مصاحبه جنجالی خاتمی و شبی که رحیم‌پور تا صبح نخوابید +فیلم

شبکه ایران: نقش آفرینی رئیس بنیاد باران در سطح رهبری جریان فتنه 88 باعث شد که بار دیگر پرونده عملکرد او در دولت اصلاحات بازگشایی شود.

از جمله مواردی که مورد توجه مجدد بخشی از کارشناسان سیاسی قرار گرفت، سیاست خارجی این دولت و بویژه رویکرد شخص سید محمد خاتمی در مواجهه با غرب بود.

آقای خاتمی در پیگیری آنچه "تعامل" و "تنش زدایی" در سیاست خارجی می نامید، ارتباط جدیدی را با غرب و بویژه آمریکا بنیان نهاد که عملا به چشم پوشی از اندیشه های امام راحل در عرصه سیاست خارجی از جمله مقابله با استکبار جهانی، حمایت از ملت های مظلومان و اقتدار در برابر زورگویان و... انجامید. به گفته خاتمی این رویکرد از "تنش زایی" ممانعت می کرد.

او حتی در ابتدای دوران اصلاحات، در مصاحبه ای با کریستین امانپور، خبرنگار ایرانی تبار شبکه آمریکایی سی ان ان، مردم آمریکا را بسیار "متمدن" و شکل گیری تمدن آمریکایی را محصول مجاهدت ها و "شهادت" کسانی مانند آبراهام لینکلن(رئیس جمهور مقتول آمریکا) دانسته بود!

این سخنان تامل برانگیز آقای خاتمی موجی از انتقادات حامیان انقلاب اسلامی را به همراه داشت.

دکتر حسن رحیم پور ازغدی، از کارشناسان جامعه شناسی و اساتید دانشگاه، روایتی قابل تاملی را از این مصاحبه رئیس بنیاد باران بیان کرده است.

او که خود شاهد مصاحبه خاتمی با شبکه آمریکایی سی ان ان و تعریف و تمجید های وی از آمریکا بوده، در جمع کارگزاران وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در خرداد امسال، مصاحبه خاتمی را این گونه روایت می کند.

آقای رحیم پور البته در این فیلم از آقای خاتمی اسمی نمی برد اما می گوید که آن شبی که سخنان خاتمی را شنیده از شدت خشم و ناراحتی نتوانسته است تا صبح بخوابد و بارها به یاد سخنان امام راحل درباره شیوه برخورد با استکبار افتاده است.

او همچنین می گوید که اعتراض خود را به خاتمی انتقال داده است.

 


مخاطبان محترم می توانند این فیلم را از اینجا دانلود کنند.

اما رئیس بنیاد باران در حالی در مصاحبه با کریستین امانپور مردم آمریکا را بسیار متمدن و شکل گیری تمدن آمریکایی را محصول "مجاهدت ها" و "شهادت" ها دانست که چند سال پیش از آن، تأکید کرده بود مردم آمریکا "بی فرهنگ ترین" مردم جهان و تمدن آمریکایی محصول مهاجرت جمعی از دون پایه ترین مردم اروپا به این کشور است.(مجله بیان در سال 1370)
نظرات 2 + ارسال نظر
غروب فتنه ۸۸ چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:51 ب.ظ http://ghorobefetneh88.mihanblog.com/

با سلام خبرهای زیر را در وبلاگ غروب فتنه 88 بخوانید
اسرار پشت پرده برخی خواص در فتنه 88 هنوز اعلام نشده است
هشدار اصلاح طلبان به خاتمی:هاشمی ظرفیت جنبش سبز را برای خود می خواهد
جدیدترین پیغام خاتمی به موسوی
گزینه هاشمی و خاتمی برای انتخابات یازدهم
پارادوکس همراهی با مردم وحمایت از فتنه
اصلاح طلبان به دنبال فراهم کردن سمینار خارجی برای یکی از فتنه گران
با حضور و دادن نظر وبلاگ ما رو روشن کنید
http://ghorobefetneh88.mihanblog.com/

علی رضا پنج‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 07:06 ب.ظ

چرا باید فقط شهادت را برای خودمان قبضه کنیم ؟ تمام کسانی که در دنیا برای آزادی و انسانیّت کشته می شوند ، شهیدند . شما جلوی رئیس جمهور خودتان را بگیرید تا ممه اش را لولو نبرد .

دوست عزیز یه آدرسی بزار تا بتونیم با هم صحبت کنیم
خیلی ساده تشریف داری البته ناراحت نشو
وقتی آباراهام لینکل داشت شهید می شد کلی سرخپوست رو فقط بخاطر رنگ شون کشته بودن و کلی سیاهپوست رو سوزونده بودند. مگه کسی که تو جنگ کشته بشه شهید محسوب میشه باید در راه حق باشی دیگه مکانش فرقی نمی کنه
ولی لینکل هم شهید حساب میشه؟ اگر اون شهیده اون سرخ پوستی که فقط بخاطر رنگش باید بمیره چیه حتما خدا اشتباهی کرده
ضمنا اون لولو دستگیر و ممه به کشور بازگردانده شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد