روحانی عقب نشینی‌های هسته‌ای دولت اصلاحات را "دستاورد" نامید

منبع: رجا نیوز

نام حسن روحانی بیش از همه پست و فعالیت هایی که داشته است، با توافق نامه های هسته‌ای "سعدآباد" و "پاریس" شناخته می‌شود، قراردادهایی که در میان سیاسیون "ترکمنچای سیاسی" لقب گرفته اند.

به گزارش رجانیوز، این صفت از آن رو به "نتیجه عقب‌نشینی های آقای روحانی" داده شده که در دوران دبیری او در شورای عالی امنیت ملی در دولت اصلاحات، جمهوری اسلامی در عرصه فناوری صلح آمیز هسته‌ای حتی تا حد تعطیلی آزمایشگاه‌ها و معادن هم پیش رفت.

با این حال این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اخیرا با اشاره تلویحی به مستندی درباره برنامه هسته ای و اظهارات کارشناسان این عرصه، گفته است که "برنامه هایی ساخته شده و یا سخنرانی هایی انجام شده که دستاوردهای گذشته را لجن مال کرده است."

گرچه آقای روحانی درباره آنچه دستاورد خوانده است، توضیحی نداده اما بعید به نظر می رسد که منظور او موضوعاتی چون "پذیرش پروتکل الحاقی که از معاهدات جنجالی و مداخله‌گر در امور داخلی کشورهاست"، "تعلیق داوطلبانه فعالیت‌های هسته‌ای بدون تعیین مدت زمانی مشخص" و "پلمپ تاسیسات هسته ای" و یا دیگر عقب نشینی های او و دولت اصلاحات از حق هسته ای ایران اسلامی باشد.

این عقب نشینی های بدون توجیه در زمینه حقوق هسته‌ای که بخش کوتاهی از آن در یک مستند از رسانه ملی پخش شد، حتی واکنش مقام معظم رهبری را نیز به دنبال داشت؛ ایشان در اواخر دولت اصلاحات در دیدار تعدادی از دانشجویان، اعلام کردند که همان زمان به مسئولین مذاکره کننده هشدار داده شده بود که اگر وضعیت به همین صورت پیش برود، شخصا وارد این مساله خواهند شد و جلوی تضییع شدن حقوق ملت ایران را می‌گیرند.

با این حال دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی که تریبون ویژه نامه نوروزی روزنامه همشهری، ارگان وابسته به شهرداری تهران را در اختیار خود دیده است، بدون اشاره به این موضوعات، حتی از دیپلماسی فعال دولت نهم و دهم در مقابله با رژیم صهیونیستی و غرب از جمله طرح موضوع "نفی هلوکاست" انتقاد کرده است.

او در پاسخ به این سوال جهت دار ویژه نامه شهردار تهران که آیا در مورد طرح مباحثی مانند نفی هولوکاست و گرفتن خسارت جنگ جهانی دوم، هماهنگی هایی در شورای امنیت ملی شده بود؟، بدون اشاره به انفعال غرب در برابر ایران و پیشرفت های مختلف هسته ای کشورمان، مدعی شد: طرح برخی از مسایل در سال های اخیر برخی دشمنان و برخی کشورهای دیگر را تحریک کرده است، اما سود و دستاوردی را برای ما نداشته است.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در همین راستا به دعوت نشریه مثلث، دیگر نشریه وابسته به شهرداری تهران هم، پاسخ مثبت داده و در سخنانی جالب به انتقاد از سیاست هسته ای دولت پرداخته و به این نشریه گفته است "می بایست در زمینه دیپلماسی فعال تر بودیم."

این ادعا در حالی از سوی حجت الاسلام روحانی مطرح شده که فشارهایی که در نتیجه سیاست خارجی فعال دولت نهم به غرب و رژیم صهیونیستی وارد شده، به اندازه‌ای بوده است که سران و رسانه های این کشورها در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم، سیاست "نه احمدی نژاد" را در پیش گرفتند.

رسانه های غربی و صهیونیستی در حرکتی تامل برانگیز مخاطبان خود را به حضور در انتخابات تشویق می کردند اما در عین حال مبنای رویکرد خود را بر سیاست "نه احمدی نژاد" گذاشته بودند چرا که ادامه سیاست های دولت نهم را با ادامه فشارهای سیاسی به خود، مساوی می دانستند.

البته این موضوعات هرگز باعث نشده که آقای روحانی دست از انتقاد از سیاست خارجی دولت و تمجید از رویکرد خود و دولت اصلاحات بردارد.

در راستای همین مواضع دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی بود که ابوالفضل ظهره‌وند، دیپلمات ارشد ایران و کارشناس مسائل هسته‌ای در واکنش به اظهارات روحانی که از دوران مدیریتش به عنوان "نقطه بسیار مطلوب" در فعالیت هسته‌ای صلح آمیز کشورمان نام برده بود، او را "متوهم" دانست و گفت: در زمانی که آقایان مسئولیت پرونده هسته‌ای کشورمان را برعهده داشتند در حال رفتن به سمتی بودیم که در سایه آن کل فعالیت های هسته‌ای مان متوقف و به طور کامل از بین می رفت و اگر ورود رهبر معظم انقلاب به موضوع نبود، امروز ما اساسا مسئله ای تحت عنوان مسئله هسته‌ای در دستور کار نداشتیم.

ناگفته‌های یک مقام ارشد وزارت‌اطلاعات از تحرکات جریان فتنه

منبع: رجا نیوز

یک مقام مسئول در وزارت اطلاعات با بیان اینکه جریان فتنه رنگ عوض کرده، به تلاش این جریان برای به تصویب رساندن طرح کمیسیون انتخابات اشاره کرد و با فتنه خواندن این طرح اظهار داشت: بر اساس اطلاعات موثق، در اتاق فکر جریان فتنه برنامه وسیعی برای بهره برداری از طرح و تصویب طرح کمیسیون ملی انتخابات تدارک شده است که قرار است بمنظور همراه نمودن اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تک تک آنها مذاکره شود.

به گزارش رجانیوز، یک مسول امنیتی در جمع یک تشکل روحانی در رابطه با رویکرد جدید جریان فتنه اظهار داشت : جریان فتنه با حمایت غرب قبل از 22 بهمن هر کاری می توانست انجام داد، آنها در اتاقهای فکر خود می گفتند کار نظام تمام است چرا که 22 بهمن را بعنوان نقطه عطف می دانستند اما با حضور با شکوه و افتخار آمیز مردم همه نقشه ها، نقش بر آب شد.

وی با بیان اینکه امروز جریان فتنه چهره دیگری به خود گرفته است اظهار داشت: این جریان بعد از گذشت بیش از هشت ماه حرمت شکنی، تخریب و آتش زدن اموال عمومی و وارد آوردن لطمات معنوی بر پیکر نظام، اهداف خود را در پوشش دیگری دنبال می کند.

ادامه مطلب ...

رهنورد برخی از قوانین اسلام را


در ادامه می توانید اصل افاضات این خانوم  توهم زده  رو بخونید. همین کارای این خانوم باعث میشه خیلی ها زن رو آدم حساب نکنند وگرنه اسلام دامنش از این حرفا پاکه.

نمی دونم چرا این  جوزده بخودش اجازه میده صحبت کنه و اون حرفش رو هم داد بزنه. خدا یه عقلی به اون یه پولی به ما یه صبری هم به شوهرش بده. احتمالا موسوی هم بخاطر اون اینجوری شده 

با این حساب باید بگیم موسوی شوهر کرده.


 منبع: رجا نیوز

زهرا رهنورد برخی از قوانین اسلام را "واپسگرایانه" خوانده است. وی که به تقلید از همسر خود، به مناسبت روز جهانی زن بیانیه ای صادر کرده، از آنچه "اقدامات تبعیض‌آمیز علیه زنان" نامیده، انتقاد کرده است.

به گزارش رجانیوز، در حالی که سران جریان اصلاحات به علت ایستادگی در برابر قانون و رای مردم از آینده سیاسی کشور حذف شده اند، موضع گیری های برخی سیاسیون همراه آنان علیه احکام اسلام، ماجرای حذف جبهه ملی و نهضت آزادی از جمهوری اسلامی را که با دستور امام راحل صورت گرفت، زنده کرده است. جبهه ملی نیز در ابتدای انقلاب اسلامی، به دلیل زیر سوال بردن حکم قصاص، به فرمان حضرت امام (ره) صلاحیت خود را برای حضور در نظام اسلامی از دست داده بود.

بر همین مبنا، همسر میرحسین موسوی به تقلید از همسرش دست به قلم شد و در بیانیه‌ای به مناسبت 8 مارس، روز جهانی زن، از آنچه "قوانین من‌درآوردی مجلس" نامیده، انتقاد کرده است. این در حالی است که امام راحل در سالیان ابتدایی انقلاب با توجه به نقش و جایگاه ویژه زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، روز میلاد اسوه زنان عالم و و برگزیده ترین آنها، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به عنوان روز زن معرفی کرده بودند

زهرا رهنورد در این بیانیه با کنار هم قرار دادن بزرگ زنان اسلام و شخصیت‌های افسانه‌ای، برخی زنان قصه ها را به عنوان الگو معرفی کرده است: "تاریخ مذهبی و اسلامی و تاریخ ملی ما سرشار از روزهای بزرگی چون تولد حضرت زهرا(س) و پیام آوری زینب(س) است و همچنین سرشار از شخصیت های بزرگ ایران باستان چون آذر میدخت ها و ایران دخت ها و زنان ایثارگر شاهنامه ای و اسطوره ای چون آناهیتا و تهمینه و رودابه و گردآفرید است".

رهنورد در ادامه این بیانیه مدعی شده است که در ایران، "رفتارهای تبعیض خواهانه و ضد زن" وجود دارد. او "فرهنگ حاکم و قوانین من‌درآوردی مجلس" را علت این امر دانسته است. وی برخی احکام دین اسلام را "ظلم و بی‌عدالتی" در حق زنان خوانده و نوشته است: "در آستانه هزاره سوم میلادی، دنیای ماهواره و دیجیتالیسم و قدرت رسانه ها، همچنان متحجرانه به زنان می نگرند. در این دنیای مدرن و پیچیده فهرست شگفت انگیزی پیش روی ماست، مالامال از ظلم و تبعیض و بی عدالتی به بهانه حمایت از خانواده، قانون چند همسری مطرح می شود". وی همچنین گفته است که دنیای فعلی، "دنیای فردیت‌ها است". خانم رهنورد در ادامه این بیانیه از رسانه ملی هم انتقاد کرده و نوشته است: "به رسانه ملی بیاموزید از ارائه الگوی رفتاری زن سلیطه بد اخلاق، زن مطیع، زن سلطه‌طلب دست بردارد". البته او اشاره نکرده است که منظورش کدام زنان است.

همسر موسوی، از حکم صریح اسلام درباره دیه هم انتقاد کرده و با "واپسگریانه" خواندن این حکم، گفته است: "در قوانین واپس‌گرا زن به عنوان جنس دست چندم تلقی شده، در کدام قلمرو است که تبعیض وبی عدالتی در قوانین ما لحاظ نشده...دیه نامساوی زن و مرد، قوانین تبعیض آمیز مربوط به طلاق و تابعیت و غیره". خانم رهنورد در پایان این بیانیه، زنانی که به جرم شرکت در اغتشاشات بعد از انتخابات دستگیر شده‌اند را افرادی خواند که تمام خواسته‌های خود را در آنچه او جنبش سبز خوانده یافته‌اند. این اظهارات زهرا رهنورد درباره اقدامات تبعیض‌آمیز علیه زنان در ایران در حالی مطرح می‌شود که به تازگی اولین وزیر زن کار خود را در دولت دهم آغاز کرده و حضور زنان و دختران ایرانی در عرصه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی بسیار پررنگ بوده است.

خانم رهنورد که از سوی همسرش به عنوان "روشنفکرترین زن ایران" معرفی شده است، پیش از این هم، پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جهموری دهم، با این استدلال که آقای موسوی "فرزند آذربایجان" و "داماد لرستان" است، مدعی شده بود مگر ممکن است مردم لرستان به داماد خود رای ندهند و این نشانه ای از تقلب در انتخابات است.

او در سخنانی جالب به شبکه انگلیسی "بی‌بی‌سی فارسی" گفت که حتما تقلب شده است زیرا "آذربایجان و ترک زبان‌ها هیچ وقت فرزند خودشان را نمی‌گذارند که به کسی دیگر رای بدهند. یا لرستان که خود من لر هستم و موسوی هم بارها گفته من داماد لرستان هستم. بنابراین اهالی لرستان موسوی را نمی‌گذارند به آقای احمدی نژاد رای بدهند. این دو تا ملاک است و باقی موارد هم شبیه همین است"

در همین حال رهنورد، در سال گذشته میلادی به دلیل حضور فعال در هدایت اغتشاشات پس از انتخابات ایران از سوی مجله فارین پالسی هم به عنوان یکی از 100 چهره روشنفکر سال معرفی شده یود.این عنوان در حالی از سوی ارگان شورای روابط خارجی امریکا به رهنورد اعطا شده است که در مورد چگونگی امکان تحصیل وی در دوره کارشناسی ارشد و دکتری به صورت همزمان، سوالات جدی در افکار عمومی مطرح است.

به نظر می رسد زیر سوال بردن ضروریات دین از سوی همسر موسوی به بهانه روز جهانی زن نشان از ورود جریان انحرافی موسوی به فاز جدید حریم شکنی و اینبار در سطح شکستن حدود و مرزهای دینی دارد.


ادامه مطلب ...

چرا پرونده فائزه و مهدی هاشمی پس از هشت ماه تشکیل شده است

منبع: فارس نیوز

حمید رسایی در واکنش به اظهارات وزیر دادگستری:

چرا پرونده فائزه و مهدی هاشمی پس از هشت ماه تشکیل شده است

خبرگزاری فارس: رسایی در واکنش به تشکیل پرونده برای مهدی و فائزه هاشمی، این سؤال را که چطور پرونده افرادی چون بهزاد نبوی، تاجزاده، ابطحی، عطریانفر و ... در هفته اول انجام و آنها بازداشت شدند، اما پرونده اینها علی رغم مستندات حضور در اغتشاشات تاکنون به درازا کشیده است، را مطرح کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات مرتضی بختیاری وزیر دادگستری مبنی بر تشکیل پرونده برای مهدی و فائزه هاشمی، یاداشتی را در سایت شخصی خود به شرح زیر منتشر کرده است. ادامه مطلب ...

سخنان بامزه مهدی کروبی درباره 22 بهمن

سخنان احمقانه شیخ سبزها

چرا این مطلب رو اینجا گذاشتم؟ برای اینکه بخونید و بخندید و حالش رو ببرید

پیشاپیش توصیه می کنم مواظب خودتون باشید تا از خنده روده بر نشید. مسئولیت هر نوع روده بری بعهده خودتان است :)

حالا فکر کنید سبز لجنی رو که این بابا لیدرش باشه چی میشه؟


منبع: رجا نیوز

مهدی کروبی در جدیدترین موضع خود مدعی شد که راهپیمایی روز 22 بهمن مهندسی شده بود و از سراسر کشور با "صدها" اتوبوس و "قطار" نیرو به تهران اعزام شده بود. او همچنین مدعی شد که که ده‌ها‌هزار نیروی نظامی و انتظامی و لباس‌شخصی‌ها با قمه و باتوم و گاز فلفل در این راهپیمایی حضور داشته‌اند.

به گزارش شبکه ایران، تنها دقایقی پس از اینکه حجت الاسلام محمد خاتمی به سکوت 11 روزه خود در خصوص آنچه که در روز 22 بمهن اتفاق افتاده بود پایان داد، حجت الاسلام مهدی کروبی نیز با صدور بیانیه‌ای در این‌خصوص ابراز عقیده کرد.

آقای کروبی در این بیانه از حضور "فراگیر" و "گسترده" مردم قدردانی کرده اما مدعی شده که در آن روز فشارهای امنیتی و فضای بسته سیاسی حاکم بوده و نیروی‌های نظامی و امنیتی، تهران را به یک پادگان تبدیل کرده‌بودند.

وی همچنین مدعی شد که آنچه "جریان خشونت‌طلب" نامیده، می‌خواهد از این راهپیمایی که با حضور عظیم اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان برگزار شد، برای پاک‌کردن آثار ناشی از زندانی‌کردن‌ها و جنایت‌ها و شکنجه‌ها و کشتارهای خیابانی بهره برد.

ادامه مطلب ...