دادگاه آمریکا حاضر به بررسی پرونده تجدید نظر حکم شهرزاد نیست

مادر شهرزاد میرقلی‌خان زن ایرانی زندانی در آمریکا با بیان آخرین وضعیت دختر خود در زندان آمریکا گفت: تمام مدارک دادگاه بازنگری حکم شهرزاد آماده است ولی هیچ قاضی حاضر به بررسی آن نمی شود.


بلقیس روشن مادر شهرزاد میرقلی‌خان زن ایرانی زندانی در آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت دختر خود در زندان گفت: شهرزاد از طریق وکیل خود درخواست دادگاه استیناف کرده است ولی با وجود اینکه مدارک مورد نیاز دادگاه آماده شده است هیچ قاضی‌ای حاضر به بررسی پرونده او نمی‌شود و به همین خاطر است که دادگاه تجدید نظر برگزار نشده است.

*این دفعه اولی نیست که وکلای شهرزاد قادر به دفاع از او نیستند

وی افزود: این دفعه اولی نیست که وکلای شهرزاد قادر به دفاع از او نیستند. ما هزینه زیادی برای گرفتن وکیل برای شهرزاد کردیم که نه تنها کمکی به شهرزاد نکرده‌اند بلکه برخی از آنها در دادگاه به ضرر او صحبت کرده اند و به همین خاطر ما مجبور شده ایم که وکیل های او را تغییر دهیم.
روشن گفت: براساس قوانین آمریکا به دلیل اینکه دادگاه حکم قطعی برای شهرزاد صادر کرده است اجازه ملاقات دارد. ما با وجود هزینه‌های بالای سفر به آمریکا برای ملاقات با دخترمان از طریق سفارت آمریکا در دوبی اقدام کردیم که به ما ویزای سفر به آمریکا را ندادند. ضمن اینکه شهرزاد از ما خواسته که برای دیدن او به آمریکا سفر نکنیم و می گوید همانطوری که من را بدون دلیل دستگیر و زندانی کردند ممکن است شما را هم دستگیر کنند.

* شهرزاد بر اثر خوردن غذای آلوده دچار عفونت شدید شده است

شهرزاد ماه گذشته بر اثر خوردن غذای آلوده در زندان دچار عفونت شدید شد تا جایی که بدن و صورت او پر تاول های چرکی شد. با وجود عفونت زیاد و تاول های چرکی در صورت و بدن شهرزاد پزشکان زندان برای او آنتی بیوتیک تجویز نمی کردند تا اینکه هفته گذشته به دلیل شدت عفونت برای او آنتی بیوتیک تجویز کنند.
شهرزاد همچنین به دلیل آلودگی در زندان دچار کچلی شده است که ما با دکترهای ایرانی مشورت کردیم که آنها به ما گفتند باید موهای سرش را بتراشد. ما در تماسی که داشتیم این مساله را با او در میان گذاشتیم ولی او گفت در زندان زنان هم جنس باز موهای سر خود را می تراشند به همین خاطر نمی‌توانم موهای سر خود را بتراشم.

* اگر نتوانیم برای شهرزاد پول بفرستیم ارتباط مان با او به طور کامل قطع می شود

آخرین باری که با شهرزاد صحبت کردیم به هفته گذشته برمی گردد و قرار است که امشب با ما تماس بگیرد. ما برای اینکه او بتواند با ما تماس بگیرد مرتب برای او پول می فرستیم که البته چند وقت است که امکان ارسال پول برای ما از بین رفته است و شاید اگر نتوانیم راهی برای ارسال پول به شهرزاد پیدا کنیم تنها ارتباط ما با دخترمان که ارتباط تلفنی است از بین برود. ما حتی از ماه اسفند سال گذشته نامه ای هم از او دریافت نکرده ایم.

دولت آمریکا به بهانه انجام کارهای مربوط به امور دولتی شهرزاد میرقلی‌خان را برای سفر به آمریکا دعوت کرد. دولت آمریکا حتی برای شهرزاد بلیط سفر به آمریکا را نیز تهیه کرد ولی به محض ورود او به فرودگاه آمریکا به او دستبند زدند و به زندان منتقل کردند.
میر‌قلی‌خان که در زمان دستگیری یعنی 3 سال پیش، تنها 26 سال داشت و با اینکه مادر دو دختر دوقلو است، تاکنون در زندان آمریکا به‌سر می‌برد. آمریکا با این ادعا که همسر سابق شهرزاد، محمود سیف، سعی داشته عینک‌های دید در شب را از اتریش به ایران صادر کند، شهرزاد را در غیاب او بازداشت و از سوی دادگاه فدرال فلوریدا محکوم به پنج سال زندان کرد؛ ادعایی که هیچ گاه ثابت نشد.
انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد