موسوی سرفتنه نیست بلکه یک ابزار است

منبع: خبرگذاری جمهوری اسلامی
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مواضع اخیر موسوی و کروبی مبنی بر اینکه احمدی نژاد را رییس جمهور قانونی می دانیم برای این است که بمانند نه اینکه پشیمان شده باشند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی شب گذشته در جمع طلاب حوزه علمیه باقر العلوم تهران به عکس العمل کروبی و موسوی بعد از حضور میلیونی مردم در 9 دی اشاره کرد و گفت: حماسه 9 دی از عنایات الهی بود و لذا دوم خردادی‌ها بعد از آن صریح برگشتند و گفتند ما احمدی نژاد را رییس جمهور قانونی می‌دانیم و علت آن این است که احساس کردند که این موج خروشان مردم آنها را خواهد برد لذا کسانی که اکنون این گونه اظهارنظر می‌کنند برای این است که بمانند نه این که بگویند پشیمان هستند.
زاکانی افزود: کسانی که می‌خواهند به سمت نظام و مردم برگردند باید اول مرز خود را با آشوبگران و نظام سلطه مشخص کنند و بعد از مردم عذرخواهی کنند و بپذیرند که جفا کرده‌اند.

زاکانی همچنین گفت: موسوی سرفتنه نیست بلکه یک ابزار است البته ابزاری که جرمش از سر بودن بدتر است و باید به جرمش رسیدگی شود.
وی افزود: ما نباید به بررسی نقش افرادی مانند موسوی و کروبی بسنده کنیم بلکه باید تمام واقعیت‌ها را ریشه‌یابی کنیم تا در‌آینده یک موج بلندتری برای از بین بردن نظام درست نشود.
نماینده مردم تهران در مجلس به نقش امین زاده و تاج زاده در اغتشاشات پس از انتخابات اشاره کرد و افزود: این دو از طیف دوم خردادی‌ها، مشارکت، مجاهدین انقلاب اسلامی و کارگزاران مسئولیت گرفتند تا موسوی و کروبی را تحریک کنند و عملا تصمیم جای دیگری گرفته می‌شود و موسوی و کروبی با چهره انقلابی عامل اجرای آنها بودند.
زاکانی تبعیت از رهبری و دادن شعارهای انقلابی را از جمله خصوصیت‌های کاندیداهای دور دهم ریاست جمهوری دانست و اظهار داشت: هدف موسوی این بود که بعد از پیروزی در انتخابات به محدود کردن اختیارات رهبری ادامه دهد و اگر شکست خورد با کمیته صیانت از آرا که از قبل تشکیل داده بودند محملی را ایجاد کنند تا بازی را به هم بزنند و باج‌خواهی کنند.
زاکانی به مصاحبه موسوی با مجله تایمز اشاره کرد و گفت: او در این مصاحبه تاکید کرده بود که با ادامه حضورهای خیابانی نسبت به محدود کردن دایره تصمیمات رهبری اقدام می‌کنیم.
** محور تفاهم قبل از انتخابات هاشمی رفسنجانی بود
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به نقش هاشمی رفسنجانی در انتخابات دور دهم ریاست جمهوری اشاره کرد و تاکید کرد: محور تفاهم این‌ها (موسوی، کروبی، رضایی) قبل از انتخابات هاشمی رفسنجانی بود.
وی به نقش فرزندان هاشمی نیز اشاره کرد و افزود: برخی از فرزندان او هم عناصر عملیاتی در صحنه پس از انتخابات بودند، فائزه بخش خانم‌ها را ساماندهی می‌کرد و مهدی هاشمی هم کار اصلی‌اش یگان راه انداختن و پشتیبانی کردن بود.
زاکانی با اشاره به ماموریتش برای مذاکره با کاندیداهای معترض دور دهم ریاست جمهوری گفت: در ملاقاتی که با موسوی داشتیم او حرفی از تقلب نزد و گفت " من نمی‌توانم برخلاف موج سبز حرکت کنم چرا که اگر این کار را بکنم از من عبور خواهند کرد".
نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: ما از جلسه‌ای که با موسوی داشتیم راضی بودیم اما وقتی فردای آن روز نزد هاشمی رفسنجانی رفتیم او گفت که موسوی با شما صریح صحبت نکرده چرا که فردای روز انتخابات با خاتمی و سید حسن خمینی به دفتر من آمدند و گفتند که حداقل خواسته موسوی ابطال انتخابات است و چیزهای دیگری هم می‌خواهد.
زاکانی افزود: به اعتقاد ما آقای هاشمی جفای بزرگی در حق انقلابی‌ها کرد و اطرافیانش هم که تکلیفشان معلوم است.
** سناریوی فتنه عمیق بود
نماینده مردم تهران در مجلس فتنه بعد از انتخابات ریاست جمهوری را عمیق دانست و درباره علت آن گفت: در ایجاد این فتنه از داخل خود دستگاه حکومتی هم یارگیری‌های جدی داشتیم.
زاکانی افزود: نزدیک انتخابات دو نظرسنجی از وزارت اطلاعات و وزارت کشور به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برای تجزیه و تحلیل ارسال شد که در آن پیش بینی شده بود انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود و این برخلاف تمام پیش‌بینی‌های موجود بود که گفته شده بود انتخابات در دور اول با اختلاف زیاد به نفع احمدی نژاد تمام خواهد شد و هدف این بود که اگر کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات شکست خوردند این دو نظرسنجی را مستمسک قرار دهند و بگویند در دستگاه دولتی این نظرسنجی شده و زمینه را برای فتنه و تقلب در انتخابات ایجاد کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد