10 نمونه که ولایت فقیه مانع دیکتاتوری در ایران شد

ولایت فقیه، حکومت دینی و جمهوری اسلامی از سوی منتقدان و مخالفان محکوم و متهم به دیکتاتوری و نادیده گرفتن رای مردم بوده است. این شبهات از اولین روزهایی که زمزمه حکومت اسلامی در انقلاب پاگرفت، آغاز شده است و هم اکنون نیز در گوشه و کنار شنیده می شود.

تفکیک و تعارض جمهوریت و اسلامیت نظام، بیان دیگری است از همین پرسش است. «آیا اسلامیت نظام، جایی برای جمهوریت باقی می گذارد؟ آیا تنفیذ حکم ریاست جمهوری، طفیلی شمردن رای مردم نیست؟ آیا نصب فقهای شورای نگهبان بر سر نظارت همه انتخابات های موجود در کشور، نظارت قیم مآبانه از سوی ولی فقیه نیست؟ اگر نظر مردم با ولی فقیه یکی نبود، چه خواهد شد؟ فقیهان شورای نگهبان رهبر را نصب می کنند یا کشف می کنند؟ و ...» از این دست سوالات دیگر می توان برشمرد که همگی ناظر به بحث بالا هستند.


ادامه مطلب ...

ولایت‌فقیه در زمان معصوم هم بوده و مخالفت با آن در حد شرک بالله

منبع : سایت سجاده


آیت الله مصباح یزدی گفت: برای شناخت دین و راه هدایت باید به عقل، قران، کلام معصومین(ع) و در زمان غیبت، به فقها مراجعه کنیم.

به گزارش رجانیوز، آیت الله مصباح یزدی در دیدار با جمعی از پاسداران با اشاره به این‌که خداوند انسان را به گونه‌ای آفریده که با اختیار و اراده خود راه سعادت را انتخاب کند، اظهار داشت: ویژگی انسان به عنوان خلیفة‌الله این است که از طرفی می‌تواند راه کمال را در پیش بگیرد و از طرف دیگر راه انحطاط و سقوط را انتخاب کند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: لازمه به کارگیری اراده برای رسیدن به کمال، شناختن راه صحیح است؛ چون انتخاب و اراده برای کسی‌ امکان دارد که راه صحیح را بشناسد.

وی ادامه داد: علاوه بر ابزار شناختی مثل حواس و عقل، خداوند از سر لطف بی‌پایان خود پیامبر و جانشینان وی را نیز برای هدایت بشر قرار داده تا بتواند راه صحیح را از مسیر انحراف باز بشناسد.

ادامه مطلب ...

مطرح کردن ایران در برابر اسلام خیانتی بزرگ است

رجانیوز- "آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی" از اساتید حوزه علمیه قم و مدیر موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) صبح امروز در همایش تجلیل از مربیان و اساتید حوزه آموزش سپاه پاسداران که به مناسبت 12 اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری در محل نمایندگی ولی فقیه در سپاه برگزار شد، به سخنرانی پرداختند. آیت‌الله مصباح در سخنان خود با اشاره به برخی جریانات انحرافی در عرصه سیاسی کشور که به دنبال ارائه یک تلقی نادرست از ولایت فقیه هستند، مقابله با اینگونه انحرافات را منش و روش شهید مطهری عنوان کردند و همراهی با این جریان را خیانت بزرگ در حق انقلاب، امام و شهدا نامیدند.متن کامل سخنان آیت‌الله مصباح یزدی در این مراسم به این شرح است:


ادامه مطلب ...

کدام مصلحت بزرگ‌ مانع از تغییر مصلحی شد؟

کدام مصلحت بزرگ‌ مانع از تغییر مصلحی شد؟

مخالفت رهبر معظم انقلاب با تغییر وزیر اطلاعات و به‌ویژه حواشی آن هر چند با پردازش و آب و تاب رسانه‎های خارجی و برخی از رسانه‎های داخلی برای مدتی تبدیل به یک جنجال رسانه‎ای در کشور شد، اما رهبر انقلاب در سخنرانی چند روز پیش خود در دیدار با جمعی از مردم استان فارس، این مساله را یک موضوع عادی و معمولی نامیدند که نباید به ابزاری برای دشمنان انقلاب اسلامی تبدیل شود.

به گزارش رجانیوز، ایشان علت ورود در این مساله را علی‌رغم رویه همیشگی خود، وجود یک مصلحت بزرگ عنوان کردند و فرمودند: «... بنده‌ى حقیر هم طبق اصول بنا ندارم در کار‌ها و تصمیم‌هاى دولت وارد شوم. خب، مسئولیت‌ها در قانون اساسى مشخص است؛ هر کس مسئولیتى دارد؛ مگر آنجایى که احساس کنم یک مصلحتى دارد تفویت می‌شود؛ مثل اینکه در همین قضیه‌ى اخیر اینجورى بود؛ انسان احساس می‌کند یک مصلحت بزرگى دارد مورد غفلت قرار می‌گیرد، تفویت می‌شود؛ خب، انسان وارد می‌شود که جلوى این تفویت مصلحت را بگیرد. این، مسئله‌ى مهمى نیست، نظائرش هم اتفاق مى‌افتد.»

ادامه مطلب ...

ارتباط انحراف بنی‌اسرائیلی و در حد شرک بودن مخالفت با ولایت‌فقیه

منبع: سجاده

موسی برای عبادت به طور رفته بود و درمیان امت نبود، بنی اسرائیل روزها و شب ها را در انتظار بازگشت پیامبر می گذراند. آنها ایمان آورده بودند و مسلم بودند. آنها به موسی و خدایش و این دین جدید نجات بخش ایمان داشتند و دیگر از فرعون و ادعای خدایی‌اش خبری نبود.

آنچه بود خدایی نادیددنی بود و باید ها و نباید هایی که، تقیدشان بر دست و پای بعضی ها سنگینی می کرد. آنهایی که خود را دشمن فرعون می دانستند، اما جای خالی او را برای خود می خواستند. آنهایی که ترجیح می دادند خدا پیامبر نداشته باشد و چنان باشد که تفسیر دین تنها به شرط دشمنی با فرعون و بدون ولی مشروعیت داشته باشد. لذا ماجرای گوساله پیش آمد.

ادامه مطلب ...

شهدای خلیج فارس

سخنان شهید سید مرتضی آوینی در مورد شهدای خلیج فارس

کجاست آن شجاعت و توکل و عشقی که مثل "مهدوی" یا "بیژن گرد" بر یک قایق موتوری بنشیند و به قلب ناوگان الکترونیکی شیطان در خلیح فارس حمله برد؟ می پرسید : این شجاعت و توکل و عشق به چه درد می خورد؟ هیچ! به درد دنیا داران نمی خورد. اما به کار آخرت عشاق می آید که آنجاست دار حاکمیت جاودانه عشاق. 


 

 

 

شهید نادر مهدوی            شهید غلامحسین توسلی  

 

 

در پنجشنبه شب مورخ 16/7/1366 سردار شهید نادر مهدوی همراه تنی چند از همرزمانش چون شهیدان غلامحسین توسلی ،بیژن گرد ،نصراله شفیعی ،مجید مبارکی ،آبسالانی ،محمدیها برپهنه آبهای نیلگون خلیج فارس مترصد انجام عملیات علیه آمریکاییها بودند.ابتدا رادار پایگاه فرماندهی از سوی بالگرد آمریکایی منهدم شد و ارتباط ناو گروه با مرکز به کلی قطع شد ،شهید مهدوی بلافاصله نیروهای تحت امر خود را جهت انجام عملیات مقابله به مثل فراخواند. چند دقیقه از انهدام رادار نگذشته بود که یکی از شناورهای ناو گروه هدف موشکهای دشمن قرار گرفت. در این لحظه شهید مهدوی با رشادت و مردانگی تمام و بی توجه به پیشرفتگی ادوات دشمن ،با یک موشک استینگر و با فریاد " یا زهرا " یکی از بالگردهای MS6 را هدف گرفت و آن را در آسمان متلاشی کرد.اما تعداد خفاشهای پرنده دشمن کم نبود و هریک از سوی به سردار شهید و همرزمانش حمله ور شدند و بسیاری از یاران نادر همچون شهید توسلی که در حیات دنیوی همدیگر را برادر خطاب می کردند در برابر چشمانش پرپر شدند.دشمن همه شناورها و تجهیزات ناو گروه را زده بود و نادر در حالیکه خود را با ترکش تهی می یابد بهد از رزمی جانانه و مردانه ،زنده به چنگال دشمن می افتد.دست و پای نادر را به صورت مچاله ،توسط دشمن بسته می شود ولی او کماکان روحیه خود را تسلیم دشمن نمی کند وهمچنان مقاومت می نماید.این موضوع هنگامی که پیکر مطهرش به خاک میهن رسید بیشتر مشخص شد چرا که رد طناب بر بازو های کبود شده اش به خوبی نمایان بود.نادر بر عرشه ناو جنگی"یو.اس.اس.چندلر" آماج شکنجه های وحشیانه دشمن قرار می گیرد و سینه اش با میخهای بلند آهنین سوراخ می شود و بدین ترتیب مظومانه به شهادت می رسد. پس از گذشت شش روز پیکر مطهر شهدا ازجمله شهید مهدوی و اسرا از مسقط پایتخت عمان تحویل گرفته شد ،پس از تشیع پیکر شهدا در تهران به استان بوشهر انتقال و بر دوش هزاران اهالی دشتی تشیع و در روستای بحیری در کنار قبر مطهر شهید سید میربهزاد شهریاری آرام گرفت. 

تنها فرزندش "زهرا " چهل روز بعد از شهادت پدر بدنیا آمد. 

 

شهید غلامحسین توسلی شامگاه روز 16/7/1366 به عنوان سکاندار ناوچه طارق و به فرماندهی شهید نادر مهدوی در عملیات مقابله با متجاوزان آمریکایی شرکت کرده و پس از بیست دقیقه نبرد جانانه ،هدف اصابت تیر دشمن قرار گرفت و جسم پاک و مطهرش به ابدیت دریا پیوست و روح بیقرارش در قرب الهی آرام گرفت و جریان تشییع لباس پاسداریش به عنوان یادگار جسم به ابدیت پیوسته اش در مزاری نمادین، به صدف خاک سپرده شد.  

 

منبع: http://dashtiha.persianblog.ir/post/393

بیست و یکمین سالگرد شهادت شهدای خلیج فارس

بیست و یک سال گذشت از حماسه بزرگ و افسانه گونه ی که فرزندان بی ادعا ولی شجاع این بخش از خاک پرشیا بزرگ رقم زدند.فرزندانی از بوشهر و فارس که در راس آنان غیوری خودنمایی می کند که از دیارمان دشتی است دلیری که در حماسه سازی و کارهای شگرف شهره بود و او...آری شهید ناد مهدوی بی شک با شجاعت بی مثالش به همراه جمعی از بهترین های زمانه حماسه ای آفریدند که تا تاریخ هست باید  از این رشادت یاد کنیم ، گویم و نویسیم و به همگان معرفی کنیم حماسه ای که نتوان با حماسه ای دیگر مقایسه کرد .اما دل می گیرد از اینکه بیست یک سال می گذرد ولی دریغ از مراسمی درخور شان آنان و دل می گیرد از اینکه صدا و سیمای استان برنامه ای را جامع از این حماسه بزرگ تا کنون تهیه نکرده و باز دل می گیرد که این بزرگان در سیمای کشور هم غریبند .هرچند بی شک آنان نیازی به بزرگداشت و برنامه ای ندارند بل ما هستیم که نیاز داریم و نیازمندیم که شناسیم و شناسانیم ...
البته طبق خبری که در پست قبل ثبت شد مقرر است امسال فعالیت قابل ملاحظه ی صورت گیرد از برای شناساندن این حماسه و حماسه سرایان...

به همین بهانه در ادامه ضمن توجه شما به کلیپ ساخته شده از شهید مهدوی ،گاهشمار زندگی پر بار شهید نادر مهدوی و  غلامحسین توسلی را به همراه سخن شهید آوینی را در ذیل خواهید خواند...

 سخنان شهید سید مرتضی آوینی در مورد سرداران شهید خلیج فارس:
(...کجاست آن شجاعت و توکل و عشقی که مثل <مهدوی> یا <بیژن گرد> بر یک قایق موتوری بنشیند و به قلب ناوگان الکترونیکی شیطان در خلیح فارس حمله برد؟می پرسید : این شجاعت و توکل و عشق به چه درد می خوردد؟ هیچ! به درد دنیا داران نمی خورد. اما به کار آخرت عشاق می آید که آنجاست دار حاکمیت جاودانه عشاق)

دانلود /کلیپ سردار شهید نادر مهدوی

گاهشمار زندگی شهید نادر مهدوی:
- 3/14/1342 : متولد روستای نوکار ،شهرستان دشتی
- 1348 :ورود به دبستان روستای زائر عباسی
- سال دوم دبستان :ختم قرآن در بیست و پنج روز نزد علی فقیه
- سال دوم دبستان :عزیمت خانواده از روستای نوکار به روستای بحیری
- 1353 :ورود به مدرسه راهنمایی ادب خورموج
- سال دوم راهنمایی :بعلت مشکلات اقتصادی ترک تحصیل کرد
- پس از ترک تحصیل ،مشغول به کار در یک باب مغازه که از ملک پدر و تنها برادرش _حاج حسن _ فراهم ساخته بود "درکنار کمک به والدین به فعالیتهای انقلابی می پرداخت"
- 5/9/1358 : :به عنوان بسیجی ویژه به عضویت بسیج درآمد
- 1/2/1360 :استخدام در سپاه و اعزام به پادگاه آموزشی شهید عبداله مسگر شیراز
-  21/5/1360 :اعزام به تهران  و مبارزه با گروهکهای منافق _تا تاریخ 20/7/1360
- شرکت در عملیات بیت المقدس
- 1361: ازدواج
- 2 سال به عنوان معاونت سپاه جم منصوب شدند _ در کنار سرداران شهید دشتی :حسین فقیه ،حاج علی جمشیدی ،حسین یوسفی
- بعد از آن تا سال 1363 به عنوان معاون عملیات سپاه خارک منصوب شدند
- 1363 مسئول فرماندهی گروهان در جبهه دشت عباس
- بنیانگذاری و فرماندهی گروهان ناو تیپ امیر المومنین(ع)
- 20/12/1363 :شرکت در عملیات بدر با گروهان دریایی تحت فرماندهی
- تشکیل و فرماندهی ناو گروه دریایی "ذولفقار" وابسته به منطقه دوم ندسا ،شهید مهدوی تا زمان شهادت فرماندهی آن را به عهده داشت.
"به گفته بسیاری تشکیل ناو گروه "ذولفقار نقطه عطفی در کانامه دفاعی ایران در دوران افتخار آمیز دوفا مقدس به حساب می آید ،چرا که با تشکیل آن نیروی دریایی ایران جانی تازه و ابهت و صلابت خیره کننده ای یافت و پشتوانه مستحکمی نصیب ماشین جنگی ایران گردید"
- عملیات والفجر8 ،مسئول تدارکات نیروهای رزمی بوسیله شناورهای ناو گروه تحت فرماندهی ،رد گیری ناوها و ناوچه های دشمن ،جلوگیری از فعالیت نیروی دریایی عراق و نیز مین گذاری در کانال خور عبداله
- 11/6/1365 :شرکت در عملیات کربلای 3 ،که پیشنهاد ارزنده شهید مهدوی در جلسه فرماندهان سپاه مبنی بر استفاده از پله های آلومینیومی سبک ،تاشو وقابل حمل برای بالا رفتن سریع از سکوها ی اسکله ،منجر به فتح اسکله و ترمینال نفتی العمیه عراق گردید.
 - ورود ناوچه های آمریکایی به بهانه حفاظت از نفتکشهای اعراب در قالب پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)
- انهدام کشتی نفتکش کویتی بریجتون تحت حفاظت ناوهای آمریکایی ،توسط ناو گروه ذوالفقار تحت فرماندهی شهید مهدوی
- دیدار شهید مهدوی و همرزمانش با حضرت امام(ره) به پاس قدردانی از انفجار نفتکش بریجتون
- شهادت
در پنجشنبه شب(جمعه) مورخ 16/7/1366 سردار شهید نادر مهدوی همراه تنی چند از همرزمانش چون شهیدان غلامحسین توسلی ،بیژن گرد ،نصراله شفیعی ،مجید مبارکی ،آبسالانی ،محمدیها برپهنه آبهای نیلگون خلیج فارس مترصد انجام عملیات علیه آمریکاییها بودند.ابتدا رادار پایگاه فرماندهی از سوی بالگرد آمریکایی منهدم شد و ارتباط ناو گروه با مرکز به کلی قطع شد ،شهید مهوی بلافاصله نیروهای تحت امر خود را جهت انجام عملیات مقابله به مثل فراخواند. چند دقیقه از انهدام رادار نگذسته بود که یکی از شناورهای ناو گروه هدف موشکهای دشمن قرار گرفت. در این لحظه شهید مهدوی با رشادت و مردانگی تمام و بی توجه به پیشرفتگی ادوات دشمن ،با یک موشک استینگر و با فریاد " یا زهرا " یکی از بالگردهای MS6  را هدف گرفت و آن را در آسمان متلاشی کرد.اما تعداد خفاشهای پرنده دشمن کم نبود و هریک از سوی به سردار شهید و همرزمانش حمله ور شدند و بسیاری از یاران نادر همچون شهید توسلی  که در حیات دنیوی همدیگر را برادر خطاب می کردند در برابر چشمانش پرپر شدند.دشمن همه شناورها و تجهیزات ناو گروه را زده بود و نادر در حالیکه خود را با ترکش تهی می یابد بهد از رزمی جانانه و مردانه ،زنده به چنگال دشمن می افتد.دست و پای نادر را به صورت مچاله ،توسط دشمن بسته می شود ولی او کماکان روحیه خود را تسلیم دشمن نمی کند وهمچنان مقاومت می نماید.این موضوع هنگامی که پیکر مطهر ش به خاک میهن رسید بیشتر مشخص شد چرا که رد طناب بر بازو های کبود شده اش به خوبی نمایان بود.نادر بر عرشه ناو جنگی"یو.اس.اس.چندلر" آماج شکنجه های وحشیانه دشمن قرار می گیرد و سینه هایش با میخهای بلند آهنین سوراخ می شود و بدین ترتیب مظومانه به شهادت می رسد.
-          پس از گذشت شش روز پیکر مطهر های شهدا ازجمله شهید مهدوی و اسرا از مسقط پایتخت عمان تحویل گرفته شد ،پس از تشیع جنازه شهدا در تهران به استان انتقال یافت و بر دوش هزاران دشتیاتی تشیع و در روستای بحیری در کنار قبر مطهر شهید سید میربهزاد شهریاری آرام گرفت.
- تنها فرزندش "زهرا " چهل روز بعد از شهادت پدر بدنیا آمد.

گاهشمار زندگی سردار شهید غلامحسین توسلی:
-          تولد:14/11/1344 روستای بحیری شهرستان دشتی
-          1351 ورود به دبستان شفیق شهریاری روستای بحیری
-          شهریور 1358 پایان دوران تحصیلی ابتدایی و ورود به مدرسه راهنمایی شهید آستروتین خورموج
-          ترک تحصیل پس از دو سال دوران راهنمایی بعلت فقر شدید مالی
-          کمک به پدر در کار کشاورزی تا شانزده سالگی
-          14/12/1360 عازم کازرون جهت آموزش جبهه در پادگان آموزشی شهید دستغیب
-          1/1/1361 لغایت 12/1/1361 آموزشهای عملی نبرد جنگی در جبهه شوش
-          اعزام به جبهه و مناطق عملیاتی فتح المبین به عنوان تک تیرانداز
-          20/3/1361 بازگشت به خانه پس از چهار ماه
-          استخدام در سپاه به عنوان نیروی ویژه
-          29/4/1361 اعزام دوم ،در قالب طرح لبیک یا امام به عنوان تک تیرانداز در جزیره مجنون تا مورخه 11/7/1361
-     همزمان با تشکیل نیروی دریایی سپاه پاسدارن ،اعزام به جزایر شمالی خلیج فارس و بندرعباس جهت گذراندن آموزشهای ویژه مبارزه با قاچاقچیان 
-          17/7/1362 استخدام رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
-          مسئول واحد تبلیغات سپاه خورموج
-          فرماندی گروهان در تیپ المهدی(عج) از لشکر 19 فجر
-          19/9/1362 تا مورخه 7/10/1362 گذراندن آموزش های تکمیلی در پادگان آموزشی شهید دستغیب کازرون
-          1/1/1363 ارتقا از فرماندهی گروهان به فرماندهی گردان
-          1/7/1363 اعزام داوطلبانه در جبهه های جنوب و آموزش قایقرانی در ناو تیپ امیرالمومنین(ع)
-          خدمت در تیپ 9 بدر وابسته به مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق
-          شرکت در عملیات عاشورای4 به عنوان قایقران
-          گذراندن آموزش مربیگری نظامی در تهران به مدت سه ماه
-          فرمانده گردان در محور عملیاتی دریاچه نمک ،در عملیات پیروز مندانه والفجر 8
-          تدریس و آموزش نیروها در تاکتیک های نظامی،تخریب،نقشه خوانی و قب نما
-          شرکت در عملیات کربلای4 در گروهان ضد زره به عنوان آرپی جی زن
-     موج گرفتگی ناشی از انفجار خمپاره و مجروحیت شدید بر اثر اصابت ترکش خمپاره در منطقه فاو و انتقال به بیمارستان شهید بقایی اهواز
-          28/6/ 1365 به جزیره خارک منتقل  جهت اموزش نیروهای بسیجی در زمینه جنگ دریایی
-          شرکت در نبردهای دریایی خاصه انفجار نفت کش بریجتون در کنار سردار شهید مهدوی و سایر همرزمان و پس از آن زیارت امام(ره)
شهادت
شامگاه روز 16/7/1366 به عنوان سکاندار ناوچه طارق و به فرماندهی شهید نادر مهدوی در عملیات مقابله با متجاوزان آمریکایی شرکت کرده  و پس از بیست دقیقه نبرد جانانه ،هدف اصابت تیر کینه دشمن قرار گرفت و جسم پاک و مطهرش به ابدیت دریا پیوست و روح بیقرارش در قرب الهی  آرام گرفت و جریان تشییع لباس پاسداریش  به عنوان یادگار جسم به ابدیت پیوسته اش در مزاری نمادین، به صدف خاک سپرده شد.
روحش شاد یادش گرامی و راهش پررهرو باد.

دین را باید از معصوم آموخت نه مرتاض و جنگیر

دین را باید از معصوم آموخت نه مرتاض و جنگیر     چاپ     ارسال به رفقا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰
آیت‌الله مصباح یزدی تأکید کرد: اگر پس از بررسی ادله ولایت فقیه به حقانیت آن پی بردیم، باید پای آن بایستیم و بدانیم که مخالفت با ولی‌فقیه مخالفت با ائمه (ع) و بر اساس روایات در حد شرک بالله است.
 
به گزارش فارس، آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار با جمعی از پاسداران با اشاره به این‌که خداوند انسان را به گونه‌ای آفریده که با اختیار و اراده خود راه سعادت را انتخاب کند، اظهار داشت:تاریخ نشان داده بسیاری از مسلمانانی که اهل نماز، تلاوت قرآن‌ و انفاق بودند، و حتی در رکاب رسول خدا و امیرالمؤمنین ـ‌صلوات‌الله علیهما‌ـ شمشیر زده بودند، فرزند وی را به فجیع‌ترین وضع به قتل رساندند. ما باید از این وقایع درس عبرت بگیریم و بدانیم این تحولات برای هر کسی ممکن است اتفاق بیافتد و این دام‌ها سر راه همه ما وجود دارد و خطر سقوط در آنها تا لب گور ما را تهدید می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هر چند مردم نسبت به امامان معصوم(ع) بی‌وفا بودند و برخی از آنها با ائمه دشمنی و ستیز کردند، و بعضی دیگر هم از امام خود حمایت نکردند، اما اراده الهی بر این تعلق گرفته که معصوم داوزدهم ـ‌عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف‌ـ زمانی ظاهر شود که عالم ظرفیت استفاده از وی را داشته باشد.

علامه مصباح یزدی با اشاره به وظیفه مکلفین در زمانی که امکان دسترسی به معصوم نیست، گفت: حتی در زمان حضور معصوم که برخی از مردم یه امام(ع) دسترسی نداشتند، ائمه(ع) افرادی را به عنوان نائب و جانشین خود قرار می‌دادند و این همان امری است که در فرهنگ ما "ولایت فقیه " نام دارد.
ادامه مطلب ...