عذرخواهی مبدل شد.

طرح وقف اموال دانشگاه آزاد یا دور زدن شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: رجا نیوز

طرح وقف اموال دانشگاه آزاد با عنوان «وقف اموال در اختیار مؤسسات غیردولتی غیرانتفاعی» در حالی از روز چهارشنبه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است که ابهامات فراوانی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش رجانیوز، کمتر از یک ماه پس از آنکه شورای عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه جدید و اصلاح شده دانشگاه آزاد را ابلاغ کرد، علاوه بر واکنش های قابل پیش بینی از سوی هیئت موسس دانشگاه آزاد جهت استنکاف از اجرای اساسنامه جدید که اساسنامه جدید را «غیر شرعی» توصیف کرد، ارائه و تصویب فوریت طرح اجازه «وقف اموال در اختیار موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی» از سوی برخی نمایندگان زمینه‌ای برای دور زدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد کرد.

علی عباسپور رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و برادر همسر عبد الله جاسبی که طراح اصلی این طرح است، روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس گفت: «ما به دنبال آن هستیم که فتوای یک مرجع عالی‌قدر جامع‌الشرایط را به قانون تبدیل کنیم. این فقیه رهبری انقلاب است که براساس نظر ایشان موسسات و مراکز آموزشی که تصرف مالکانه دارند، می‌توانند با وقف اموال در اختیار خود نفعی به جامعه برسانند و این کار باقیات و صالحاتی برای موسسان آن باشد.» اما حمید رسایی در تذکر نسبت به مطالب مطرح شده از سوی عباسپور اعلام کرد: «آقای عباسپور طی این دو روز مطالبی را به نقل از رهبری بیان کردند و جا دارد که به ایشان تذکر داده شود» رسایی با بیان اینکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح شده بود که رهبری در مورد وقف اموال دانشگاه آزاد اعلام نظر نکرده‌اند، ادامه داد: «معاون پارلمانی دانشگاه آزاد نیز اعلام کرده آنچه که گفته‌اند نظر شرعی رهبری بوده است.»

اشاره حمید رسایی مربوط به دی ماه 88 و برهه ای است که طی آن کریم زارع معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در اظهاراتی خلاف واقع، از اعلام رضایت رهبر انقلاب جهت وقف اموال دانشگاه ازاد سخن گفت اما این موضوع به سرعت از سوی دفتر ایشان تکذیب شد.

چرا دانشگاه آزاد نمی تواند اموال خود را وقف کند؟

اصلی ترین علت مخالفین طرح وقف اموال دانشگاه آزاد، تاکید بر دور زدن قانون با اجرای این طرح است، چرا که دانشگاه آزاد مالکیت خصوصی ندارد و متعلق به عموم مردم است، همچنین وقف اموال دارای مالکیت عمومی، یک تناقض آشکار و در عمل بی معناست.

در این زمینه، محمد دهقان عضو هیئت رییسه معتقد است: «کسی می‌تواند طبق قانون مالی را وقف کند که متعلق به او باشد. البته وقف، موضوعی شرعی است و باید هدف مشروعی را از آن تعقیب کرد؛ اگر متولیان دانشگاه آزاد و هر موسسه‌ دیگری بتواند اموال دانشگاه یا موسسه خود را در ملک شخصی خود قرار بدهد طبیعی است که در این صورت می‌تواند آن را وقف کند اما تردیدی وجود ندارد که اموال دانشگاه آزاد، اموالی عمومی است و تصرف مسئولان دانشگاه آزاد نسبت به اموال این دانشگاه به نیابت از عموم انجام می‌شود. از این رو دانشگاه آزاد ملک شخصی آنان نیست. متاسفانه سنت بدی در مجلس طی سال‌های گذشته به وجود آمده که برخی از دستگاه‌ها زمانی که از مراجع قانونی به اهداف مورد نظر خود نمی‌رسند از فشار مجلس برای رسیدن به اهداف خود بهره می‌برند.»

تسهیلات دانشگاه آزاد برای نمایندگان و انتظار خدمات متقابل

جاسبی در جمع مدیران سازمان مرکزی و رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد در چهل و پنجمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد- اردیبهشت 1381، هدف خود را از اعطاء تسهیلات به صاحب منصبان اینگونه توصیف می‌کند: «این همه به نمایندگان سرویس می‌دهیم و متقابلاً ما باید از حمایت نمایندگان برخوردار باشیم و مستلزم این است که شما ارتباطتان را با نمایندگان بیشتر کنید و به طور کلی در سطح استان، در سطح شهر ما بتوانیم با همه مسئولین از جمله نمایندگان ارتباط داشته باشیم تا کارهای دانشگاه آزاد اسلامی را بتوانیم به خوبی پیش ببریم. این طور نباشد که جاده یک طرفه باشد و سرویس بدهیم اما از آن طرف ما چیزی نخواهیم.»

مخالفت دانشجویان با اقدام مجلس

دفتر تحکیم وحدت در واکنش به تصویب فوریت این طرح با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «این سوال وجود دارد که با چه مجوز شرعی، اموال عمومی را که متعلق به عموم مردم است، وقف می کنند؟ مغایرت مصوبه اخیر مجلس درباره وقف دانشگاه آزاد با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش نظارت بر دانشگاه آزاد جهت ارتقاء کیفیت و ممانعت از تخلفات چه توجیهی دارد؟ آیا می‌توان قانونی را که ناقض قانونی دیگر باشد تصویب کرد؟

به نظر می‌رسد در مصوبه پیشنهادی حداقل دقت حقوقی و کارشناسی کافی نیز صورت نگرفته است. ماده57 قانون مدنی می‌گوید: "واقف باید مالک مالی باشد که وقف می‌کند به علاوه دارای اهلیتی باشد که در معاملات معتبر است. " این پرسش مطرح است که آیا هیئت محترم موسس دانشگاه "مالک " دانشگاه آزاد اسلامی است؟»

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز نیز اعلام کرد: « جای سؤال است طرحی که مربوط به دانشگاه آزاد با آن سابقه مدیریتی و زاویه‌ای که مدیران این دانشگاه با انقلاب دارند از سوی نمایندگان مجلس به این سرعت رسیدگی و تصویب می‌شود. ما خواستار تجدیدنظر نمایندگان مجلس در خصوص طرح یک فوریتی وقف اموال مؤسسات غیردولتی غیر انتفاعی هستیم.»