تعطیلی 75 سایت در هفته‌های اخیر توسط وزارت امنیت داخلی آمریکا

نویسنده کتاب وال‌استریت و مرگ قرن آمریکایی در مقاله‌ای به کنترل شدید اینترنت در ایالات متحده اشاره کرده و از تعطیلی 75 وب‌سایت در هفته‌های اخیر توسط وزارت امنیت داخلی آمریکا خبر می‌دهد.

به گزارش فارس، "ویلیام انگدال " (William Engdahl) محقق و نویسنده کتاب "وال‌استریت و مرگ قرن آمریکایی "در مقاله‌ای که در پایگاه اینترنتی "ولترنت " منتشر شده به کنترل شدید اینترنت در ایالات متحده اشاره کرده و می‌نویسد: وزارت امنیت داخلی آمریکا که به دنبال حمله سیاسی 11 سپتامبر با الهام از "گشتاپو "، سازمان پلیس مخفی آلمان نازی، تأسیس شد، کنترل‌های اینترنتی را در آمریکا آغاز کرده است.

این محقق آمریکایی در ادامه می‌افزاید: این وزارت‌خانه سایت‌های اینترنتی را بی سر و صدا ضبط و تعطیل کردند. آنها به‌راحتی وبسایت‌هایی را که می‌خواهد ضبط می‌کند و یک لوگوی وزارت دادگستری، روی وب‌سایت مورد نظر قرار می‌دهد.

انگدال همچنین عنوان کرد: برای نمونه می‌توانید این سایت را مشاهده کنید: http://torrent-finder.com . طی هفته‌های اخیر بیش از 75 وب‌سایت ضبط و تعطیل شده‌اند. به محض اینکه وب‌سایتی اعلام نقض حق کپی رایت می‌کند، توجه این وزارتخانه را به سوی خود جلب می‌کند.

نویسنده کتاب "وال‌استریت و مرگ قرن آمریکایی " نوشت: با این حال وبسایت torrent-finder.com که توسط وزارت امنیت داخلی ضبط شده است، هیچ‌گونه مضمونی با عنوان عدم رعایت حق کپی رایت نداشته است. این امر صرفاً در نتیجه تحقیق در میان سایت‌هایی بود که با مقاصدی که افراد برای دسترسی به موضوعات کپی رایت شده مراجعه می‌کردند، ارتباط داشتند. از این رو، کم‌کم و با احتیاط آزادی بیان نیز می‌تواند برچیده شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد