سفر کاری

۶۶روز پیش یکی از همان‌هایی که امروز مردم با تعبیر " آقازاده " صدایش می‌کنند به یکی از کشورهای خارجی سفر کرد ونزدیک به دو ماه است که در آنجا اقامت دارد و البته هنوز هم قصد برگشت ندارد و این طور که بویش می‌آید حالا حالا هم قصد برگشت نخواهد داشت . البته فکر نکنم لازم باشد ولی طبق وظیفه‌ام می‌گویم، این " آقازاده " کسی نیست جز "م.ه "و آن کشور خوش آب و هوای اروپایی که ایشان به آن سفر و یا هجرت کرده است جایی نیست جز کشور دوست! ما "انگلیس "که همیشه اسم آن برای ایرانیان همراه بوده با هزار خاطره تلخ و شاید هم در ظاهر شیرین!

وقتی که "م.ه "به لندن رفت بیشتر مردم فکر می‌کردند که این سفر فراری است که هیچ وقت هم برگشتی نخواهد داشت ولی مدتی که گذشت با ابهام‌زدایی که مسئولین دانشگاه آزاد از افکار جامعه داشتند معلوم شد که این سفر تنها یک ماموریت کاری است که از جانب آقای جاسبی به آقای "م.ه "محول شده تا وی برای بررسی عملکرد دانشگاه آزاد  و چه و چه به لندن برود.

البته نمی توان مردم را به خاطر این نتیجه‌گیری زود‌هنگامشان شماتت کرد چون تقریباً شواهد و قراین زیادی برای این نتیجه‌گیری وجود داشت. این نشریه اضافه کرده است: مثلاً یکی از این موارد افشای نقش "م.ه " در پشت پرده اغتشاشات اخیر بود. این ماموریت بد‌هنگام زمانی به عهده وی گذاشته شد که بیشتر هم‌دستان و زیردستان او دستگیر شده بودند و خود را برای حضور در دادگاه برای اثبات جرم‌هایشان آماده می‌کردند. بسیاری از این افراد در دادگاه به نقش خود و نیز نقش محوری که "م.ه " و عبدالله در حوادث اخیر داشتند اعتراف کردند و یکی از نقش‌های مهم در حوادث اخیر را به "م.ه " منتسب کردند، غافل از اینکه وی برای گسترش علم و دانش اسلام‌محور که در دانشگاه‌های آزاد ایران آموزش داده می‌شود به یکی از خطرناک‌ترین مکان‌هایی که این دانشگاه در آنجا شعبه دارد رفته است! "م.ه "هم بعد از اینکه این بی‌مهری‌های دوستان پیشین خود را دید این مسئله را تاب نیاورد و در رسانه‌های غربی و شرقی و برخی رسانه‌های جمهوری اسلامی اقدام به موضع‌گیری در خصوص این اعترافات دوستانش کرد.

نویسنده این مطلب در بخش دیگری از یادداشت خود یادآور شده است: در اعترافاتی که دوستان "م.ه " داشتند او را موثرترین فرد در راه‌اندازی سایت جمهوریت با همراهی عبدالله جاسبی می‌دانستند. البته نقشی که جاسبی در این سایت داشت خیلی مهمتر از نقشی بود که "م.ه "برعهده داشت چون بنا به گفته متهمان اغتشاشات، مکان و امکانات راه‌اندازی این سایت را جاسبی از اموال شخصی خودش که مردم با نام بیت‌المال و اموال دانشگاه آزاد می‌شناسند، تقبل کرده بود. البته برای این که یک موقع ذهن شما خواننده عزیز به جاهای بد که به نوعی خط قرمز دانشگاه آزاد است کشیده نشود، باید بگویم که همه کارهایی که عبدالله در این انتخابات انجام داد برای رضای خدا و پویایی صحنه انتخابات بود که بعد از 22 خرداد شاهد آن بودیم." جمهوریت " تنها یکی از رسانه‌هایی بود که مدیریت و خط دهی اصلی آن را "م.ه " در دست داشت . همین آقای "م.ه " در طی فعالیت‌های انتخاباتیش سایت‌های زنجیره‌ای زیادی را با پول‌هایی که اصلاً هم از بیت‌المال نبوده است! راه‌اندازی کرده بود که از این زنجیره هنوز هم تک و توکی سایت فعال هستند که به امر خطیر ... اشتغال دارند. البته در بعضی موارد یکسری از خبرها از زیردست دست‌اندرکاران این سایت‌ها در می رود و بعداً معلوم می شودکه این خبرها کمی دور از واقعیت بوده‌اند و مستندهای ارائه شده برای این خبرها  هنوز به وجود نیامده است !

در پایان این یادداشت نیز چنین آمده است: ولی بازهم با همه این گمانه‌های بدی که در مورد "م.ه " زده می‌‌شود، بازهم اینکه فکر کنیم وی به خاطر این حرف‌ها از کشور فرار کرده، کمی دور از ذهن است! درست است که این اتهامات هنوز در دادگاهی که متهم در آن حاضر باشد تا بتواند از خود دفاع کند، ثابت نشده است ولی با فرض اینکه همه این حرف‌ها درست هم باشد باز هم خیلی آقایان و خانم‌های دیگری هم هستند که جرم‌شان برای همه ثابت شده است ولی به پای میز محاکمه نرفته‌اند. پس بهترین راه برای "م.ه " این است که زودتر به کشور بازگردد تا یک تودهنی محکم! در دهان کسانی که می‌گویند او از ایران فرار کرده است بزند و نشان بدهد که مثل عبدالله، شجاع و مدبر است و حتی اگر کوهی از پرونده‌های قضایی داشته باشد با زیرکی می‌تواند بی‌گناهی خود را نشان دهد و مثل جاسبی که برای نشان دادن حسن‌نیتش اقدام به وقف دانشگاه آزاد که قبلاً ما فکر می‌کردیم بیت‌المال است و قابل وقف نیست، کرده است، می‌تواند راه فراری به غیر از ترک ایران برای خودش جور کند.

 منبع : ستاره کویر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد