اینم کشته مرده های قانون (خودشونن)

یکی از اساتید دانشگاه تهران اقدام به برگزاری جلسه نمایشی و غیرقانونی دفاعیه دو نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه کرد.

به گزارش رجانیوز، الهه کولایی در اقدامی سوال برانگیز با مشارکت چند تن از اساتید همفکر خویش و بدون اطلاع گروه مطالعات منطقه ای دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، در حالی اقدام به برگزاری جلسه صوری دفاع دو تن از دانشجویان کارشناسی ارشد خویش کرد که پیش از این، وی استاد راهنمای دانشجویان مذکور بوده و به لحاظ سیاسی نیز نزدیکی قابل توجهی به آنان دارد.

بنابر این گزارش در حالی که طبق قانون برای برگزاری جلسه دفاع در مقطع کارشناسی ارشد از زمان تصویب پایان نامه حداقل شش ماه باید گذشته باشد، با گذشت تنها کمتر از 3 ماه از تصویب پایان نامه یکی از این دانشجویان، به صورت غیرقانونی جلسه دفاعیه از رساله ارشد این دانشجو برگزار شد.

این تخلف آشکار در محیط دانشگاه و راهیابی این دو دانشجو به مقطع دکترای سال جاری تحصیلی در حالی اتفاق می افتد که یکی دیگر از این دانشجویان نیز در آزمون علمی نمره -9-  کسب کرده است.

تا کنون خبری از واکنش مسئولان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران منتشر نشده و استاد متخلف (کولایی) نیز پس از افشای این خبر، با عذرخواهی از رئیس گروه خواستار پایان دادن به این موضوع شده و گفته است که اجازه ادامه تحصیل به این افراد داده شود تا در آینده به‌طور رسمی از پایان‌نامه خود دفاع کنند.

کولایی در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است و علاوه بر عضویت در حزب منحل شده مشارکت، مدیرکل آموزش دانشگاه در سال های 79-1376 و نماینده مجلس ششم بوده است.

به نظر می رسد اگرچه روند برخوردهای غیرقانونی و گزینشی در تایید علمی دانشجویان به‌ویژه در سال‌های پایانی دولت آقای خاتمی اوج گرفت اما در طی سال‌های اخیر نیز همچنان به علت نبود اراده جدی در وزارت علوم برای برخورد با این اقدامات غیرقانونی، همچنان این روند در برخی از دانشگاه های سراسر کشور وجود دارد، به‌گونه ای که برخی از دانشجویان متعهد در مقاطع حساس تحصیلی از جمله آزمون های شفاهی مقطع دکتری به‌دلیل نقد بر علوم سکولار و عدم همگرایی فکری با اساتید غرب زده، از تحصیل باز می مانند و در مقابل دانشجویان همفکر با این طیف از اساتید به راحتی و بدون صلاحیت علمی بر مبنای سلیقه اساتید به مدارج تحصیلی بالاتر  راه می یابند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد