عماد برای مقاومت همچون مالک اشتر بود

عماد برای مقاومت همچون مالک اشتر بود

خبرگزاری فارس: فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: عماد برای مقاومت و برای شیعیان همچون مالک اشتر بود و شهادت حق این انسان بود.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سردار قاسم سلیمانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در مراسم دومین سالگرد شهادت شهید عماد مغنیه با اشاره به فواید ارزشی برگزاری این مراسم‌ها گفت: به طور طبیعی در جمهوری اسلامی ایران از این نوع مراسم‌ها به ابتکار جوانان برگزار می‌شود و همین فرهنگ گرامیداشت شهدای دفاع مقدس است که به شهدای مقاومت نیز تعمیم یافته و یک کار ارزشمند و گرانقدر است.
وی با بیان اینکه این جلسات به الگوهای حقیقی و تجربه‌های موفقی می‌پردازد که نسل جوان ما آنها را حفظ کرده و یا در فاصله تاریخی کمی از آنها قرار دارد افزود: شهدای ما تجربه‌ها و الگوهای موفقی هستند که نسل جوان ما به آنها اقتدا می‌کند و از تأثیرات و انفاس قدسی آنها بهره‌مند می‌شود.
این سردار دوران دفاع مقدس افزود: عماد مغنیه از اسوه‌های به تمام معنی مجاهدین زمان ما است و او شخصیتی نیست که تاریخ لبنان به سادگی شخص دیگری مانند او را متولد کند.
سلیمانی ادامه داد: انسان‌هایی مثل شهید بهشتی، مطهری، خرازی، باکری و مغنیه انسان‌هایی نیستند تاریخ بزودی نمونه آنها را ببیند.
وی افزود: ظاهر عماد مغنیه حاصل تلاش او بود که در 4 جنگ ارتش صهیونیستی را شکست داده و لبنان را پس از 50 سال از دست این رژیم خارج کرده بود.
این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد:‌ ارتش صهیونیستی در سال 1967 با ارتش 2006 قابل مقایسه نبوده و قدرت آن ده‌ها برابر ارتش سال 67 بود اما با این حال مقاومت با زکاوت مغنیه این ارتش را شکست داد که این عظمت کار مغنیه را نشان می‌دهد.
سلیمانی رژیم صهیونیستی را ناوگان خشکی امریکا خواند و گفت: بنیان رژیم صهیونیستی پس از جنگ 33 روزه به هم ریخت و هیچ حادثه دیگری از سال 1982 تاکنون هیبت رژیم صهیونیستی را اینچنین فرو نریخته بود.
وی با بیان اینکه عماد در جنگ 33 روزه آتشی در کاخ‌‌ رژیم صهیونیستی انداخت اظهار داشت: ارتش رژیم صهیونیستی 20 سال در پی عماد بود تا به تعبیر خودشان این مرد سایه را به دام اندازند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: در تمام طول جنگ هیچ عملیاتی را حزب‌الله انجام نداد مگر اینکه عماد آنجا بود.
سلیمانی با اشاره به هدف قرار دادن 20 هزار نقطه از سوی رژیم صهیونیستی در طول جنگ 33 روزه در لبنان گفت: در این بمباران‌ها حتی 20 نفر هم از نیروهای مقاومت کشته نشدند که این حاصل زکاوت عماد بود.
وی جمله "همه چیز و همه کس در مقابل ولایت هیچند " را شعار عماد خواند و اظهار داشت: عماد برای مقاومت و برای شیعیان همچون مالک اشتر بود و شهادت حق این انسان بود.

سروش: جنبش‏سبز شامل غیردینداران، چپ‌ها و انجمن‏حجتیه هم می‏شود

منبع: رجانیوز

در حالی که میرحسین موسوی در آخرین مصاحبه خود به مناسبت 22 بهمن از احترام گذاشتن به حق تنوع عقاید و اندیشه سخن گفته بود، عبدالکریم سروش نیز در مصاحبه با گویانیوز از متکثر بودن جریان فته موسوم به جنبش سبز سخن به میان آورد.

به گزارش رجانیوز سروش با اشاره به شرایط سبزها گفت:«واقعیت این است که در درون جنبش سبز هم دینداران و هم غیردینداران، چپ‌ها و سکولارهای فلسفی و حتی افرادی از انجمن حجتیه وجود دارند و این را نه می‌توان انکار کرد و نه می‌توان مخفی نگاه داشت.»

اظهارات سروش در حالی بود که موسوی، در آخرین مصاحبه خود نه تنها حاضر نشده بود حساب جریان فتنه، را از وابستگان خارج از مرزها جدا کند، بلکه عملا از نقش آفرینی آنها استقبال هم کرده بود. موسوی، در مصاحبه خود گفته بود:«جنبش سبز به کرامت ذاتی انسانی و حق تنوع عقاید و اندیشه و آزادی بیان احترام می گذارد و از همه جنبش هایی که اهداف آنها بهروزی و رشد ملت و تضمین حقوق شهروندی و آزادی های اساسی ملت ما و نیز عدالت اجتماعی است استقبال می کند و آنها را از خود جدا نمی داند.» در واقع می توان اظهارات سروش را تبیین و شفاف سازی اظهارات روشنفکرمآبانه موسوی، دانست.

تاکید سروش بر حضور انجمن حجتیه در جنبش سبز نیز در نوع خود قابل توجه بود. چه آنکه پیشتر محتشمی‌پور که ید طولایی در طرح عنوان موهن "فرقه مصباحیه" دارد، با متهم کردن جریان مقابل گفته بود:«من به طور مشخص می‌توانم از جریان انجمن حجتیه نام ببرم که پشت سر تمام فتنه‌هایی که رخ داده این انجمن را می‌بینم(!) این تفکر در دوره فعلی، در قالب برخی بنیادها و تشکل‌ها با عناوین و اسامی دیگر فعال است و در بسیاری مراکز نفوذ دارد و از طریق برخی چهره‌ها و شخصیت‌هایی که در زمان امام اجازه مطرح شدن نیافتند و افکارشان دقیقا مخالف امام است عمل می‌کنند.»

محتشمی پور همچنین توضیح داده بود که:«انجمن حجتیه با اساس نهضت امام مخالف بود و الان بسیار قدرت پیدا کرده و پشت سر تمام این فتنه هایی است که رخ داده است. این تفکر در قالب برخی بنیادها و تشکل ها با عناوین و اسامی دیگر فعال است و در بسیاری از مراکز نفوذ دارد و از طریق برخی چهره ها و شخصیت هایی که در زمان امام اجازه مطرح شدن نیافتند و افکارشان دقیقاً مخالف امام است، عمل می کنند.» اینکه محتشمی پور حضور جریان های مخالف امام و کینه دار از امام را در میان سبزها نمیبیند نیزدر نوع خود قابل توجه است؛سوالی که وجود دارد این است که آیا ازنظر ایشانآنها در خط امام قرار دارند؟!

مسئول کمیته صیانت از آرای میرحسین موسوی همچنین افزوده بود:«طبق اطلاعاتی که دارم تفکر انجمن حجتیه متحول شده و اکنون اعتقاد دارند نباید دست روی دست بگذاریم تا فساد جهان را فراگیرد و مقدمه ظهور امام زمان باشد زیرا این امر باعث می شود تا حرکت هایی برای اصلاح جامعه صورت گیرد و ظهور عقب بیفتد، لذا وظیفه ماست که کمک کنیم تا فساد همه جا را فرا گیرد. در همین راستا تخریب اخلاق، اقتصاد و سیاست و... در دستور کار آنها قرار گرفته است.» تناقض عمیق سخنان سروش و محشتمی پور محل توجه است.

سروش اما درمصاحبه خود با گویا به نکات دیگری هم اشاره کرد. نویسنده کتاب جنجالی "صراط های مستقیم" با اشاره به بیانیه 5 نفره که به امضای او، اکبر گنجی، محسن کدیور، عطاء الله مهاجرانی و عبدالعلی بازرگان رسیده بود، گفت:«اینکه گروهی در بیانیه‌ی درباره جنبش سبز سخن بگویند به معنای نفی گروه یا اندیشه دیگری نیست. اتفاقا ما آشکارکننده همین پلورالیزم و تکثر هستیم که یک بخش ما روشنفکر دینی است و بخش دیگر آن سکولار فلسفی است و همه اینها در درون جنبش سبز موجودیت دارند و در آینده ایران هم فصل و نقش هر کدام مشخص خواهد شد.»

اما در حالی که بالاترین رفراندوم در 22 بهمن برگزار شد و مردم پیام خود را به گوش جهانیان رساندند، سروش بار دیگر به احیای تئوری های مبتنی بر طرح regime change در ایران پرداخت و از ضرورت برگزاری رفراندوم در ایران سخن گفت!

به نظر می رسد دوری از ایران، مسائل کشور و مردم، خارج نشینان را از درک واقعیات کشور بی بهره کرده و از پس این همه است که می توان برخیاظهارنظرهای تخیلی و به اصطلاح کارشناسانه جمعی خارج نشین را نگریست.

سروش:نظریه ولایت فقیه آیت‌الله خمینی از ابتدا غیراخلاقی بود

منبع: رجانیوز

عبدالکریم سروش، پدر تئوریک اصلاح‌طلبان که در محافل علمی به فیلسوف لمپن معروف است و طی سال‌های اخیر مواضع‌اش درباره نبوت، امامت و مهدویت مورد اعتراض برخی مراجع تقلید مانند آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله جعفر سبحانی قرارگرفت، در گفت‌وگو با یک سایت اینترنتی به بیان آخرین نظریاتش درباره فقه و ولایت فقیه پرداخته است.

به گزارش رجانیوز، سروش با توهین به امام خمینی طرح نظریه ولایت فقیه از سوی ایشان را غیراخلاقی دانسته و ادعا کرد که فقه اسلامی و به تبع آن فقه جعفری، محدودتر از آن خواهد بود که بتوانیم همه قوانین را از آن استخراج کنیم.

وی در ادامه جدیدترین اظهارات موهن خود گفت: تئوری ولایت فقیه، عین استبداد دینی است. با این تئوری اصولا نمی توان نظم دموکراتیک به وجود آورد. حتی هیچ کس نمی تواند در ذیل تئوری ولایت فقیه، عدالت بورزد . تئوری ولایت فقیه آیت‌الهم خمینی از همان آغاز یک تئوری غیراخلاقی بود ولی در عمل هم خوشبختانه ماهیت خودش را نشان داد و اکنون بیش از گذشته با تجربه تلخ جمهوری اسلامی مشخص شده که تئوری ولایت فقیه، تئوری عدالت‌ورزانه‌ای نبوده و نیست.

سروش همچنین در ادامه با ادبیات مشابه اکبر گنجی گفت: در ایران هم احمدی‌نژادیسم و فرقه‌های شدیدا خرافی و قصه مهدویت، همیشه در جامعه بوده است و حتی در گذشته‌های دور از این افراطی‌تر هم بوده است اما امروز آنها به قدرت رسیده‌اند و زشتی‌شان چندین برابر شده است. اگر ما یک جامعه آزاد داشته باشیم که افراد وقتی روی ترازو جامعه قرار میگرند عیار واقعی شان بدست آید، این جریانات و افراد هرگز مجال حضور نمی‌یابند و همچنان در حاشیه خواهند ماند.

این اظهارات سروش در حالی بیان می شود که در انتخابات گذشته مهدی کروبی سروش از مهدی کروبی حمایت کرد و کروبی نیز در یکی از سخنانش این فیلسوف لمپن را حامی کیفی خود دانسته است. همجنین از اعتراض موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی به این اتهام خبری در دست نیست.

کاریکاتور: رادیولوژی یک سبزپوش!

کاریکاتور: رادیولوژی یک سبزپوش!

سقوط جنبش سبز

سقوط جنبش سبز

موسوی سرفتنه نیست بلکه یک ابزار است

منبع: خبرگذاری جمهوری اسلامی
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مواضع اخیر موسوی و کروبی مبنی بر اینکه احمدی نژاد را رییس جمهور قانونی می دانیم برای این است که بمانند نه اینکه پشیمان شده باشند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی شب گذشته در جمع طلاب حوزه علمیه باقر العلوم تهران به عکس العمل کروبی و موسوی بعد از حضور میلیونی مردم در 9 دی اشاره کرد و گفت: حماسه 9 دی از عنایات الهی بود و لذا دوم خردادی‌ها بعد از آن صریح برگشتند و گفتند ما احمدی نژاد را رییس جمهور قانونی می‌دانیم و علت آن این است که احساس کردند که این موج خروشان مردم آنها را خواهد برد لذا کسانی که اکنون این گونه اظهارنظر می‌کنند برای این است که بمانند نه این که بگویند پشیمان هستند.
زاکانی افزود: کسانی که می‌خواهند به سمت نظام و مردم برگردند باید اول مرز خود را با آشوبگران و نظام سلطه مشخص کنند و بعد از مردم عذرخواهی کنند و بپذیرند که جفا کرده‌اند.

زاکانی همچنین گفت: موسوی سرفتنه نیست بلکه یک ابزار است البته ابزاری که جرمش از سر بودن بدتر است و باید به جرمش رسیدگی شود.
وی افزود: ما نباید به بررسی نقش افرادی مانند موسوی و کروبی بسنده کنیم بلکه باید تمام واقعیت‌ها را ریشه‌یابی کنیم تا در‌آینده یک موج بلندتری برای از بین بردن نظام درست نشود.
نماینده مردم تهران در مجلس به نقش امین زاده و تاج زاده در اغتشاشات پس از انتخابات اشاره کرد و افزود: این دو از طیف دوم خردادی‌ها، مشارکت، مجاهدین انقلاب اسلامی و کارگزاران مسئولیت گرفتند تا موسوی و کروبی را تحریک کنند و عملا تصمیم جای دیگری گرفته می‌شود و موسوی و کروبی با چهره انقلابی عامل اجرای آنها بودند.
زاکانی تبعیت از رهبری و دادن شعارهای انقلابی را از جمله خصوصیت‌های کاندیداهای دور دهم ریاست جمهوری دانست و اظهار داشت: هدف موسوی این بود که بعد از پیروزی در انتخابات به محدود کردن اختیارات رهبری ادامه دهد و اگر شکست خورد با کمیته صیانت از آرا که از قبل تشکیل داده بودند محملی را ایجاد کنند تا بازی را به هم بزنند و باج‌خواهی کنند.
زاکانی به مصاحبه موسوی با مجله تایمز اشاره کرد و گفت: او در این مصاحبه تاکید کرده بود که با ادامه حضورهای خیابانی نسبت به محدود کردن دایره تصمیمات رهبری اقدام می‌کنیم.
** محور تفاهم قبل از انتخابات هاشمی رفسنجانی بود
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به نقش هاشمی رفسنجانی در انتخابات دور دهم ریاست جمهوری اشاره کرد و تاکید کرد: محور تفاهم این‌ها (موسوی، کروبی، رضایی) قبل از انتخابات هاشمی رفسنجانی بود.
وی به نقش فرزندان هاشمی نیز اشاره کرد و افزود: برخی از فرزندان او هم عناصر عملیاتی در صحنه پس از انتخابات بودند، فائزه بخش خانم‌ها را ساماندهی می‌کرد و مهدی هاشمی هم کار اصلی‌اش یگان راه انداختن و پشتیبانی کردن بود.
زاکانی با اشاره به ماموریتش برای مذاکره با کاندیداهای معترض دور دهم ریاست جمهوری گفت: در ملاقاتی که با موسوی داشتیم او حرفی از تقلب نزد و گفت " من نمی‌توانم برخلاف موج سبز حرکت کنم چرا که اگر این کار را بکنم از من عبور خواهند کرد".
نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: ما از جلسه‌ای که با موسوی داشتیم راضی بودیم اما وقتی فردای آن روز نزد هاشمی رفسنجانی رفتیم او گفت که موسوی با شما صریح صحبت نکرده چرا که فردای روز انتخابات با خاتمی و سید حسن خمینی به دفتر من آمدند و گفتند که حداقل خواسته موسوی ابطال انتخابات است و چیزهای دیگری هم می‌خواهد.
زاکانی افزود: به اعتقاد ما آقای هاشمی جفای بزرگی در حق انقلابی‌ها کرد و اطرافیانش هم که تکلیفشان معلوم است.
** سناریوی فتنه عمیق بود
نماینده مردم تهران در مجلس فتنه بعد از انتخابات ریاست جمهوری را عمیق دانست و درباره علت آن گفت: در ایجاد این فتنه از داخل خود دستگاه حکومتی هم یارگیری‌های جدی داشتیم.
زاکانی افزود: نزدیک انتخابات دو نظرسنجی از وزارت اطلاعات و وزارت کشور به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برای تجزیه و تحلیل ارسال شد که در آن پیش بینی شده بود انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود و این برخلاف تمام پیش‌بینی‌های موجود بود که گفته شده بود انتخابات در دور اول با اختلاف زیاد به نفع احمدی نژاد تمام خواهد شد و هدف این بود که اگر کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات شکست خوردند این دو نظرسنجی را مستمسک قرار دهند و بگویند در دستگاه دولتی این نظرسنجی شده و زمینه را برای فتنه و تقلب در انتخابات ایجاد کنند.

ایران کجاست؟

به سیز لجنی ها همین رو بگم یکم اونورتر از شمیران شما هم آدمهایی هستند. گفته می شود اجدادشان آریایی بوده اند و از سیبری به این مناطق مهاجرت کرده اند. تا بحال بسیاری از ایرانی های ملیت پرست آنها را به بردگی  کشیده اند و افتخار کرده اند و دم از آزادگی و راستگویی زده اند.

خدمتتان عرض کنم چند وقتی است که در این کشور قانون اساسی  دارد و رای هر کدام از اینها با رای هر کدام از آن زالو صفتان برابری می کند. چیزی که خیلی از این طرفداران آزادی نمی توانندآن را تحمل کنند. و آنها را به چیز چیز انداخته

ولی فراموش نکنید! اینجا ایران است و مفت خوری تمام شد


اینجا ایران است

ذهن فراموش کار پروفسورهای سبز !

منبع: یادداشت های یک پا برهنه

" همه چیز از شایعه "تقلب" شروع شد. آتش زدن دختر تهرانی توسط لباس شخصی‌ها، مرگ پسر 12 ساله بر اثر اصابت ضربه باتوم، تجاوز جنسی به بازداشت شدگان و اخیراً شایعه دفن تعدادی بی‌نام نشان در بهشت زهرا، تنها مواردی از انبوه شایعاتی است که از پی شایعه تقلب بر پیشانی رسانه‌های اپوزیسیون نشست.این شایعات پس از گرد و خاکی که در فضای جامعه به راه می‌انداخت و چنگی بر صورت فضای آرام کشور می‌کشید، به سرعت از اساس تکذیب می‌شد. یا بوسیله مسئولان یا از سوی خود شایعه‌پردازان.بر همین اساس بود که مهدی کروبی پس از انتقادات بسیاری که به شایعه‌پردازی او درباره تجاوز به بازداشت شدگان وارد شد، لب به اعتراف گشود و گفت که ادعاهایش "شایعه" بوده است..." / شبکه ایران

"... در خاتمه مایلم به استحضار جنابعالی به عنوان مدعی العموم جامعه برسانم که در این کتاب - شنود اشباح - مطالبی جمع آوری شده است که موجب وهن نظام و به نحوی خدشه به حیثیت عمومی کشور است . متهم کردن نظام به قتل زندانیان و متهمین ... و از همه نگران کننده تر و مصیبت بارتر در قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از سوی وزیر سابق به آدمکشی در زندان به روش وحشیانه گردیده است . حضرتعالی مستحضرید ، این زمینه چه نتایج وحشتناکی برای اعتبار ایران در عرصه بین المللی و سوء استفاده دشمنان و اعتماد عمومی مردم بر جا می گذارد ... " / بخشی از شکایت نامه برادر عباد از رضا گلپور نویسنده کتاب شنود اشباح

اگر در جریان نیستید این بخش از شکایت نامه برادر عباد یا همان علی ربیعی مربوط به داستان شکنجه جنسی و جسمی همسر سعید امامی و قصه مرگ سعید امامی بر اثر خوردن واجبین در زندان وزارت اطلاعات خاتمی است . پس از انتشار فیلم بازجویی همسر سعید امامی و داستانی که برای مرگ سعید امامی نوشته شد خاتمی و تیم امنیتی او که همین برادر عباد همه کاره آن بود به جای پاسخ گویی اقدام به خفه کردن اعتراض کنندگان به روش های مختلف نمودند . بازداشت های شبانه و غیر قانونی  ، شکایت های رسمی ، منتسب کردن به باند سعید امامی و ... از جمله روش های ایشان بود . اصلاح طلبان - همان کسانی که امروز افسار سبزها را در دست گرفته اند - آن روزها در قبال این پرونده و اسناد غیر قابل انکار آن نه تنها سکوت کردند بلکه در جهت تشویق عوامل آن تلاش بسیار نمودند . حال امروز همین حضرات خود می بافند و می دوزند و به تن هر کسی که دل شان بخواهد ، می پوشانند . وقتی هم که از ایشان سند می خواهی می گویند تو اول ثابت کن که این گونه نبوده یا فلان کسک در گوش من این جوری گفته است .

خلاصه این که به استناد متن شکایت برادر عباد - که در حال حاضر همه کاره موسوی چی ها و تشکیلات غیر قانونی راه سبز امید هستند - طرح هرگونه موردی که به اعتبار ایران در سطح بین الملل ، اعتماد عمومی نسبت به نظام و ... خدشه وارد کند جرم بوده و قابل پیگیری است . رضا گلپور که با سند صحبت کرد و مطلب نوشت ، بنا به منطق - که در دو خط بالا ذکر شد - برادر عباد و رییس محترم شان جناب شکلاتی شبانه با گونی سر از یه جایی درمیاره - که بماند - ! کتابش هم به رغم برخوداری مجوز از وزارت ارشاد ممنوع شده و شبانه از بازار جمع می شود ! حال طبق منطق همین حضرات ، برای تولید این همه شایعه بی پایه و اساس با ایشان چه باید کرد ؟ باز هم می گویم طبق صحبت ها و منطق خودشان !