شباهت استراتژیک «فرقه مشائیه» با سیاستهای مهاجرانی

پیام فضلی نژاد در این گفتگو پیرامون شباهت استراتژیک فرقه مشائیه با سیاست جذب و هضم عطاءالله مهاجرانی می گوید: «پس از پایان دفاع مقدس و با آغاز دهه 1370 برخی از دولتمردان و از جمله «عطالءالله مهاجرانی» (معاون حقوقی- پارلمانی رییس جمهور وقت در دولت سازندگی) پروژه‌ای را با عنوان «سیاست جذب و هضم» در ایران پیش می‌بردند و حتی آن را در چارچوب یک «استراتژی امنیتی» می‌دیدند و معتقد بودند این سیاست «ضریب امنیت ملی» ایران را افزایش می‌دهد. فرض آنان این بود که اکنون نظام کاملاً تثبیت شده و حالا ما می‌توانیم با بازگرداندن عده‌ای از برجسته‌ترین روشنفکران لیبرال و نویسندگان سکولار خارج‌نشین به ایران تصویری شایسته از کشورمان ارائه دهیم. هدف این سیاست ابتدا «جذب» برخی عناصر فکری اپوزیسیون خارج کشور در جمهوری اسلامی و سپس تلاش برای «هضم» آنان در «تفکر انقلابی» بود. همین معنا را آقای «سیدمحمد خاتمی» نیز در لابه‌لای شعارهایی چون «ایران برای ایرانیان» تکرار می‌کرد که «مخالف» را به «منتقد» و «منتقد» را به «موافق» تبدیل می‌کنیم و امروز هم شبیه همین حرفهای آقای خاتمی را از گوشه و کنار می‌شنویم. آقای مهاجرانی برای صورتبندی این سیاست اتفاقاً از یک مقدمه درستی پیروی می‌کرد، اما هم اجرا و هم نتیجه حاصل از آن، چنانکه دلایلش را خواهم گفت، نتیجه کاملاً فاسدی بود و کلاً به «نقض غرض» انجامید. شما در همین دوره می‌بینید که آمریکایی‌ها هم دقیقاً همین سیاست را دنبال کردند و برای اجرای پروژه «براندازی نرم» به دنبال «جذب و هضم» مسئولان نظام در اندیشه‌های لیبرالی بودند. در نتیجه دیدیم که فرجام سیاست جذب و هضم در ایران برعکس شد و دیدیم کارگزاران این پروژه مثل مهاجرانی جذب و هضم اپوزیسیون شدند و سر از بی.بی.سی و خانه ابراهیم گلستان (جاسوس برجسته اینتلیجنس سرویس انگلیس) درآوردند! این را به شما بگویم که جریان موسوم به «فرقه مشاییه» هم که متاسفانه از این سیاست شکست خورده پیروی می کند، اگر این روند پرشتایش را متوقف نسازد، به زودی سرنوشتی جز سیاه روزی مهاجرانی و سیاستمداران امثال او نخواهد یافت و همانطور که درباره آقای سیدمحمد خاتمی در سال 1386 گفتیم که دوست نداریم ایشان را روزگاری در میان اپوزیسیون برانداز طبقه بندی کنیم، درباره این جریان هم همین را می گوئیم.»
گفتگوی تفصیلی پیام فضلی‌نژاد، پژوهشگر موسسه کیهان، در 45 صفحه و در نخستین شماره ماهنامه «فرهنگ عمومی» (مجله تخصصی فرهنگ و اندیشه) به صاحب امتیازی «شورای فرهنگ عمومی کشور»، مدیرمسئولی «منصور واعظی» و سردبیری شهریار زرشناس منتشر شد. شماره اول از دوره جدید ماهنامه «فرهنگ عمومی» (نیمه آذر 1389) با آثاری از استاد رضا رهگذر، یوسفعلی میرشکاک، استاد شهریار زرشناس، دکتر احمد رجبی، علامه مصباح یزدی، استاد سیدمهدی میرباقری، استاد علی معلم دامغانی، دکتر اکبر جباری و... به چاپ رسیده و شامل گفتگو با استاد رضا داوری اردکانی درباره «وضعیت علم و پژوهش در ایران» و حجت‌الاسلام علی ثقفی درباره «سفر مقام عظمای ولایت به شهر مقدس قم» است. در نخستین شماره این ماهنامه مطالبی مانند بررسی فلسفی و نقادانه پدیده «جنگ نرم» (چگونه امپریالیزم لیبرال کودتا می‌کند؟)، انتشار «لیست سیر مطالعاتی» برای دانشجویان علاقه‌مند به «غرب‌شناسی انتقادی»، گزارش ویژه از «سفر تاریخی رییس‌جمهور به لبنان» (قدرت نرم اسلام ناب در برابر عملیات امنیتی صهیونیسم)، «تاملاتی پیرامون پروژه عقلانیت و معنویت مصطفی ملکیان» و «تبارشناسی حلقه کیان» به چشم می‌خورد.
صراط نیوز پیش از این بخش نخست این گفتگوی مفصل را منتشر نمود و اکنون بخش دوم از متن کامل و منتشر نشده  این گفتگوی خواندنی و استراتژیک را تقدیم خوانندگان محترم می نماید.

ادامه مطلب ...

ایران کشور باشگاه های شبانه و مراکز تفریحی، رستوران های مجلل و ب

داشمند روسی ؛ الکساندر پروخانوف محرم امسال را در تهران و قم، مهمان ایرانیان بود. او در انتهای حضورش در ایران یادداشت ویزه ای برای روزنامه کیهان فرستاده که در آن مطالبی بسیار خواندنی از جامعه ایران مطرح شده است. از جمله اینکه "ایرانیان قطعا بمب اتمی دارند" با هم این یادداشت خواندنی را می خوانیم.

تازه از ایران بازگشته ام: شهرهای مدرن و جاده های عالی، سیلی از اتومبیل ها و آسمان خراش های بلورین که در چهارراه ها و بلوارهای پرجمعیت واقع شده اند. منزل کوچک و ساده ای که آیت الله خمینی رهبر کبیر ایران در آنجا زندگی می کرد، کسی که انقلاب روحانی بی سابقه ای را در جهان انجام داد و ایران را در کانون تمدن جهانی قرار داد. مساجد و مقبره های شگفت انگیزی که مانند صدف برق زده و گنبدهای طلایی خود را به آسمان نیلگون بلند کرده اند.
شهر مقدس قم که قدرت روحانی ایران درآنجا متمرکز شده است و دانشگاه ها و مدارس اسلامی فراوانی که سوره ها و آیات قرآن را در آنجا مطالعه و تفسیر می کنند. ملاقات هایی با کارگزاران، وزراء، روشنفکران و سردبیران روزنامه های برجسته کشور انجام شد. گفتگوهایی با فقها نیز بعمل آمد. بازدید از مراکز رایانه ای بعمل آمد، جائی که در سالن ها و آزمایشگاه های با تجهیزات عالی، برنامه های رایانه ای طراحی می شوند. قرآن به کمک این نرم افزارها با تعابیر و تفاسیر مختلف مورد مطالعه قرار می گیرد. گفتگوهایی با تکنوکرات ها و دانشمندان داشتم که در مورد نوسازی ایران و برنامه هسته ای آن کشور بود. در مراسم تعزیه مذهبی عاشورا شرکت کردم، مراسمی که هزاران مسلمان شب هنگام به خیابان های شهرها ریخته و در عزاداری شهادت امام حسین شرکت می کنند.
من در درون صدها هزار نفر از مردم عزادار ایران که ناله و گریه می کردند و همچنین در میان علم های سنگین وزن که با پر شترمرغ تزیین شده بودند، حرکت می کردم. در کنار من جوانان، کودکان و پیرمردان ریش سفید حرکت می کردند و بطور نمادین خود را با زنجیر می زدند تا غم و همدردی خود را نه تنها با امام شهید، بلکه با همه غم زدگان جهان، رنج دیدگان و تمامی کسانی که حقوق آنها بطور ناعادلانه پایمال شده است را ابراز کنند.
من اینگونه برای خود نتیجه گیری کردم که آری، ایران معاصر بمب دارد. این بمب، همان سیمای جامعه و همان نظام اجتماعی و معنوی است که ایران پس از انقلاب اسلامی با آن وارد صحنه جهانی شد و تمامی نظام سلطه گر جهانی را به چالش کشید.
این نظام و جامعه- تکامل معنوی، بینش معنوی و حس عدالت الهی را در کانون حیات بشری قرار می دهند و به این اصل واقعاً یک مفهوم فراگیر جهانی می بخشند. زندگی دنیوی، عرف انسانی، معیشت، فعالیت انسانی، حرفه ها، علوم و کردار دنیوی را از نظر ارزش های آسمانی مورد تفکر قرار داده و توجیه خود را در مکتب دینی و نیت الهی بدست می آورند.
انرژی که انسان به زندگی خود اختصاص می دهد برای مصرف دیوانه وار و ارضای هوس های بی معنی و مزمن، رفع نیازها، بوالهوسی ها و شهوات نیست، بلکه برای دستیابی به کمال، خلاقیت، جستجوی حقیقت و تطبیق زندگی دنیوی با زندگی بی پایان الهی و آسمانی است.
ایران کشور باشگاه های شبانه و مراکز تفریحی، رستوران های مجلل و بارهای استریپ تیز، شهوت رانی و لذت پرستی نیست. در ایران اتکای بی انتها به این زندگی زودگذر- که بایستی در جریان آن لذت های بیشتری را بدست آورد، خریداری و پس انداز کرد- را مشاهده نمی کنید. ایران، کشور دانشگاه ها و بسیاری از مدارس، کشور کتابخانه ها و کرسی های واعظین، کشور ملت جوان خوشبین و به دور از الکل است، کشوری که عقل ملت جوان آن با هذیان الکل و مه مواد مخدر کدر نشده است. هنر و فلسفه ایران، رفتار نیک با یکدیگر، با طبیعت و تمامی جهان مادی و معنوی را آموزش داده، احساسات حیوانی درون انسان را رام کرده و ماهیت باطنی و الهی را در انسان بیدار می کنند.
عدالت- نکته اصلی فلسفه دینی و کشوری ایران است. همین عدالت است که در ایران نوع خاصی از دموکراسی را بوجود آورده است، اصل انتخابات از جمله مقررات الزامی و برطرف نشدنی ایران است و شامل مجلس، احزاب، نهاد ریاست جمهوری و قدرت مذهبی روحانی می شود. آیت الله که رهبر عالی است و قدرت مذهبی و روحانی را در اختیار دارد از آسمان برای مردم نازل نشده، بلکه ثمره انتخاباتی است که در محیط روحانی برگزار می شوند. حکومت ایران به دور از تصمیمات خودسرانه و انفرادی است. حکومت ایران تعداد بی شماری از مصالحه ها و هماهنگی ها است که بین چند مرکز نفوذ و قدرت بعمل می آیند. همین هماهنگی ها و جستجوی دایم مصالحه ها است که باعث می شوند تا فرآیند سیاسی ایران تا حدی کند شده، ولی از طرف دیگر، آن را بسیار موزون، منسجم و به دور از فراز و نشیب های تند نگه داشته است.
ایران تنها کشور مردان جوان پویا و فعال نیست. ایران کشور زنان جوان و آراسته که کاملا احساس آزادی می کنند نیز است. زن ایرانی موجودی اخمو، قوز کرده، فاقد حقوق و زندانی در پیله خود نیست. زن ایرانی عضو زنده و فعال جامعه ایران است و در کنار مردان به سیاست، علم و فرهنگ می پردازد و تحصیلات کیفی را دریافت می کند. زن ایرانی از طریق نهادهای سیاسی و فرهنگی، اینترنت و مطبوعات آزاد با جامعه ایران ارتباط دارد و در این جامعه همراه با مردان نقش مهم و برجسته ای را ایفا می کند.
من ضمن بازدید از کلاسهای دانشگاهی، آزمایشگاه های علمی، مدارس فقهی و خیابانهای شهرهای ایران همیشه انرژی جوان و خروشانی که در همه جا بود را احساس می کردم. این انرژی همان پلاسمای گرما هسته ای است که نظام مدیریت دولتی و اجتماعی کشور آن را درک کرده و به کار گرفته است. این انرژی قادر به شگفتی آفریدن در پیشرفت علمی و فکری، دلاوری نظامی و بصیرت الهی است.
آیت الله العظمی خمینی این انرژی را زنده کرد. او مردی صالح بود که پس از تبعید به تهران آمد و میلیون ها نفر از ایرانیان مؤمن و حقیقت جو که توپ ها و مسلسلهای شاه را شکست داده بودند را به سوی انقلاب هدایت کرد.
تنفر آمریکا از ایران در تمایل آمریکائیها برای تصاحب ثروتهای بی شمار لایه های نفتی ایران نیست، در ترس از مشاهده بمب اتم در دست نظامیان ایران و تمایل سلطه بر این منطقه بسیار حساس خاورمیانه نیست. ترس و تنفر غرب از ایران به این خاطر است که ایران با نظام دولتی و اجتماعی خود تمام جهان غرب را که جهانی فرتوت، متکبر، متجاوز و در حال نابودی است، به چالش کشیده است.
غرب که اقتدار خود را بر کیش ثروت، پول، بازارهای اوراق بهادار و مصرف دیوانه وار استوار کرده است، نیروهای زنده بشریت را تباه کرده و امروز این جهان با شکست مواجه شده است.
ایران الگوی رفتاری دیگر و سازماندهی دیگری از جامعه که بر مبنای هماهنگی زمین و آسمان، ماشین و انسان، روح و ماده است را پیشنهاد می کند. سیمایی که ایران به جهانیان عرضه می کند، بسیار جذاب است. شاید دقیقاً در همین جا، در ایران است که پس از فروپاشی شوروی که نتوانست اندیشه عدالت را تحقق بخشد، تلاش دلخواه و مطلوب بشریت برای ساخت جامعه هماهنگ و ایده آل تحقق یابد.
ایران دشمنان بسیاری دارد. آنها کشور را محاصره کرده و تحریم های اقتصادی و نظامی را اعمال می کنند. دانشمندان هسته ای ایران را به قتل رسانده، از ایران چهره اهریمنی ساخته و آن را در جلوی چشمهای افکار عمومی جهان تبدیل به هیولای وحشتناک می کنند.
جای بسی تأسف است که روسیه در این نبرد خیر و شر به دشمنان ایران ملحق شده و از شر جانبداری می کند. روسیه خود را در جهان فرتوت در حال مرگ و محکوم به نابودی قرار داده و از ثروت مهم تاریخی خود، یعنی اندیشه عدالت دست کشیده است. روسیه قرن بیستم را در تلاش برای تحقق این اندیشه سپری کرد.
من شب در میان انبوه مردم تهران حرکت می کردم. صدای طبل ها و غریو شیپورها گوشم را پر کرده بودند. پرهای شترمرغ بر فراز من تکان می خوردند. در میان آتش ها، چهره آیت الله خمینی به من می نگریست. میلیون ها نفر که به خیابان ها آمده بودند با همدیگر نفس می کشیدند و همزمان به شانه و قلب خود دست می کوبیدند. همه این صداها، ضربات و ریتم ها، ضربات دایره ها و تپش میلیون ها قلب، یک ارتعاش خاصی را بوجود می آوردند و کوههای پیرامون شهر و ستاره های آسمانی از آن می لرزیدند، آبهای دریاهای اطراف ایران موج می زدند و ملت ها و کشورهای همسایه آن را می شنیدند. بنظرم آمد که این ارتعاش چهره جهان را دگرگون ساخته است. من سعادت دارم که بخشی از این جهان دگرگون یافته هستم.
من در میان انبوه مسلمانان راه می رفتم و در همان حال با خدای ارتدوکس خود راز و نیاز می کردم و روسیه عزیز خود را دعا می کردم.

برای غرب جان فاحشه ایرانی از نیم میلیون کشته عراقی مهمتر است

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در گفت وگو با روزنامه «بیلد» آلمان و در پی اصرار خبرنگار مبنی بر گرفتن موضع اخیروی علیه حکم اعدام سکینه-م (متهم به زنای محصنه و قتل همسر خود)، اظهار داشت: شما غربی ها چطور نگران جان یک زن ایرانی هستید اما نیم میلیون کشته عراقی را براحتی فراموش می کنید؟ به نظر شما آیا نیم میلیون شهروندی که تاکنون در عراق کشته شده اند، تصویری است که غرب می خواهد از خود به نمایش بگذارد و آیا اگر بخواهیم همین پرسش را در مورد افغانستان مطرح کنیم، پاسخی در موردش وجود دارد؟

به گزارش صراط نیوز رئیس جمهور سوریه گفت: این، نمی شود که چون شما با مسئله ای در یک کشور موافق نیستید، پس کل آن کشور یا فرهنگ آن، مشکل دارد. چون همین الان در سوریه نیز مواردی وجود دارد که شما آن را برنمی تابید.

رئیس جمهور سوریه در ادامه در پاسخ به این سؤال که نظر شما درباره برنامه هسته ای ایران چیست؟ گفت:
ایران یک کشور بسیار مهم در این منطقه است، چه بخواهیم یا نخواهیم باید با این مسئله به نوعی کنار بیاییم. ایران به دنبال سلاح اتمی نیست. البته می توان در مورد آنچه که ایران در حال انجامش است، تحقیق و بررسی کرد و این مسئله ای است که ایرانیها نیز حاضر به پذیرش اش هستند.

رسواگر حقوق بشر آمریکایی

از 39 شهید و بیش از 90 مجروح حادثه تروریستی چابهار بسیاری از شهدا و مجروحان زن و کودک می باشند.

گروهک جندالشیطان که از عوامل انتحاری خود به عنوان شیران! یاد می کند یکبار دیگر حتی پست تر از روباه هان به جای مواجه مستقیم با نیروهای امنیتی و انتظامی تعدادی زن و کودک و مردم بی دفاع و عزادار حسینی را در چابهاربه شهادت رساند.

به گزارش صراط به نقل از زاهدان پرس، شهادت 11 دانش آموز ، کودکان چند ساله ، دختر نوجوان 12 ساله ، زن و پیرمرد آخرین جنایت جندالشیطان در چابهار بود که گروهک در پایگاه های اینترنتی اش از آن به عنوان عملیلات بزرگ ، موفقیت آمیز و افتخارآمیز یاد می کند!

در این میان ثناء پردل شهیده دو ماهه جنایت تروریستی چابهار مانند نگینی در میان دیگر شهداء می درخشد و سند رسوایی تروریست های وهابی تا ابد خواهد بود ... طفل دو ماهه ای که بعد از صدها سال به علی اصغر حسین بن علی اقتدا کرد ... وقتی نعره حیوانی بی شاخ و دم به نام باراک اوباما به هوا خاست که ؛ زنده باد دموکراسی و حقوق بشر، می شد حدس زد که "منظورشان از بشر و حقوق او چیست؟" بشر در چشم این حیوانات ولدحرام ، سگهای صهیونیست اند و انسانهای آزاده عالم پشیزی نزد آنها ارزش ندارند. پس مرده باد حقوق بشری که غرب بخواهد منادی آن باشد.

اعتراض شدید علامه مصباح یزدی به سیما

علامه مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره) که چندی پیش در  حاشیه یک مصاحبه از یامین پور مجری سابق برنامه "دیروز، امروز،فردا" در قالب سئوالی انتقادی و اعتراضی پرسیده بود: "پس چرا برنامه تعطیل شد؟!"، و با جواب ساده " چه عرض کنم!" یامین پور مواجه شده بود، اینبار خود پا به میدان گذاشت و مسئولین صدا و سیما را مورد انتقاد شدید قرار داد.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، آنروز یامین پور حیا کرد و خطاب به حضرت علامه مصباح نگفت که علت تعطیلی برنامه "دیروز امروز فردا" و آغاز مجدد آن با سبک و اجرایی که نشان از " دیروز، دیروز و باز هم دیروز" دارد، درست از همان علتی نشئات می گیرد که  مسئولین صدا و سیما از ترس آنها و ایادی داخلیشان در رسانه ملی، سخنرانی های مطهری زمان را یا پخش نمی کنند یا اگر هم از دستشان در رود  و  از ترس اعتراضات مردمی  مجبور به پخش شوند، در ساعاتی قرار می دهند که پیک خواب مردم است!

امّا امروز مطهری زمان در سخنانی آتشین در هشداری به مسئولین صدا و سیما گفت: اگر انحرافی در دین‌داری مردم پدید آید بزرگ‌ترین گناه را مسوولان صدا و سیما مرتکب شده‌اند که جلوی انحراف را نگرفته و دین را به مردم معرفی نکرده‌اند.

علامه مصباح یزدی مصباح‌یزدی، صبح امروز در همایش دین و رسانه اظهار داشت: وظیفه امروز ما این است که خودمان دین را بشناسیم و مردم را به سمت این‌که خواهان اسلام و اجرای احکام آن شوند سوق دهیم و صدا و سیما سنگین‌ترین مسوولیت را در این زمینه برعهده دارد.

مصباح‌یزدی تصریح کرد: رسانه‌ها در این زمینه بالاترین نقش را دارند تا خط امام را که همان خط اسلام است تبیین کنند و با رعایت اصول روان‌شناسی مردم را به این سمت سوق دهند که خواهان اسلام و اجرای احکام آن باشند و سنگین‌ترین مسوولیت بر عهده صدا و سیما است.

وی در بخش ابتدایی سخنانش با بیان این‌که دین تعاریف متعددی دارد، عنوان کرد: در یکی از این تعاریف، دین اموری است که رابطه انسان را با خدا تنظیم می‌کند که شامل اموری همانند نماز و روزه و عزاداری و سینه زنی می‌شود.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره) ادامه داد: اگر دین را به این معنا بگیریم ارتباطش با رسانه بسیار محدود است و در همین مسائل خلاصه می‌شود اما دین تعبیر دیگری هم دارد که با قرآن و روایات سازگارتر است.

وی بیان کرد: تعریف دیگر دین از بینش و باورهای انسان شروع می‌شود و تمامی ابعاد زندگی اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و ... را در بر می‌گیرد؛ هر چیزی از این دیدگاه مطالعه شود دینی است.

علامه مصباح‌یزدی با بیان این‌که فرهنگ سکولار غربی، دین را اموری سلیقه‌ای و شخصی می‌داند، عنوان کرد: اسلام و قرآن این دیدگاه را قبول ندارند، طبق نظر اسلام ریشه‌های دین اصول دین هستند آن هم نه با تفسیر عامیانه‌ای که ما از اصول دین یاد گرفته‌ایم.

وی با اشاره به دو نگرش دو قطبی درباره انسان در جهان که یکی از نگاه ماتریالیستی و دیگری از نگاه قرآنی به او می‌نگرد، اظهار کرد: در نگاه غربی، انسان موجودی است که از اسپرم به وجود آمده و طی 90 سال یا کمتر و بیشتر قرار است در این دنیا باشد و بعد هم نابود می‌شود در حالی که از نگاه اسلام و قرآن انسان هرگز نمی‌میرد و زندگی او بی نهایت است و هیچگاه نابود نمی‌شود و تنها لباس عوض می‌کند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره) تأکید کرد: در دیدگاه ماتریالیستی که تنها راه شناخت را حس می‌داند نمی‌توان معاد و خدا را اثبات کرد اما در نگاه اسلامی، علاوه بر حس، عقل و وحی نیز به‌عنوان راه شناخت مطرح هستند و وحی هم غیرقابل تردید است.

وی با بیان این‌که هنوز مکاتب بشری نتوانسته‌اند به خوب و بد پاسخ یقینی بدهند، تصریح کرد: بسیاری از مکاتب بشری خوب و بد را تابع قرارداد می‌دانند و برایشان پسند جامعه و مردم مطرح است اما از دیدگاه دینداران تمامی افعال اختیاری انسان هم تابع دین است.

علامه مصباح‌یزدی، بیان کرد: مردم ایران ثابت کرده‌اند به نماز و روزه و دعای سحر و .. علاقه زیادی دارند، اگر در دینداری مردم به همین حد اکتفا کنیم تولید چند برنامه برای جلب رضایت آن‌ها کافی است، اما اگر دین را به معنای دیگرش تعریف کنیم در اینجا دیگر تنها رضایت مردم در کار نیست بلکه خدا و قیامت در کار است و مسوولان فرهنگی ابتدا باید جواب خدا را بدهند و باید کاری کنند که مردم علاوه بر شادی دنیوی شادی ابدی داشته باشند.

ایشان عنوان کردند: اگر با تعریف اول از دین سر و کار داشته باشیم می‌گوئیم فعال برای دنیا برنامه می‌سازیم اگر قیامتی هم بود چون فردا شود فکر فردا کنیم، اما دین می‌گوید انسان باید در همین عمر کوتاه سرنوشت بی‌نهایت خود را رقم بزند، آن روز دیگر روز عمل نیست بلکه روز حساب است.

وی افزود: براساس این نگاه دیگر مسوولان صدا و سیما تنها در برابر مجلس و دولت و مردم مسوول نیستند بلکه قبل از همه در مقابل خدا مسوولیت دارند و برنامه‌هایشان نباید به زندگی دنیا معطوف باشد.

علامه مصباح‌یزدی، با بیان این‌که برخی شادی دنیا را با شادی آخرت قابل جمع نمی‌دانند، تأکید کرد: البته اسلام به گونه‌ای است که می‌توان شادی دنیا را با آخرت جمع کرد، هم می‌توان در این دنیا رفاه عالی داشت و در عین حال به سعادت آخرت هم لطمه‌ای نخورد.

وی گفت: برای سنجش نسبت دین و رسانه ابتدا باید ببینیم مراد از دین کدام دین است و بعد از رابطه میان این دو سخن بگوئیم.

این استاد حوزه علمیه در پایان تأکید کرد: اگر مراد از دین تعریف دوم است وظیفه رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما در این زمینه بسیار سنگین است و اگر انحرافی در دین مردم پدید آید مسوولان این رسانه مرتکب بزرگ‌ترین گناه شده‌اند.

این‌عکس به‌ زودی پاک می‌شود! +عکس

به گزارش مشرق حدود 15 سال است که تصویر شهید سیدمحمد حسین نواب بر دیوار ساختمانی واقع در تقاطع خیابان زرتشت و خیابان ولی عصر (عج) چشم در چشم مردم تهران دوخته است. امروز بسیار اندک هستند کسانی که این شهید عزیز را بشناسند. خصوصا این که نام این شهید بر اثر گذر زمان و تابش مستقیم خورشید ، تقریبا غیرقابل خواندن است.

 اکنون این نقاشی رنگ باخته و فرسوده به مرحله ای رسیده است که به زودی توسط سازمان زیبا سازی شهرداری تهران به سرنوشت مشابه سایر نقاشی هایی از این دست دچار خواهد شد ؛ یا به کلی شهر تهران را از (شر!) آن پاک خواهند کرد ، یا طرحی مدرن و پست مدرن و خالی از نمادهای به اصطلاح خشن جای آن را خواهد گرفت که در گوشه ای از آن هم عکسی از شهید کاشته خواهد شد ، بدون شناسنامه و هویت. 

به هر حال این عکس را به عنوان آخرین سند از وجود چنین نقاشی پرشکوهی در تهران منتشر می کنیم ، شاید هم به غیرت یک مدیر بسیجی برخورد و همین نقاشی را بدون دستکاری های خرابکارانه بازسازی کرد. 
 
بد نیست برای آن که جوان تر ها بدانند این سید مظلوم کیست ، نگاهی به زندگی او داشته باشیم:

 

 

نقاشی فرسوده شهید محمدحسین نواب در خیابان زرتشت

سید محمد حسین نواب به شهریور ماه 1345 در شهرضا (استان اصفهان) متولد شد. پدرش از شاگردان حضرت امام به شمار میرفت.محمد حسین در سال 1361 تحصیلات دبیرستان را ناتمام گذاشت و جهت تحصیل راهی حوزة علمیه قم گردید. او ابتدا در مدسه شهیدین (حقانی سابق) مشغول به تحصیل شد و پس از گذشت یک سال به عنوان بسیجی عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد. در سال های بعد با رشد تحصیلات حوزوی در قالب نیروی رزمی و تبلیغی تا پذیرش قطعنامه در جبهه ها حضوری فعال داشت.
 

به دلیل حضور مدام در جبهه های نبرد امکان ادامه تحصیل در مدرسه شهیدین از او سلب شد![ این هم از سوابق جهادی مدرسه شهیدین] از این رو به مدرسه حضرت آیت الله جوادی آملی منتقل شد و تا پایان عمر شریف خویش جزء طلاب مدرسه سعادت محسوب می شد. او تحصیلات خود را در زمینه های فلسفه، قرآن، علوم و معارف اسلامی زیر نظر حضرت آیت الله جوادی آملی ادامه داد. محمد حسین به زبانهای عربی و انگلیسی تسلط کامل داشت و نیز به زبان بوسنیایی در حد گفتگو و تفاهم کامل مسلط بود. از آغاز هجوم قرون وسطایی قصابان صرب به سرزمین اسلامی بوسنی و هرزگوین برای انجام خدمات فرهنگی و امداد رسانی به آن دیار جنگزده شتافت .

وی همچنین به عنوان خبرنگار روزنامه کیهان در بوسنی و هرزگوین به خدمت مشغول بود.سرانجام سیدمحمدحسین نواب در شهر موستار بوسنی ، توسط جلادان کروات ربوده شد و پس از تحمل شکنجه های فراوان ، به تاریخ 8/6/1373 تیرباران گردید.

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در پیامی به مناسبت شهادت این طلبه بسیجی مرقوم فرمودند:

« شهادت طلبه بسیجی سرافراز حجت الاسلام سیدمحمد حسین نواب برای ملت ایران که حضور خود را در اقصی نقاط جهان برای دفاع از حق و حقیقت با چنین حوادث برجسته ای به اثبات می رسانند مایه افتخار و سربلندی است.»

گنجی: اعدامشان کنید + عکس

مشرق: اکبر گنجی که سال گذشته اهانت های گستاخانه ای علیه مقدسات اسلامی داشت، طی شب های گذشته در میزگرد شبکه بی بی سی فارسی با تحریف اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) آن امام عزیز را مورد اهانت قرار داد.

 از جمله سخنان وی در این میزگرد تجلیل از رویکردهای دولت بازرگان و متهم کردن نظام اسلامی به اعدام های ضدحقوق بشری بود؛ وی در این میزگرد با ژست یک روشنفکر تمام این مواضع را اتخاذ کرد اما این در حالی است که نگاهی به مواضع این شخص در دهه 60 واقعیات جالبی را پیش روی مخاطبان قرار خواهد داد.

بر اساس دست نوشته هایی که یکی از دوستان قدیمی اکبر گنجی در اختیار مشرق قرار داده، وی در حالی اکنون با ژست روشنفکری نظام جمهوری اسلامی را متهم به اقدامات ضدحقوق بشری می کند که در اوایل دهه 60 در پاسخ به سوالی در گزینش یک نهاد، درباره اقدامات دادگاه انقلاب و اینکه کدام کارهای دادگاه انقلاب مورد تایید شما بوده و کدامیک مورد تایید شما نیست، اینچنین نوشته بود:

 

 

"آن که مورد تایید ماست، اعدام مفسدین است و آنکه نیست، برخورد مکتبی نکردن با ضدانقلاب است که هزاران ساواکی و گروه های ضدانقلاب در کمال مطلق آزادی، هر کاری دلشان می خواهد می کنند".


وی همچنین درباره استعفای بازرگان گفته است:

 


"ببینید، دولت بازرگان دولتی نبود که انقلابی باشد و برخوردش به جای اینکه برخورد مکتبی باشد، یک برخورد سیاسی بود و در آن جو که احتیاج به یک دولت انقلابی با برخورد مکتبی بوده، این دولت ازش کاری ساخته نبود و فشار مردم از یک طرف و پیام های امام که دولت، انقلابی نیست از طرف دیگر، و ملاقات امریکایی ها از طرف دیگر و بالاخره اشغال سفارت آمریکا باعث استعفای دولتش شد".

 

همچنین اکبر گنجی درباره تفاوت انقلاب اسلامی با قیام مصدق اینچنین گفته بود که :

 

 

 "قیام مصدق یک قیام ملی بود و اصلا مکتبی نبود و اختلاف مصدق و آیت الله کاشانی نیز از همینجا بود ولی انقلاب فعلی یک انقلاب مکتبی است که فقط به خاطر خدا صورت گرفت و رهبرش که تجلی امت است، کاملا مکتبی است و فقط به خاطر خدا کار میکند".

 

همانگونه که به وضوح مشخص است، اکبر گنجی که اکنون گستاخانه امام عزیز را در بی بی سی مورد اهانت قرار داده، دچار تناقض های رفتاری شدیدی بوده است و آنچه که به قلم خود در سالهای گذشته مکتوب کرده، 100 درصد با آنچه که اکنون در آغوش دشمنان قسم خورده انقلاب بر زبان می راند، در تناقض است

انتقاد استاد اخلاق دولت از اظهارات مشایی

آیت الله حائری شیرازی، نماینده سابق ولی‌فقیه در استان فارس، عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد اخلاق هیئت دولت، با انتقاد از مواضع اخیر مشائی در رابطه موسیقی، گفت: حلال و حرام حریم الهی هستند عقل هابیل نمی تواند از حریم الهی حرام و حلال خبر داشته باشد قبل از اینکه حکم موضوع از حریم الهی صادر شده باشد آنچه حضرت هابیل زیبا دانسته روشن است و آنچه را به علم خود عمل کرده مشخص است.

متن کامل این نامه در ادامه آمده است:

جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی دوست نزدیک رئیس جمهور

در رابطه با مساله زیبای موسیقی و حکم آن به نظر می رسد مطالبی باید ارائه شود. چه عنوان مناظره داشته باشد چه نداشته باشد. زیرا رئیس جمهور طبق قانون اساسی اولین شخصیت بعد از مقام منیع رهبریست، نسبت به دوستی رئیس جمهور و صمیمیت ایشان با شما نیازی به بحث نیست. پس نتیجه میگیرم  مطلبی که شما بیان کرده اید و موقعیتی که درآن قرار دارید ارزش بیان مطلبی را دارد.

شما زیبا بودن را دلیل حلیت آن دانسته اید. حلال و حرام حریم الهی هستند عقل هابیل نمی تواند از حریم الهی حرام و حلال خبر داشته باشد قبل از اینکه حکم موضوع از حریم الهی صادر شده باشد آنچه حضرت هابیل زیبا دانسته روشن است و آنچه را به علم خود عمل کرده مشخص است ونتیجه عمل به علم که عین تقوا است مشخص است همه این موارد را توضیح می دهم. ولی قبل از وارد شدن در بحث عقل و علم و عمل حضرت هابیل بحث در مقام و موقعیت او لازم است . شما به خوبی می دانید که موسی (ع) مامور شد هفتاد نفر متقی را برای حضور در محضر مقدس الهی در حرمی که بی تقوا در آن راه ندارد انتخاب کند و به او فرموده بود در این حرم بی تقوا قبول نمی شود اگر آمد هلاک می شود .

موسی (ع)این پیامبر اولوالعزم الهی انتخاب خود را کرد اما هیچ یک از هفتاد نفر زنده نماندند سر انسانها حرم الهی است خداست که از اسرار انسانها مطلع است حال در شان حضرت هابیل همین بس که اگر در میان آن هفتاد نفر بود زنده میماند چون خدا از سر او خبر داشت و قربانی اورا قبول کرد إِنَّمَا یَتَقَبَّلُ اللّهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ شما بخوبی می دانید وقتی قربانی قابیل قبول نشد به حضرت هابیل گفت : تورا خواهم کشت و حضرت هابیل در جوابش فرمود : خداوند فقط از متقین قبول می کند تا اینجا همه چیز به خوبی پیش رفته است بحث در زیبایی شناسی حضرت هابیل است و رابطه زیبایی با حلال و حرام، امروز اگر کسی شما را تهدید به قتل کند و شما بتوانید از خود دفاع کنید به او چه می گویید شما پاسخ می دهید عقل من به من حکم می کند از خودم دفاع کنم. اگر شما به حریم من آمدی و در حین دفاع من کشته شدی من مقصر نیستم حتی دیه تو بر عهده من نیست . دفاع مظلوم زیباست . حسین بن علی و پدرش که قهرمانان بسیاری بدست آنها کشته شده بودند کار زیبایی انجام دادند . اما شما از کجا دانستید دفاع از خود کار زیبایست که از آن بفهمید هرچه زیباست حلال است.موسیقی هم زیباست حلال است هم دفاع از خود می کنم و هم از موسیقی دفاع می کنم. چون هردو زیبا هستند پس هردو حلال هستند.

حضرت هابیل نگفت از خودم دفاع میکنم زیرا زیبایی دفاع از خود را درک نکرد چون انسان است وَعَسَى أَن تَکْرَهُواْ شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّکُمْ حضرت هابیل دفاع نکردند را زیبا دید و اعلام کرد از خودم دفاع نخواهم کرد .

لَئِن بَسَطتَ إِلَیَّ یَدَکَ لِتَقْتُلَنِی مَا أَنَاْ بِبَاسِطٍ یَدِیَ إِلَیْکَ لَأَقْتُلَکَ إِنِّی أَخَافُ اللّهَ رَبَّ الْعَالَمِینَ  إِنِّی أُرِیدُ أَن تَبُوءَ بِإِثْمِی وَإِثْمِکَ فَتَکُونَ مِنْ أَصْحَابِ النَّارِ وَذَلِکَ جَزَاء الظَّالِمِینَ معنای آیه برای شما روشن است اگر امروز شما بجای آن حضرت بودید می گفتید: نه اجازه می دهم خودم مقتول شوم و نه اجازه می دهم تو قاتل شوی. من نمی خواهم تو اهل جهنم شوی.

شما می گویید در گوشم طنین انداز است که انصر أخاک ظالما أو مظلوما پرسیدند نصرت مظلوم درست است. چگونه برادر ظالم را نصرت کنم .فرمودند جلوی ظلم او را بگیر نگذار ظلم کند .این بهترین نصرت است همه اظهارات شما زیباست. اما چرا هابیل مطالب دیگری را زیبا می دید چرا دفاع از خود را حرام می دید چرا دفاع نکردن از خود را حلال می دید چون هنوز این احکام از حریم الهی صادر نشده بود.

قرآن سپس می گوید فَطَوَّعَتْ لَهُ نَفْسُهُ قَتْلَ أَخِیهِ فَقَتَلَهُ شما جایگاه فاء فَطَوَّعَتْ را به خوبی می شناسید اظهارات قبلی قابیل یک تهدید بیشتر نبود به مرحله عزم نرسیده بود اظهارات هابیل علیه السلام به تردیدهای قابیل پایان داد قبل از اظهارات حضرت هابیل هنوز نفس قابیل راضی به قتل نشده بود. این اظهارات کار را تمام کرد قرآن سپس می گوید قابیل قابل اصلاح بود اگر این اظهارات هابیل نبود و فرصت فکر کردن برای او پیدا می شد چنین اتفاقی نمی افتاد قرآن ادامه می دهد  فَبَعَثَ اللّهُ غُرَابًا یَبْحَثُ فِی الأَرْضِ لِیُرِیَهُ کَیْفَ یُوَارِی سَوْءةَ أَخِیهِ قَالَ یَا وَیْلَتَا أَعَجَزْتُ أَنْ أَکُونَ مِثْلَ هَذَا الْغُرَابِ فَأُوَارِیَ سَوْءةَ أَخِی فَأَصْبَحَ مِنَ النَّادِمِینَ شما به خوبی می دانید درک عجز از کمالات است از انصاف است قابیل انصاف می دهد من به اندازه یک کلاغ  نمی فهمم او بلد است لاشه را چال کنم و من بلد نیستم من چرا از کار خدا بدم آمد من چرا زیبایی کار خدا را نفهمیدم قبول نشدن قربانی من زیبا بود اما من زیبا شناس نبودم ای کاش این عجز را که الآن دارم قبلا درک کرده بودم و از فرمان خدا عصبانی نمی شدم قرآن ادامه می دهد مِنْ أَجْلِ ذَلِکَ کَتَبْنَا عَلَى بَنِی إِسْرَائِیلَ أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا اگر این قتل چند سال قبل اتفاق افتاده بود و کسی حضرت آدم را قبل از صاحب فرزند کشته بود اثری از دیگر انسان ها باقی نمی ماند خداوند زیبایی دفاع و زشتی قتل نفس را اندازه گیری می کند اگر هابیل اعلام دفاع کرده بود احتمال داشت با گذشت زمان قابیل اصلاح شود و هابیل دو ثواب برده بود حفظ جان خود و فرصت هدایت برادر.

جناب آقای مشایی ما زیبایی شناس نیستیم وَیُحِلُّ لَهُمُ الطَّیِّبَاتِ وَیُحَرِّمُ عَلَیْهِمُ الْخَبَائِث چه بسا آنچه ما زیبا می دانیم زیبا نباشد و آنچه ما زیبا نمی دانیم همان زیبا باشد.