افشای توطئه در جریان فرو ریختن ساختمان مرکز تجاری نیویورک

شبکه تلویزیونی بی.بی.سی در گزارشی به وجود توطئه در فرو ریختن ساختمان شماره 7 مرکز تجاری در محله منهتن نیویورک در حادثه یازده سپتامبر که می تواند نتیجه یک انفجار از پیش طراحی شده باشد،پرداخت.

رییس جمهوری اسلامی ایران مهرماه سال جاری در سخنانی روشنگرانه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با کالبد شکافی حملات 11سپتامبر و طرح سوالاتی منطقی درخصوص ابهامات این حادثه، بخش هایی از دولت آمریکا را در وقوع این حادثه دخیل دانست و پیشنهاد کرد که سازمان ملل متحد با تشکیل یک گروه حقیقت یاب مستقل، زوایایی پنهان و تاریک این حادثه را برای مردم جهان روشن کند.


سخنان آقای محمود احمدی نژاد در جمع سران و مقامات کشورهای جهان در مقر سازمان ملل متحد بازتاب گسترده ای داشت و بلافاصله در صدر اخبار رسانه های معتبر جهانی قرار گرفت.

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا،'ریچارد گیژ' آرشیتکت و از مهندسان گروه حقیقت یاب یازده سپتامبر موسوم به AE 9/11 truth در این گزارش افشاگرانه، اظهارات شبه انگیز 'لری سیلوراستین' یکی از ملاکین بزرگ نیویورک را پایه توطئه فرو ریختن این برج تجاری در مجاورت برج های دوقلو دانست.

براساس این گزارش،سیلور استین در یک مکالمه ضبط شده پیش از فرو ریختن برج 7 مرکز تجاری منهتن خطاب به فرمانده ماموران آتش نشان نیویورک،از جمله '(آنرا) بکشید پایین' Pull it استفاده کرده است.

سیلور استین بارها در توجیه این گفته خود،اظهار داشته بود که منظور وی بیرون کشیدن ماموران آتش نشان از منطقه برج 7 بوده است.

ریچارد گیژ به بی.بی.سی گفت: احساس من این است که سیلور استین به نحوی در این ماجرا دست داشته است زیرا وقتی که او این جمله را بر زبان راند، در اطراف منطقه برج 7 هیچ مامور آتش نشانی حضور نداشت.

سیلور استین بین سال های 1970 تا 1980 بسیاری از دفاتر و ساختمان های مهم در محله منهتن و 'میدتون' را خریداری کرده بود.

به گزارش بی.بی. سی؛ برج 7 مرکز تجاری منهتن سومین سازه فلزی بود که روز 11سپتامبر 2001 و چند ساعت پس از برج های دوقلو فرو ریخت،عجیب آنکه سایر املاکی که در تملک سیلوراستین نبودند، سالم ماندند.

سیلور استین تا امروز وجود هرگونه توطئه در پشت ماجرای فرو ریختن این آسمان خراش 47طبقه را ردکرده است.

این درحالی است که 'دنیل نیگرو' رییس اداره آتش نشانی نیویورک،بین سال های 2001 تا 2002، درمورد تخلیه اطراف برج 7 گفت که ساعت سه بعدازظهر،پس از فرو ریختن دو برج اصلی منطقه تجاری می بایست تصمیم مهمی برای تخلیه محل حادثه گرفته می شد.

وی افزود: به رغم آنکه هنوز امکان آن می رفت که برخی در زیر آوراها به کمک نیاز داشته باشند از ماموران خواسته شد تا منطقه اطراف برج شماره 7 مرکز تجاری را تخلیه کنند.

نیگرو هرگونه دریافت دستور از سوی سیلور استین در این زمینه را رد کرد و گفت ما نیاز به گرفتن دستور از مالک ساختمان نداریم چراکه خود راسا اقدام می کنیم، وی هرگونه توطئه در این زمینه را رد کرد. این درحالی بود که برج شماره 7، ساعت 17:21 به وقت محلی درخود فرو ریخت و به تلی از خاک مبدل شد.

ریچارد گیژ از گروه حقیقت یاب فاجعه یازده سپتامبر در ادامه این گزارش گفت با نگاه کردن به تصاویر ویدیویی و نحوه فرو ریختن این آسمانخراش متوجه می شویم که این ساختمان، بدون لغزش از بالا به پایین، در خود فرو می رود.

وی چنین فرو ریختنی را طبیعی ندانست و خاطرنشان کرد که در ریزش ساختمان با چنین ارتفاعی قطعا بخشی هایی از آن به اطراف فرو می ریزد.

گزارش بی.بی.سی به این نکته اشاره دارد که برج 7 مرکز تجاری در 47 طبقه،و هر طبقه وسعتی بزرگی یک زمین فوتبال را دارد، و از لحاظ فنی دارای 81 ستون است که 57 ستون در اطراف و 24ستون در میان این ساختمان قرار دارد.

ریچارد گیژ گفت برای آنکه این ساختمان بدین شکل فرو ریزد نیاز است تا تمامی این ستون ها کنار گذارده شوند و در نتیجه باید گفت که آتش سوزی قادر به از بین بردن این ستون ها نبوده است.

گیژ به تخریب انفجاری کنترل شده در این ساختمان باور دارد.

تصاویر این فیلم به 'دانیل ژونکو' Daniel Jowenko متخصص تخریب های انفجاری که 27 سال سابقه در این زمینه دارد، نشان داده شد.

وی در همان ابتدا با دیدن تصاویر فرو ریختن ساختمان،آنرا ناشی از یک انفجار تخریبی خواند و افزود که یک گروه از متخصصان برای تخریب آن به کار گرفته شده اند و هنگامی که متوجه زمان و مکان حادثه شد، متحیر ماند.

این درحالی است که 'مارک لوییزواکس' Mark Loizeaux مدیر شرکت 'کنترل دمولیشن' Controlled Demolition که سالهای زیادی در زمینه تخریب های انفجاری ساختمان های بزرگ تجربه کاری دارد، فرو ریختن برج شماره 7 مرکز تجاری بر اثر یک انفجار تخریبی را رد کرد.

وی با رد هرگونه توطئه در فروریختن این برج،گفت: برای از بین بردن چنین سازه ای ماه ها زمان نیاز است و کاری است که نمی توان دور از چشم و پنهانی انجام داد و نیاز به کیلومترها کابل کشی و نصب مواد انفجاری در پایه های ستون ها دارد.

لوییزواکس که سه روز پس از فرو ریختن برج های دوقلوی مرکز تجاری از سوی دفتر مدیریت فوریت های اضطراری آمریکا به منطقه صفر فراخوانده شده بود به پیدا نشدن هرگونه کابل و بست های انفجاری که برای چنین امری لازم است، اشاره کرد. اما نگفت که چه دلیلی وجود داشته که این تخریب باید همزمان با حادثه 11سپتامبر انجام شده باشد.

واکس همچنین به نحوه شکسته شدن شیشه ساختمان های مجاور برج های دوقلو که به اعتقاد وی بر اثر فرو ریختن ساختمان صورت گرفته و نه بر اثر انفجار،اشاره کرد.

بی.بی.سی در این میان به شنیده شدن صدای ضبط شده انفجار پس از فرو ریختن برج های دوقلو و پیش از فرو ریختن برج شماره 7 اشاره کرد.

این شبکه خبری به تخریب کامل و بخشی از 10 واحد بزرگ تجاری اشاره کرد و سوخته شدن شدید بسیاری از خودورهای واقع در این منطقه را بعنوان سند این ماجرا به تصویر کشید.

در ادامه این گزارش ریچارد گیژ، لوییزواکس را بخشی از توطئه فرو ریختن این برج دانست و گفت، که این فرد یکی از پیمانکارهای طرف قرار داد با دولت فدرال آمریکا است و وی هرگز صحبتی از وجود چنین توطئه ای به میان نخواهد آورد چرا که در آن صورت مشتریان گردن کلفتی را از دست خواهد داد.

از سویی دیگر پرفسور 'استیون جونز' از ایالت یوتا آمریکا عقیده دیگری درمورد نظریه انفجار در منطقه تجاری نیویورک که منجر به فرو ریختن این آسمان خراش ها شد، عنوان کرده است.

به گفته بی.بی.سی، نظریه جنجالی وی حتی به برکناری اش از سمت استادی فیزیک دانشگاه 'بریگهام یانگ' در سال 2006 میلادی انجامید.

پرفسور جونز از وجود شواهدی در بکارگیری نوعی از انفجار در این ساختمان ها خبر می دهد.

وی گفت خاکستر و گردو غبار ناشی از هر تخریبی،به مانند یک 'دی.ان.ای'، علت حادثه را در خود دارد.

جونز به بی.بی.سی گفت نتیجه تحقیقاتی که وی بر روی خرده های آهن ذوب شده بر اثر انفجار ترکیب احتراقی آلومینیوم با اکسیدآهن انجام داده و با خرده آهن های ذوب شده در محل برج های دوقلو مشاهده کرده، یکسان بوده است.

بر طبق نظریه پرفسور جونز برای انجام چنین احتراقی به درجه حرارت فوق العاده بالایی نیاز بوده است.

در عکس برداری هوایی برفراز مرکز تجاری منهتن توسط یک فروند هواپیمای متعلق به سازمان فضایی آمریکا،(ناسا) که چند روز پس از واقعه یازده سپتامبر انجام شد، نشانه هایی از درجه حرارت بالا در این منطقه مشاهده و ثبت شد که این موضوع نظریه جونز را ثابت می کند.

در محل فرو ریختن برج 7 مرکز تجاری، ناسا درجه حرارتی معادل 727 درجه سیلسیوس را ثبت و ضبط کرد.

در بخش دیگری از گزارش بی.بی.سی به موضوع دستکاری شدن اسناد و مدارک پوشش خبری توسط همین شبکه که وجود توطئه در این زمینه را قوت می بخشد، پرداخته شد.

در روز حادثه،ارتباط زنده استودیو بی.بی.سی با 'ژان استندلی' خبرنگار اعزامی این شبکه خبری به نیویورک به طرز مرموزی قطع شد.

درهمین حال خبری از بی.بی.سی دراین مورد مخابره شدکه بی بی سی را به یک رسانه دروغگو در پوشش خبری واقعه یازده سپتامبر مبدل ساخت.

'ریچارد پورتر' رییس اخبار جهانی بی.بی.سی به شبکه خود گفت در پی تحقیقاتی که در آن ساعات پر التهاب پوشش خبری به عمل آمد،متوجه خوانده شدن خبری اشتباه به نقل از خبرگزاری رویترز شدیم.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک خبرنگار محلی گزارش کرده بود که یکی از ساختمان های مرکز تجاری، TWC-7 فرو ریخته است،در حالیکه ساختمان مورد اشاره درست در پشت سر خبرنگار اعزامی بی.بی.سی،(ژان استندلی) بوضوح قابل مشاهده بود.

پورتر به بی.بی.سی گفت پس از آنکه متوجه پا برجا بودن این ساختمان شدیم،خبر حذف شد.

نکته دیگر در ابهامات موجود در ماجرای فرو ریختن برج 7 مرکز تجاری منهتن ناپدید شدن فیلم اصلی بی بی سی مربوط به پوشش خبری واقعه یازده سپتامبر بود.

گزارش این شبکه خبری حاکی است که این فیلم به اشتباه به جای قرار گرفتن در قفسه ردیف سال 2001 در ردیف های قفسه سال 2002 قرار داده شده بود.

در ادامه گزارش، بی بی سی به سراغ ژان استندلی خبرنگار زنی که ارتباط تصویری پوشش زنده خبری او با این شبکه قطع شد، رفت.

وی که بین سال های 1989 الی 2007میلادی با بی.بی.سی همکاری داشته است تحت فشار، اطلاعات اندکی ارائه کرد.

استندلی گفت در زمان وقوع این حادثه دسترسی به محل دشوار بوده و اطلاعات چندانی را نمی شد کسب کرد، وی توجیه این قضیه که فرو ریختن برج 7 مرکز تجاری، یک توطئه است را پنداری اشتباه خواند.

بی.بی.سی در پایان این گزارش افزود: با گذشت سال ها از وقوع حادثه 11 سپتامبر، بسیاری از دولت ها و سرویس های امنیتی خارجی و همچنین افراد پلیس و ماموران آتش نشان و حتی رسانه های داخلی در آمریکا به این حادثه بدگمان شده اند و دروغ بودن و وجود توطئه ای در پس ماجرای یازده سپتامبر بیشتر تقویت می شود.

به رغم همه این ابهامات و اظهارات ضد و نقیض، در 21ماه اوت سال 2008 میلادی موسسه استاندارد ملی و فن آوری آمریکا گزارش نتیجه تحقیقات درمورد فروریختن برج شماره 7 مرکز تجاری منهتن را منتشر ساخت.

در این گزارش آمده است،فرو ریختن این برج یک راز نبوده و به دلیل آتش سوزی که حاصل از نبود ذخیره آب کافی برای ماشین های آب پاش و خارج بودن از توان ماموران آتش نشان در مهار آتش،فرو ریخته و انفجاری در کار نبوده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
بصیر یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:26 ب.ظ http://basir4295.blogsky.com/

سلام
تقدیر وتشکر می کنم از این بصیر گرایی وبصیر محوری وبلاگتان



اگر خواستید لینک کنید خوشحال می شوم

تشکر
انجام شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد