سطوت سیاه سایه رفت

دور میز خون نشسته‌اند
 چند مومیایی کثیف
 چنگ‌های خونی زمان
 دیوهای مرده سخیف
 
می‌کشد سبیل نازکش
 خون مشرقی به آسمان
 مرده گرگ وحشی قرون
 صفحه‌سوزی از صف سگان (1)
 
روبه‌روی او چه روبهی!
 ماردوش و موزی و پلشت
 مارهای ملجمش به اکل
 مصحفی به نیزه توی تشت
 
عورتش محافظ تنش (2)
 عمرعاص شام هاویه
 در کنار او نشسته بود
 یک سگی سرش معاویه
 
یلهثی سرشت دیگری
 در صفی به طف نشسته بود
 غرق خون قتلگاه عشق
 روی مصحفی نشسته بود
 
در کنار کلب‌های مرگ
 یک شریح بی‌شرف نشست
 چرک و خون به مصحفی کشید
 خواست تا خدا دهد شکست
 
پاپ‌های کشتن مسیح
 سوی دیگری به غیض خون
 طرح یک صلیب روی نی
 چون صلیبیان به حیض خون
 
الغرض همه نشسته‌اند
 گرگ‌های یک سگ بزرگ
 آن رجیم رانده پلید
 بچه‌های کفر ماده گرگ
 
پایه‌های تخت او دو برج (3)
 تخت شاهیش نوین شده
 مکرهای واپسین اوست
 برج‌های تیغ کین شده
 
زوزه‌های دیوها بلند
 لوسیفر چو از در آمده (4)
 مظهر تمام شیطنت
 آتیکای دیگر آمده
 
با نقاب نحس نو شده
 یک سیاه مسخ بی‌وجود
 او به ما به خنده می‌زند
 چشمکی که خود وتو شده
 
در بغل گرفته یک حدث
 شکل غده‌ای که ریشه کرد
 جعل اسرئیل صهیونیست
 رویش درخت تیشه کرد
 
مصحفی به دست توله‌اش
 شر زبانی از صلیبیون
 فتنه جدید مذهبی
 این عروسک بنی‌صیون
 
شد معارفه سگی جدید
 از میان توله‌های شب
 ناکشیش از تبار سکر
 مظهر جهالت و شغب (5)
 
پشت پرده‌های شب ولی
 نور حق دوباره تازه شد
 تیغ شحنه‌های شب شکست
 آسمان پر از گدازه شد
 
گرچه قلب عاشقان گرفت
 شب نقاب شر ولی شکست
 سطوت سیاه سایه رفت
 روز، پشت حیله را شکست

عمّار یاسر ؛ آیینه حق نما

مقدّمه

هر خردمندی در پی هدفی است که برای رسیدن به آن، علاوه بر تلاش و کوشش، نیازمند الگو و نمونه رفتاری است. نقش الگو در سرنوشت انسان ها تعیین کننده است؛ از این رو ارائه اسوه زندگی برای افراد جویای کمال، کاری پسندیده خواهد بود.
بنا به روایتی که شیعه و اهل سنّت به صورت متواتر از رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم ـ که خدا او را اسوه حسنه معرفی کرده است ـ1 نقل کرده اند، آن حضرت شخصیّت عمّار را الگو و معیار برای شناخت سره از ناسره و حق از باطل قرار داده است. بدین جهت ضرورت دارد گذری به تاریخ زندگی این صحابی بزرگوار داشته باشیم. ادامه مطلب ...

عکس

http://mashreghnews.ir/images/News/rubicon/154228_559.jpg

پاسخ حجت‌الاسلام پناهیان به یک شبهه

پس از طرح شبهه برخی رسانه‌ها که با اشاره به نهی امام علی(ع) از پیاده دویدن مردم انبار در کنار مرکب ایشان بیان شده بود، حجت الاسلام علیرضا پناهیان به این شبهه پاسخ داد.

الف در این باره نوشت؛ حجت السلام پناهیان توضیح داد که در حکمت 37 نهج البلاغه آمده است: "و قد لقیه عند مسیره الی الشام دهاقین الانبار فترجلوا له و اشتدوا بین یدیه"

در مسیری که حضرت به سمت شام می‌پیمودند، گروهی از مردم شهر "انبار" حضرت را دیدند که شروع کردند پیاده به دنبال امام و در مقابل ایشان دویدن، حضرت ابتدا اعتراضی نکردند، فرمودند این چه کاری است که انجام می دهید؟

مگر حضرت نمی دانستند آنها چه کار می کنند؟ معلوم بود که به استقبال آمده اند.

اما منظور حضرت این بود که فلسفه کار شما چیست؟

آنها در جواب گفتند: "خلق منا نعظم به امراءنا" این عادت ماست، هر کسی رئیس شود ما این کار را برایش می‌کنیم. بعد از این که فلسفه این کار خود را بیان کردند، حضرت آنها را نهی کرده و فرمودند که این کار نفعی برای امرای شما ندارد. شما هم در دنیای خود ضرر می‌کنید و هم آخرتتان را خراب می‌کنید.

حجت السلام پناهیان درباره این که آیا استقبال مردم می‌تواند صورت صحیحی نیزداشته باشد، گفت: اگر آن روز هم مردم شهر "انبار" به امیرالمومنین(ع) می‌گفتند: "چون شما ولی الله و وصی پیامبر هستید، به شما احترام می‌گذاریم"، یقیناً امیرالمومنین برخورد دیگری می کردند و مانع آنها نمی شدند. همان طور که رسول خدا(ص) در زمان هجرت مانع استقبال مردم مدینه نشدند و حضرت رضا(ع) نیز استقبال کنندگان از خود در نیشابور را از این کار نهی نکرده و حدیثی به آنها هدیه کردند.

در حالی که هر دوی این استقبال‌ها پرشورتر و پرجمعیت‌تر از آن استقبال مردم شهر "انبار" بود.

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: بنابراین نیت و انگیزه استقبال خیلی اهمیت دارد و تعیین کننده است. اصل استقبال اشکالی ندارد؛ مهم این است که فلسفه آن چه باشد. اگر فلسفه آن شاه پرستی باشد، باید ترک شود ولی اگر فلسفه آن خدایی باشد، نه تنها اشکالی ندارد، بلکه طبق روایات، یکی از اوصاف یاران امام زمان(ع) است.ما استقبال و بدرقه ای را خوب می دانیم که خودش قیام لله و تظاهرات ولایی است.

وی در این رابطه به نکته مهمی در رفتار امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: زمانی که امام(ره) در نجف یا قم تدریس می‌کردند، شاگردانشان را از این که برای ایشان صلوات بفرستند نهی می‌کردند و راضی نبودند شاگردان حتی احترامی در این حد برایشان قائل باشند. می‌گفتند صلوات را جای دیگری بفرستید. اما وقتی بعد از سال‌ها دوری از وطن بنا بود به ایران بازگردند، نه تنها از شکل‌گیری کمیته استقبال ممانعت نکردند، بلکه توصیه‌ها و هماهنگی‌هایی را هم با آن کمیته داشتند.

وی اضافه کرد: امامی که راضی نبودند سر درسشان کسی به احترام ایشان بلند شود و صلوات بفرستد، از برنامه‌ریزی برای استقبال میلیونی در تهران ممانعت نکردند. چون این استقبال، استقبال از شخص نبود؛ استقبال از شخصیت و جایگاه مقدس ولایت بود. بعد از انقلاب هم همین روش ادامه داشت. حضرت امام(ره) به ابراز ارادت مردم میدان می‌داد. چون این ابراز ارادت به شخص ایشان نبود.

این خطیب مشهور سپس الگوی رفتاری پیامبر اکرم در این زمینه را یادآور شد و گفت: وقتی مردم آب وضوی پیامبر را به عنوان تبرک می‌بردند، ایشان مانع نمی‌شدند.

چرا به آنها نمی‌فرمودند: "این چه کاری است که می‌کنید؟ خودتان را ذلیل نکنید!"، چون می‌دانستند مردم این کار را به خاطر خدا و با معرفت انجام می‌دهند.

اگر مردم می‌گفتند: "هر کسی رئیس ما باشد وقتی دست و صورتش را می‌شوید ما آب وضویش را جمع می‌کنیم"، قطعاً حضرت مانع می‌شدند.

ممد خاتمی

محمد خاتمی با بیان اینکه تا به حال یک ریال از کسی پول نگرفتم گفت:آنچه بنده گرفته بودم دلار بود!

وی در ادامه فرمایشات نیمه گهربارش! عرضه کرد : 2 کار نیمه تمام از دوران ریاست جمهوری دارم که باید آنرا تمام کنم.


به گزارش "ننجون پرس" این 2 کار که خاتمی گفته است یکی تحویل سند رسمی ایران به ایالات متحده و دیگری ترویج آزادی مورد پسند کشور خیلی دوست و همسایه جناب اسرائیل است!





خاتمی‌ بابیان اینکه یک موسسه گفت وگوی تمدنها در خارج از کشور داریم اظهار داشت: موسسه بین المللی گفت‌وگوی تمدن‌ها در خارج از کشور تاسیس شده که دارای پشتوانه قوی صهیونیستی است، البته از نظر امکانات معنوی در حالت مرگ هستیم،‌ از این جهت که نخواستیم از نصایح بزرگان دینی و اسلامی استفاده کنیم. 

وی با اشاره به همکاری اش با برخی موسسات خارجی از جمله بنیاد مخملی سوروس و سیاست مداران اروپائی افزود: با همین وضع خیلی ابتدایی، بصورت همکاری با بعضی موسسات مشابه بود که مشترکا کار کردیم که نمونه آن را در آشوبگری های خیابانی بعد از انتخابات و آشغال سوزی هایی که به راه انداختیم و دیدید که چه اجتماع صهیون شادکنی ‌برپا شده بود که کار مشترکی بود بین ما و موسسه آقای سوروس، رئیس بنیادسوروس که موسسه خیلی ولخرج و خوبی دارد همکاری کردیم و قبل از آن هم همکاری‌هایی داشتیم که از نتایج آن می توان به قطعنامه پرغرورانه سعد آباد اشاره نمود که رسما تمام مراکز تحقیقاتی در کشور را سه قفله کرده و کلیدش را در اختیار عالیجنابان غرب قرار دادیم تا خیالشان راحت باشد بچه خوبی هستیم! . و البته اگر عمر ریاست جمهوری ما چند ماهی هم دوام می آورد رسما درب دانشگاهها را هم سه تخته می کردیم و آنموقع خیلی خیلی بچه مثبت می شدیم!

 خاتمی‌ به دو طرحی که برای گفت‌وگوی تمدن‌ها در نظر داشت، اشاره کرد و گفت: عمرعزت سوزی ما بسیار اندک بود. ما دو طرح مهم داشتیم که بخاطر نداشتن فرصت نمی‌خواهم بگویم بطور کلی منتفی شد اما در محاق بسر می‌برد. یکی طرحی است که در دوران ریاست جمهوری ام می‌خواستم در ایران انجام دهم که قانون آتاتورک بزرگوار را در ایران پیاده کرده و آموزه های غرب را جایگزین آموزه های دینی نمایم . طرح دیگر صدایی بود که گفت‌وگوی تمدن‌ها داشته باشد که مهمترینش این بود که بتوانیم ایستگاه تلویزیونی بین المللی تاسیس کنیم و دوشادوش رادیو اسرائیل ، صدای آمریکا و العربیه و بی بی سی، بر علیه آرمانهای انقلاب اسلامی فعالیت نموده و دین خود را به شرکای محترم آنور آبی ادا نماییم .

امام خمینی(ره) از دیدگاه بزرگان

امام موسی کاظم علیه السلام فرمود:
     «رجل من اهل قم یدعوا الناس الی الحق، یجتمع معه قوم کزبرالحدید، لایزلهم الریاح العواصف، و لایملون من الحرب، و لایجبنون، و علی الله یتوکلون، و العاقبه للمتقین;
     مردی از اهل قم، مردم را به حق دعوت می کند. گروهی از مردم با او گرد می آیند که همانند تکه های آهن مستحکم اند. بادهای سخت آن ها را نمی لرزاند، و از جنگ و مبارزه به ستوه نمی آیند، و از دشمن نمی هراسند، و بر خدا توکل می کنند، و عاقبت با متقین (آنان) است.»
     وقتی یاران او چنین ویژگی هایی داشته باشند، خود او از کمال بیشتر این ویژگی ها برخوردار است .
     آیه الله العظمی شهید سید محمد باقر صدر:
     «ذوبوا فی الخمینی کما هو ذاب فی الاسلام; ذوب شوید در خمینی همان گونه که او در اسلام ذوب شده است.»
     علامه امینی، صاحب کتاب الغدیر:
     الخمینی ذخیره الله للشیعه; خمینی ذخیره ی خداوند برای شیعه است.
     شهید آیه الله دستغیب:
     من اطاع الخمینی فقد اطاع الله; کسی که از خمینی اطاعت کند از خداوند اطاعت کرده است.
     دکتر ابراهیم سلیمان:
    پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمود: حتی اگر شعله اسلام در دورترین نقطه جهان خاموش شود، یک مسلمان ایرانی دوباره آن را شعله ور خواهد ساخت.
    آیت الله خامنه ای، ولی امر مسلمین:
     امام آن روح الله بود که با عصا و ید بیضای موسی و بیان و فرقان مصطفوی به نجات مظلومان کمر بست، تخت فرعون های زمان را لرزاند و دل مستضعفان را به نور امید روشن ساخت.
     رابین وودز ورث، نویسنده ی مسیحی کتاب امام و انقلاب اسلامی:
     خمینی مسیح معاصر ما بود.
     آموندار روبن پونته، خبرنگار پر سابقه آرژانتین:
     این که یک مرد افسانه ای از ایران ظهور می کند جای تعجب نیست، چون حضرت محمد صلی الله علیه و آله پیامبر اسلام، پیش بینی کرده بود که ایران سرزمین احیاگران بزرگ اسلام خواهد بود.
     شیخ عبدالله زین الدین، روحانی مبارز حجاز:
     بی شک حضرت امام خمینی قدس سره یکی از نادرترین شخصیت های جهان اسلام بود که پس از ظهور پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در جزیره العرب، اسلام را از انحصار سلاطین خود فروخته خارج کرد.
     شیخ احمد زبیر در رحلت امام می گوید:
     نه تنها مسلمانان بلکه جهان یک کلیم توانا (موسی) و یک متفکر بزرگ را از دست داده است .
     نخست وزیر پاکستان:
     رهبرانی مانند امام یک بار در قرن ها زاده می شوند.
     صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را
     تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید
     پروفسور امین کاریچ، وزیر فرهنگ و هنر و تعلیم و تربیت بوسنی هرزگوین:
     امام خمینی بزرگ ترین رهبر مذهبی در قرن بیستم و در تمام جهان اسلام است.
     کاتولیک های بوسنی هرزگوین:
     امام خمینی مانند یک مرد مقدس است و خیلی تیزبین و زیرک است.
     پروفسور ساویت بیک، رئیس دانشگاه ملی علوم و صنایع قرقیزستان:
     تعالیم او (امام خمینی) رباینده دل هاست.
     همچنین می گوید:
     امام خمینی هویت الهی انسان عصر حاضر را به آنان باز می گرداند.
     آیت الله خامنه ای ولی امر مسلمین:
     امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است.
     رابین وودز ورث نویسنده ی مسیحی:
     از نظر من در وجود امام خمینی تمام آن قداستی که اسلام بر آن بشارت داده تجلی یافته و به راستی آنچه بر او می تابد شعاعی از نور مطلق است.
     محمد حسین هیکل، نویسنده و محقق مصری:
     او مردی بزرگ بود که از دوران دیگری آمده بود.
     رادیو بی بی سی:
     در واقع انقلاب اسلامی واژه ای تازه است که با آیت الله خمینی مفهوم پیدا کرد.
     هفته نامه آبزرور، چاپ لندن:
     امام خمینی مردی هم پای پیامبران کهن است که دنیا را به پیروی از اصول دینی دعوت کرد. پیام وی برای مردم جهان خلوص عقیده و پیروی از سادگی در مقابل پیچیدگی و آلودگی های غرب بود، و این رمز موفقیت وی و احساس افتخار پیروان اوست.
     فاطمه تسکین، یک دختر هندی:
     امام در این زمان محافظ دین و شریعت، سپه سالار لشکر حضرت حجت و پرچم دار حقیقی اسلام بود.
     آیت الله خامنه ای ولی امر مسلمین:
     سخت ترین حوادث در اقیانوس وجود او (امام) تلاطم ایجاد نمی کرد; او امیر بر هواهای خود بود.
     پروفسور امین کاریچ، وزیر فرهنگ و هنر و تعلیم و تربیت بوسنی هرزگوین:
     ظهور شخصیت امام خمینی به ما نشان داد که شرق شناسی های غرب علوم نادرستی هستند.
     خانم پروفسور المیرا عضو هیئت تحقیقات زنان آذربایجان:
     هرجا که تمایلی به حق باشد، نام امام خمینی در آن جا نیز هست و تفکر ایشان الگوی حق طلبی در سراسر جهان است.
     روزنامه ی ایل جورنو، چاپ ایتالیا:
     حقیقت انقلاب اسلامی و تفکر آیه الله خمینی بسیار عمیق است و جهان غرب تاکنون از درک آن عاجز مانده است.
     آیت الله شهید مرتضی مطهری:
     نام او، یاد او، شنیدن سخنان او، روح گرم و پرخروش او، اراده و عزم آهنین او، استقامت او، شجاعت او، روشن بینی او، ایمان جوشان او که زبان زد خاص و عام است. یعنی جان جانان، قهرمان قهرمانان، نور چشم و عزیز روح ملت ایران، استاد عالی قدر و بزرگوار، حضرت آیت الله العظمی خمینی (دام ظله العالی) حسنه ای است که خداوند به قرن و روزگار ما عنایت فرموده و مصداق بارز و روشن «ان لله فی کل خلف عدولاینفون عنه تحریف المبطلین» است... در نهضت ما تمام قشرها و طبقات مختلف ملت، امروز در روحانیت تجسم پیدا کرده است، و روحانیت در آن شخص بسیار بسیار بزرگ تاریخ که یاد و نامش قلب را به لرزه درمی آورد; یعنی استاد صبزرگوار آیت الله العظمی آقای خمینی.

حالا کنار تربت حاجی نوشته اند …

حاجی تمام گشته مهماتمان، تمام / ما مانده ایم و چند تن نیمه جان، تمام
ما مانده ایم و غربت و تلخی از ابتدا / تا انتهای وحشت آخر الزمان، تمام
خرچنگ ها محاصره را تنگ کرده اند / اما امید ماست خدا، بی گمان، تمام
اینجا هنوز اول خط شروع ماست / پایان انتظار به خون خفته مان، تمام
حاجی خدا کند که بفهمی چه دیده ام / ازپشت زخم های دل آسمان، تمام
فرصت گذشته است، حلالم نمی کنی؟ / حالا شکست پنجره های خزان، تمام
تنها صدای خش خش بی سیم بود و بس / تنها صدای اشهد یک نوجوان، تمام
ده سال بعد کار تفحص نتیجه داد / بی سیم تکه تکه و یک استخوان، تمام
حالا کنار تربت حاجی نوشته اند … / گمنام، شوق، عشق خدا، بی کران، تمام

عکس دیدنی بر روی موتور یک شهید جنگ 33 روزه لبنان+عکس

به گزارش جهان، مهدی بختیاری در جدیدترین مطلب وبلاگ "مرصاد" با اشاره به عکسی جالب، حکایتی خواندنی و شنیده نشده را نقل کرده است:

اپیزود اول/ 1389
مردم لبنان برای استقبال از رییس جمهور ایران آماده می شوند.
در و دیوار مناطق مختلف از جمله ضاحیه بیروت و مناطق جنوبی لبنان با تصاویر امام(ره)، آقا و احمدی‌نژاد آذین بسته شده است.
"خوش آمدید" را در جای جای شهرهای لبنان می توان دید.
احمدی نژاد وارد بیروت می شود.
استقبال پرشور است.
رسانه‌های غرب سردرگم شدند و تصاویری را پخش می‌کنند که قند را در دل ما آب می کند.
احمدی‌نژاد به ورزشگاه "الرایه" در ضاحیه می‌رود. جمعیت زیادی منتظر او هستند.
گروه سرود حزب‌الله به افتخار او می‌خواند: "اهلا و سهلا، خوش‌آمدید!"
فردای آن روز رییس‌جمهور ایران به شهر شهیدان می‌رود؛ بنت جبیل.
مجاهدان لبنانی در نزدیکی مرز با اشغالگران نیز برای رییس‌جمهور ایران سنگ تمام می‌گذارند.
اخبار استقبال مردم لبنان از احمدی‌نژاد، مدتها صدر اخبار رسانه‌های جهان می‌شود.

اپیزود دوم/ 1385
جنگ به روزهای اوج خود رسیده است.
ارتش مجهز صهیونیستی با تمام توان حمله زمینی خود را آغاز کرده و به برخی مناطق جنوبی لبنان وارد می‌شود.
رزمندگان حزب‌الله هم با تمام وجود ایستاده‌اند و با کمترین امکانات و بیشترین ایمان و روحیه به مبارزه می‌پردازند.
در کوران این جنگ سخت، تصویری ثبت می‌شود که تا مدتها نادیده باقی ماند.

یکی از رزمندگان حزب‌الله که با موتور در منطقه عملیاتی در جنوب، (احتمالا) در حال گشت زنی بوده به کمین اشغالگران برخورد کرده و به طرز دلخراشی به شهادت می‌رسد.
به تصاویر زیر که توسط یک سایت عبری زبان منتشر شده، نگاه کنید.


دو سرباز اشغالگر در بالای پیکر شهادت طلب لبنانی


تصویر توسط خود صهیونیست‌ها خراب شده است

شاید تا اینجای کار چیز مهمی نباشد.
اما آنچه نظر من را به خود جلب کرد و بیش از دیدن تصاویر استقبال از رییس جمهور ایران در لبنان، قند را در دلم آب کرد، تصویری بود که این مجاهد شهادت‌طلب بر روی موتور خود چسبانده بود...