شهدای خلیج فارس

سخنان شهید سید مرتضی آوینی در مورد شهدای خلیج فارس

کجاست آن شجاعت و توکل و عشقی که مثل "مهدوی" یا "بیژن گرد" بر یک قایق موتوری بنشیند و به قلب ناوگان الکترونیکی شیطان در خلیح فارس حمله برد؟ می پرسید : این شجاعت و توکل و عشق به چه درد می خورد؟ هیچ! به درد دنیا داران نمی خورد. اما به کار آخرت عشاق می آید که آنجاست دار حاکمیت جاودانه عشاق. 


 

 

 

شهید نادر مهدوی            شهید غلامحسین توسلی  

 

 

در پنجشنبه شب مورخ 16/7/1366 سردار شهید نادر مهدوی همراه تنی چند از همرزمانش چون شهیدان غلامحسین توسلی ،بیژن گرد ،نصراله شفیعی ،مجید مبارکی ،آبسالانی ،محمدیها برپهنه آبهای نیلگون خلیج فارس مترصد انجام عملیات علیه آمریکاییها بودند.ابتدا رادار پایگاه فرماندهی از سوی بالگرد آمریکایی منهدم شد و ارتباط ناو گروه با مرکز به کلی قطع شد ،شهید مهدوی بلافاصله نیروهای تحت امر خود را جهت انجام عملیات مقابله به مثل فراخواند. چند دقیقه از انهدام رادار نگذشته بود که یکی از شناورهای ناو گروه هدف موشکهای دشمن قرار گرفت. در این لحظه شهید مهدوی با رشادت و مردانگی تمام و بی توجه به پیشرفتگی ادوات دشمن ،با یک موشک استینگر و با فریاد " یا زهرا " یکی از بالگردهای MS6 را هدف گرفت و آن را در آسمان متلاشی کرد.اما تعداد خفاشهای پرنده دشمن کم نبود و هریک از سوی به سردار شهید و همرزمانش حمله ور شدند و بسیاری از یاران نادر همچون شهید توسلی که در حیات دنیوی همدیگر را برادر خطاب می کردند در برابر چشمانش پرپر شدند.دشمن همه شناورها و تجهیزات ناو گروه را زده بود و نادر در حالیکه خود را با ترکش تهی می یابد بهد از رزمی جانانه و مردانه ،زنده به چنگال دشمن می افتد.دست و پای نادر را به صورت مچاله ،توسط دشمن بسته می شود ولی او کماکان روحیه خود را تسلیم دشمن نمی کند وهمچنان مقاومت می نماید.این موضوع هنگامی که پیکر مطهرش به خاک میهن رسید بیشتر مشخص شد چرا که رد طناب بر بازو های کبود شده اش به خوبی نمایان بود.نادر بر عرشه ناو جنگی"یو.اس.اس.چندلر" آماج شکنجه های وحشیانه دشمن قرار می گیرد و سینه اش با میخهای بلند آهنین سوراخ می شود و بدین ترتیب مظومانه به شهادت می رسد. پس از گذشت شش روز پیکر مطهر شهدا ازجمله شهید مهدوی و اسرا از مسقط پایتخت عمان تحویل گرفته شد ،پس از تشیع پیکر شهدا در تهران به استان بوشهر انتقال و بر دوش هزاران اهالی دشتی تشیع و در روستای بحیری در کنار قبر مطهر شهید سید میربهزاد شهریاری آرام گرفت. 

تنها فرزندش "زهرا " چهل روز بعد از شهادت پدر بدنیا آمد. 

 

شهید غلامحسین توسلی شامگاه روز 16/7/1366 به عنوان سکاندار ناوچه طارق و به فرماندهی شهید نادر مهدوی در عملیات مقابله با متجاوزان آمریکایی شرکت کرده و پس از بیست دقیقه نبرد جانانه ،هدف اصابت تیر دشمن قرار گرفت و جسم پاک و مطهرش به ابدیت دریا پیوست و روح بیقرارش در قرب الهی آرام گرفت و جریان تشییع لباس پاسداریش به عنوان یادگار جسم به ابدیت پیوسته اش در مزاری نمادین، به صدف خاک سپرده شد.  

 

منبع: http://dashtiha.persianblog.ir/post/393

نظرات 3 + ارسال نظر
نازنین سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:00 ق.ظ http://31503.blogsky.com

سلام
مونده بودم چجوری حرفای دلمو بگم. من عاشقه شهدا ام،ولی ای کاش بتونیم قدر شونو بدونیمو با کارامون کاری نکنیم که زیر سوال بریم.
ممنون به خاطره آرامشی که تو کلامتون بود.
موفق باشید

خادم چهارشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:24 ب.ظ http://www.ahlulbasar.ir

سلام علی جان! خدا قوت! ایام فاطمیه رو بهت تسلیت میگم.
ازت دعوت می کنم تا به جمع ما سربازان ولایت بپیوندی در انجمن سربازان ولایی جنگ نرم! امیدوارم دعوتمونو قبول کنی چون گردان سایبری سربازان ولایت نیازمند حضور فعال سربازان ولایت در فضای سایبریه
با رمز یازهرا
لبیک یا خامنه ای
منتظریم عزیز
یاعلی

همسنگر بسیجی جمعه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:55 ب.ظ http://babayi-ke-shahid-shod.blogsky.com

سلام

ممنون که مطلب بنده رو بخشیشو حذف و بعد کپی پیست نمودید. اما جاهای حذفی هم خوب بود.خیلی خوب بود.

فرزندان بیدار حضرت روح الله(ره) با امضای نامه ای اعتراض آمیز خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد برای محکومیت جنایات انجام شده در کشورهای بحرین، یمن و لیبی و به رسمیت شناختن حق ملتهای مظلوم در تعیین سرنوشت خود، از خیزش‌های اسلامی منطقه حمایت می‌کنند. آیا این امضای کوچک نمی‌تواند همان سطل آبی باشد که سهم ماست برای غرق‌کردن استکبار؟ امروز اگر دِین خود را اداء نکنیم فردا دیر نیست؟

وعده ما امضای صفحه زیر:

http://www.petitiononline.com/ssi2011/petition.html

برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی امضا:

http://bidari1390.persianblog.ir/post/18


لطفاً اطلاع رسانی کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد