کاش به جای محبت، کمی شعور داشته باشیم

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، یعنی اگر فحش دادن بد است، برای همه بد است فائزه هاشمی هم از این قاعده مستثنی نیست.

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، نمی گوییم چون فائزه هاشمی دختر هاشمی رفسنجانی بهرمانی است، پس حتما باید به او فحش داد.

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، یعنی اگر فائزه هاشمی به ما فحش بدهد، به او فحش نمی‌دهیم!

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، یعنی تحت هر شرایطی، فحش دادن به فائزه هاشمی را درست نمی‌دانیم نه اینکه تحت شرایط خاصی، فحش دادن به او را درست می‌دانیم!

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، یعنی اگر دستگاه قضائی کشورمان، فائزه هاشمی را به جرم فحش دادن به ما مورد تعقیب قرار ندهد، خودمان تعقیبش نمی‌کنیم!

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، یعنی اگر روزی صدبار خواب و خیال و رویای «حضرت ماه و خورشید و ستاره‌» را ببینیم، باز هم حق فحاشی نداریم!

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، یعنی اگر دویست بار در «کربلای چهار و پنج» قطع نخاع شده باشیم و شیمیایی و جانباز اعصاب و روان، باز هم حق فحاشی نداریم!

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، یعنی نمی گوییم خاک بر سر کسی که به فائزه هاشمی فحش ندهد!

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، نمی‌گوییم چون قبلا به فائزه هاشمی اعتراض نکردید، پس به فلان بسیجی هم اعتراض نکنید!

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، کاری به اسامی و عناوین و سابقه افراد نداریم، با خود فحاشی مخالفیم. اگر اسم و رسم و عنوان و سابقه کسی مشخص شد و او رزمنده مخلص کربلای ۵ از آب در آمد، نمی‌گوییم فحاشی کاری خوبی است!

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، یعنی اگر سایت‌ها و وبلاگ‌ها و رسانه‌ها و دوربین‌ها، موقتا چشم و گوششان را ببندند و ما را نبینند، باز هم به فائزه هاشمی فحش نمی‌دهیم!

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، ما پیرو آن پیامبری هستیم که می‌فرماید :«از دشنامگویی بپرهیزید، زیرا خدای عزوجلّ ناسزاگوی بد دهن را دوست ندارد»

بله ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، اما علی‌رغم همه اینها فرض کنیم که اخلاق نسبی است و در شرایط خاصی می‌شود به فلانی فحش داد، در این صورت باز هم این قبیل عربده ‌کشی‌ها را به صلاح جمهوری اسلامی نمی‌دانم:

اول: اگر قرار باشد من هم مثل فائزه هاشمی باشم، پس فرق بین من و او در چیست؟

دوم: این رفتارها قطعا مایه بدنامی نظام، ولایت، بسیج و حزب‌الله می‌شود. این روزها همه‌ی چشم‌ها و گوش‌ها منتظرند تا اشتباه‌ِ من‌ِ مدعی‌ِ حزب‌اللهی و بسیجی را ببینند و بزنند بر سر همه بسیجیان و حزب‌اللهی‌ها. اگر عقل درست و حسابی داشتم، مایه بدنامی دیگران نمی‌شدم. نه تنها مایه بدنامی بسیج و حزب‌الله، که مایه بدنامی دین و پیامبر و ائمه معصوم که به گفته آنها باید مایه زینتشان باشیم نه مایه سرشکستگی آنها!

سوم: کاش لااقل به خاطر ادعای محبتتان، پا روی احساسات خود می‌گذاشتید. فحاشان، به دروغ مدعی دفاع از ولایت هستند، اما دفاع از کدام ولایت؟ ولایتی که می‌گوید طوری رفتار کنید که حتی نتوانند برچسب افراطی‌گری به شما بزنند؟ ولایتی که می‌گوید حتی به دشمنتان ظلم نکنید و انصاف داشته باشید؟ اگر دروغگو نبودید و جنس محبتتان خالص بود، لااقل به حرمت همین محبت، از خواسته قلبی خودتان دست می‌کشیدید.

نظرات 1 + ارسال نظر
همسنگر بسیجی یکشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:59 ق.ظ http://babayi-ke-shahid-shod.blogsky.com

سلام

دوست عزیز برنامه خودشونه برای مظلوم نمایی و بهره برداری سیاسی.... اونا برای بدنام کردن بچه حرب اللهی و بسیجی هرکاری میکن....کار خودشونه ....

نمیگم که کار درستیه اما جلوی مردم رو نمیشه گرفت ملت خسته شدن از دست این فائزه شترسوار و خاندان هاشمی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد