توجیه افتضاح روز قدس فتنه‌گران در سایت منسوب به مؤسسه تنظیم و نش

lمنبع

علی اکبر محتشمی‌پور که تا 9 ماه بعد از فتنه نیز دبیرکل دبیرخانه حمایت از انتفاضه فلسطین بود و در زمینه مسائل مربوط به فلسطین مدعی است، در گفت‌وگویی به‌جای تقبیح افتضاح فتنه‌گران روز قدس 88، بعد از دو سال یک توجیه بی‌ربط  برای این ماجرا بیان کرد.

به گزارش رجانیوز، وی که مسئول کمیته صیانت از آرای ستاد میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم بود و نقش مهمی در فراگیر شدن ادعای دروغ تقلب داشت، در این گفت‌وگو مدعی شده است که طرح شعار "نه غزه نه لبنان" واکنش طبیعی به خس و خاشاک نامیدن مردم بود.

وی همچنین اضافه کرد: «بحث اینجاست که وقتی در یک کشور کسانی شعار فلسطین را می دهند که بیشترین ظلم را در حق جوان‌های خودشان می کنند، این یک عکس العمل طبیعی از یک مظلوم است که کتک می خورد و زندان می افتد، کمترین عکس العملش است. می گوید آقا جان! تویی که داری شعار مظلومیت فلسطین را می دهی، چرا نسبت به مردم خودت ظلم می کنی؟ البته که معتقدم چنین شعاری را کسی قبول ندارد، یک مجموعه‌ی مشخصی در یک روز مشخص این شعار واکنشی را داده اند، آن هم در واکنش به آن کسانی که آمده اند و گفته اند این مردم خس و خاشاک هستند، یا در واکنش به کسانی که این برخوردها را با مردم تایید می کنند والا همین جوان در حالت عادی طرف فلسطین را می گیرد.»

ادعای ظلم به جوانان و مردم در حالی است که آقای محتشمی‌پور نخواسته این واقعیت را بیان کند که ظلم بزرگ را در حق نظام و مردم، فتنه‌گران از جمله مجمع روحانیون مبارز تشکل متبوع او با القای دروغ تقلب، دعوت به آشوب خیابانی روز 30 خرداد و تحریک فریب‌خوردگان به ادامه اغتشاش کردند.


شاید بد نباشد این عضو مجمع روحانیون که نگران ظلم به مردم است در مورد جلسه‌ای هم که با نمایندگان دو کاندیدای دیگر با کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان داشت، توضیح بدهد. در این جلسه که فیلم ضبط شده آن نیز موجود است، محتشمی‌پور در واکنش به پیشنهادهای کدخدایی به صراحت اعلام کرد که مستندات خاصی برای تقلب در انتخابات ندارد و در عین حال، از حضور در بازشماری صندوق‌های رأی علی‌رغم اصرار قبلی خود و دوستانش طفره رفت.

محتشمی‌پور ادعای ضد انقلاب در مورد "خس خاشاک خواندن" مردم را نیز تکرار کرده و در حالی که با انتشار فیلم و متن کامل سخنرانی رئیس‌جمهور در روز 24 خرداد واضح است که وی از عده‌ای افراد خرابکار را که در حال آتش زدن و تخریب اموال عمومی بودند، با این عنوان تعبیر کرد، عضو مجمع منحله روحانیون برای توجیه افتضاح روز قدس 88 همان فضاسازی کذب را دوباره مطرح کرده است.

محتشمی‌پور که سال‌ها از کنار مسأله فلسطین برای خود تشکیلات، رفت‌وآمد و منابع قابل توجه جمع کرده است، در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهارنظر با مزه دیگری مطرح کرده و گفته است که "متاسفانه ما هر چه از دوران امام بیشتر می گذرد در کشورمان می بینیم که جریان های سیاسی رفته رفته با موضوع فلسطین مثل بقیه‌ی کشورها عمل می کنند و بحث فلسطین شعاری شده است به خاطر بیرون راندن رقبای سیاسی از صحنه؛ حتی بیرون راندن کسانی که واقعا می خواهند برای آزادی فلسطین کار کنند و دغدغه دارند، لذا شعارهای داغ‌تری می دهند."

این اظهارنظر در حالی است که وی دو پاراگراف بالاتر از همین گفت‌وگو، از فتنه‌گرانی که ضمن روزه‌خواری، روز قدس را که همیشه صحنه حضور یکپارچه مردم در مقابل رژیم صهیونیستی و امریکا بود، به صحنه تعارض داخلی و هم‌نوایی با رسانه‌های غربی و صهیونیستی تبدیل کرده بودند، دفاع می‌کند.

همچنین محتشمی‌پور که یکی از مدعی‌ترین افراد در مسأله فلسطین است، از کنار بازتاب‌های بسیار زیاد شعارهای فتنه‌گران در میان رسانه‌ها و مقام‌های غربی و اسرائیلی علیه فلسطین که مطلوب این رژیم نیز بود، بی‌سر و صدا عبور کرده و هیچ‌گونه تعریضی به این ماجرا هم نمی‌کند.

وی اوایل سال گذشته نیز همین ادعاها را برای توجیه شعاردهندگان به نفع رژیم صهیونیستی در روز قدس مطرح کرد و گفت: «سردهندگان این شعار، نه با غزه مخالف هستند و نه با لبنان، بلکه در مقطعی، اعتراض خود را به عملکرد ناصواب برخی افراد و جریانات در زمینه مسائل داخلی در واکنش با اعتراض و مخالفت با شعارهایی که بعضاً این افراد و جریانات خود را داعیه‌دار آن قلمداد می‌کردند، نشان دادند.»

محتشمی‌پور که در طی سال‌های گذشته سعی می‌کرد با فحاشی علیه آیت‌الله مصباح یزدی فضاسازی و جلب توجه کند، پس از فتنه 88 و روشن شدن پیوندهای این جریان با سرویس‌های بیگانه و بازداشت تعدادی از عناصر آن، سعی کرد الگوی موسوی خوئینی‌ها نفر شماره یک تشکیلات مجمع روحانیون مبارز را در پیش بگیرد و کمتر در رسانه‌ها ظاهر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان ماینده ولی‌فقیه سال گذشته در برنامه "دیروز امروز فردا" در پاسخ به سؤال مجری این برنامه که از وی خواست تا جمله‌ای را در مورد "علی اکبر محتشمی‌پور" بیان کند، اظهار داشت: «ایشان از دوستان قدیمی من بودند. اتفاقا من از مواضع متصلب ایشان در زمینه رعایت احکام اسلامی به خصوص حجاب و عفاف، در زمانی که در وزارت کشور مسئولیت داشتند لذت می‌بردم. همینطور از دفاع ایشان از مقاومت مردم مظلوم فلسطین و لبنان. اما در جریان ماجراهای سال گذشته.... متاسفم!»

در عین حال، نکته قابل توجه، انتشار اظهارات محتشمی‌پور در سایت منسوب به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام است، به‌طوری که این سایت که پیش از این نیز مطالبی در حمایت از جریان فتنه منتشر کرده بود، این مصاحبه را نیز منتشر کرده است.

سید حسن نصرالله پس از روز قدس سال 88  و شعارهای فتنه‌گران به نفع رژیم صهیونیستی در دیدار با یکی از مسئولان ایرانی گفت: سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در پیامی که به ایران ارسال کرده بود  گفته است؛ مردم لبنان از ایران انتظار ندارند که اگر اسرائیل علیه آنها جنگ به پا کرد مردم ایران به آنها کمک کند اما مردم لبنان لحظه‌ای که اسرائیل به ایران حمله کند آنها لحظه شماری می‌‌کنند که اولین کسانی باشند که علیه اسرائیل وارد جنگ می‌شوند.

وی در این پیام با اشاره به وقایع بعد از انتخابت می‌گوید:  بعد از انتخابات در ایران اتفاقات ناگواری افتاد که باعث خون دل و عزای ما شد و بسیاری از افراد از سراسر جهان با ما تماس گرفتند و گریه می‌کردند چون ما هویت خومان را با هویت نظام جمهوری اسلامی یکسان می‌دانیم. تمام رسانه‌ها خارجی به ویژه العربیه ایجاد اختلاف می‌کردند و هاشمی را در مقابل رهبری مطرح می‌کردند.

سیدحسن نصرالله در این پیام تاکید کرده است؛ شیعیان لبنان پیش من می‌آمدند و به من اظهار می‌کردند که ما می‌خواهیم برای مبارزه با مخالفین ولایت فقیه به ایران برویم آنها از ما می‌خواستند که آنها را برای مبارزه با مخالفین ولایت فقیه به ایران اعزام کنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: این شعار نه غزه نه لبنان اثر منفی زیادی داشته است و به خصوص که رسانه‌ها و ماهواره‌های غربی این شعار را برای ایجاد ذهنیت منفی پوشش می‌دهند.

سیدحسن نصرالله اضافه کرده است که شیعیان سراسر دنیا با من در ارتباط کامل هستند و همسو در حمایت از جمهوری اسلامی شدند. بعد از اغتشاشات و بحران‌های بعد از انتخابات نقش ولایت فقیه و رهبر ایران بیشتر خود را نشان داد و اعتقاد به ولایت فقیه را بیشتر کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد