مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) طرح حمایت از تأسیس و تقویت موسسات و مراکز آموزش عالی غیردولتی را بررسی و ماده واحده آن را تصویب نهایی کرد.
به گزارش رجانیوز، نمایندگان مجلس در بخشی از این مصوبه مقرر کردند: وقف عام اموال مراکز آموزشی عالی و غیردولتی، غیرانتفاقی و سایر موسسات غیردولتی غیرآموزشی که هیات موسس یا هیات امنای آنها حق تصرف مالکانه نسبت به آن را دارند و تا تاریخ تصویب این قانون صیغه وقف آن جاری شده یا در آینده جاری شود، معتبر است.
در بخش دیگری از این طرح نیز تأکید شده است که تغییر اساسنامه مراکز آموزش عالی غیردولتی به پیشنهاد هیات موسس و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام میشود.
این طرح در شرایطی تصویب شد که در طی روزهای گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی مراحل اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد را پایان داد و اساسنامه جدید را ابلاغ کرد. همچنین طرح وقف دانشگاه آزاد نیز که پیش از این بهدلیل اعلام عدم موافقت رهبر انقلاب مسکوت مانده بود، به بن بست خورده بود.
ادامه مطلب ...انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و انجمن اسلامی دانشگاه امیر کبیر اراک با صدور نامهای سرگشاده خطاب به علی لاریجانی با انتقاد از اقدام روز گذشته مجلس تأکید کردند: مجلس از کیسه چه کسی بیتالمال را به جاسبی و دوستانش بخشید؟
به گزارش فارس، متن نامه سرگشاده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر اراک خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:
ادامه مطلب ...
چند سال پیش یکی از نوادگان حضرت امام گفته بود که:بایدامام را معادل یک مکتب بگیریم تا قابل نقد گردد و امروز زهرای اشراقی با تفسیری توهینآمیز از امام درصدد توجیه رفتار خویش و ارجاع اسناد آن به دیدگاههای حضرت امام است.
چند روز پیش وی در مصاحبهای با سایت جماران (که امروزه در
اختیار سران فتنه قرار دارد و ملاقات نوادههای امام یا سران فتنه را پوشش
میدهد) مطالبی را بر زبان آورده است که نشان میدهد امام در درون خانواده
هم مظلوم بوده است و اگر اینگونه که وی تفسیر میکند، نبوده است از دختران
بزرگوار امام خصوصاً سرکار زهرا مصطفوی که همواره در صراط امام (ره)
بودهاند توقع میرود «همزیستی مسالمتآمیز»ی که زهرا اشراقی از آن نام
میبرد را به هم بریزد و تفسیری صحیح از بیت امام (ره) در تاریخ ثبت نماید.
وی در بخشی از مصاحبه میگوید: «امام (ره) همان گونه که از دهه 50 تا
60، 180 درجه تغییر کرد، قطعاً اگر در دهه 80 هم بود تغییر خیلی زیادی
میکرد». آیا این جمله ناشیانه برای توجیه گردش 180 درجهای ایشان و همسرش
(محمدرضا خاتمی) نیست؟ 180 درجه تغییر زمانی به کار برده میشود که فرد
تغییر ماهوی کرده باشد و در نقطه مقابل دیروز قرار گرفته باشد. یعنی باید
حضرت امام در دهه 50 عاشق شاه و خاندان پهلوی بوده است و در دهه 60 دشمن
خونی آن شده باشد. آیا تفسیری غیر از این، معنی 180 درجهای میدهد؟
امام
دارای اصول ثابت و متغیری است که فرد کمسوادی چون زهرا اشراقی توان
پرداختن به آن را ندارد. عناصر کلیدی اندیشه امام همچون عدم جدایی دین از
سیاست، استکبارستیزی، جایگاه مردم در نظام اسلامی، سادهزیستی، مبارزه با
اشرافیگری (جالب است که زهرا اشراقی در همین مصاحبه امام (ره) را به
ازدواج با یک خانواده اشرافی متهم میکند) حمایت از مظلومان و مستضعفان و
... همیشه ثابت بودهاند.
در جایی دیگر با توهین به تشخیص امام آورده
است: «اگر امام از روحانیون دیگر کمی روشنفکرتر بود به خاطر تأثیر خانواده
بوده است» اولاً امام روشنفکر به معنیای که شما هستید نبود امام یک فرد
مکتبی بود و همه چیز را در درون میجست. ثانیاً روشنفکری در ایران هیچ موقع
بر بال مکتب سوار نبوده است و روشنفکران هیچ موقع پیرو روحانیت نبودهاند.
در سراسر مصاحبه، امام را به بیخیالی در مقابل رفتار و مواضع خانواده
متهم میکند و تصویری از خانواده امام ارائه می دهد که اگر درست باشد باید
از اعتراض مردم در 14 خرداد تشکر کرد: «در خانواده امام، بنی صدری، طرفدار
حزب جمهوری اسلامی، لیبرال و ... همه بودند ... خانواده امام جمع اضداد
بود». آیا اگر هنوز هم اینگونه است، مردم حق ندارند که امام و خط امام را
از شما جدا کنند؟ و اگر این کار را انجام دهند شما مدعی انحصاری امام
نخواهید شد؟
البته در جای دیگر به کنایه امام مبنی بر عشق و علاقه
نوادگان به غرب صحه میگذارد و میگوید: «امام هم درباره لباسها، غذاهایی
که میخوردیم و ... میپرسیدند. مثلاً وقتی غذاهای فرنگی میخوردیم، شوخی
میکردند و میگفتند فقط به این خاطر که اسم این غذاها خارجی است آنها را
میخورید، نه اینکه واقعاً خوشمزه باشند». بنابراین امام از عشق و علاقه
زهرا اشراقی و برخی دیگر به غرب اطلاع داشته است و نسبت به لباس و غذای
غربی آنان تذکر میداده. اما گوش شنوایی نبوده است «البته یکی دو بار از
لباس ما ایراد گرفتند که ماهم گوش نکردیم».
کما اینکه وی مدعی است که
اندک اسلامی را که دارد از شریعتی گرفته است. بنابراین طبیعی است که اسلام
مدنظر امام با اسلام شریعتی متفاوت است و فاصله شما با امام به اندازه
فاصله شریعتی با امام (ره) است.
زهرا اشراقی درباره حجاب، مدعی میشود
که قانون خاصی نداریم و هنوز هم معلوم نیست منظور از حجاب چیست و امام را
متهم به متفاوت بودن نظراتش درباره صدای زن و موسیقی و... میکند. وی
درپاسخ به این سؤال که «ولی امام درسال 58 دستور داده بودند که در ادارات
همه باید حجاب داشته باشند درغیراینصورت باید اخراج شوند»، میگوید: «آن
یک دستور بود ولی تبدیل به قانون نشد و تعریفی از حجاب نداریم.» نوع مواجهه
وی نشان میدهد که دستور ولی امر مسلمین را درحد قانون قبول ندارد و اصلاً
ارزشی برای فرمان و حکم امام قائل نیست. او نمیفهمد که قانون امام، قانون
الهی است و حجاب جزو مسلمات اسلام است.
امام درمتن ملت ما بوده است و
حضور رسانهای و سخنانش درمعرض چشم و دل همه ایرانیان موجود است. اما برخی
از نزدیکان تفسیری از سیره و منش امام ارائه میدهند که نسل امروز گمان
نمایند که حضرت امام دریک پستو زندگی میکرده و مردم هیچ اطلاعی از اندیشه و
سیره وی ندارند.
سخنان خانم اشراقی خیلی به شفافیت فضا کمک میکند و
زبان حزبالله را درمقابل این سؤال که چرا برخی نوادگان امام همراه انقلاب
نیستند، گویاتر میکند و سند حقانیت مسیر فعلی انقلاب را محکمتر مینماید.
بنابراین از کمک خانم اشراقی به قضاوتکنندگان عرصه سیاسی ـ اجتماعی کشور
باید تشکر کرد. اما آنچه قطعی است، این است که شخصیت امام یکپارچه عمل
میکرد و بین حرف و عمل امام تناقض وجود نداشت. مردم طی سالیان گذشته شما
را شناختهاند، سنجاق و چسب کردن خود به امام سودی در بر ندارد. خط امام خط
ولایت است. شما به خوردن غذاهای فرنگی و مدگرایی خویش مشغول باشید و هر
روز پردهای فرواندازید.
بیانیه شماره1 موسوی:
بسم الرحیم!
ملت شریف لهستان!
اکنون که در سوگ عزیزانمان،جای دارد خون گریه کنیم،بر خود فرض می بینم که مطالبی به سمع و نظرتان برسانم.
بنده احساس خطر کرده ام، نه از الآن،از همان وقتی که هواپیما تیکاف کرد.من میدیدم هاله از نور را که دور هواپیمای رئیس جمهورتان حلقه زده(بماند که دو سه باری هم قطع و وصل شد....آخرشم بارون گرفت!) همین رئیس جمهور خدومتان بود که این بنده کمترین را به بر آن داشت تا این بار سترگ را بر کمر همت بنشانم و شمارا از منجلاب فعلی رهایی بخشم والا مرا چه به ریاست جمهوریه لهستان؟ در کل، ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت! من برای شما خواهم آمد،برای آزادی،عدالت،دموکراسی و از این جور حرفا!
البته این را هم بگم که من یک فرد انقلابیم،تمنی 100 تمن با رئیس جمهور قبلیتون فرق دارم،تازه نقاشی هم بلدم! خانمم هم تیر و تخته سر هم می کنه و یه چیزایی می سازه که البته گفتن نداره!.....راستی چیز یادم اومد،چیز!!!!
مردان خداجویی هم در تهران سراغ دارم که تو یک روز کلی سطل به آتیش می کشن،اونها رو هم برای خدمت در شهرداری ورشو با خودم میارم،البته بعید میدونم از این مرکز های موتوری و زیباسازی شهر چیزی سر در بیارن،ولی عیب نداره،همه اینا یه روزی خاطره میشه!
کروبی هم اینجاست و سلام میرسونه و میگه که برای تغییر خواهد آمد! اگه سیرکی،تئاتری چیزی دارین،بدین بهش واستون مدیریت می کنه و کلی پول و پله گیرتون میاد....تو ایران که اینجوری بود و انصافا جواب هم داد!
این همه هنر را در خفا نپندارید،پس ای ملت لهستان! بپاخیزید که امروز روز شماست.استقامت های بزرگ خود را در مقابل مطالبات حداقلی خویش به منصه ظهور بگذارید و نگذارید که روح قانون طلبی مرده بماند و برای همیشه پیوست موزه های تاریخی شود.....(تکبیر!)
ملت غیور لهستان!
ید الله مع الجماعه(!).....از هم اکنون با هم باشیم برای لهستانی آباد...
اسامی نمایندگان طراح "طرح دوفوریتی وقف اموال دانشگاه آزاد " به همراه متن کامل این طرح از سوی فارس منتشر شد.
به گزارش فارس، طرح وقف اموال دانشگاه آزاد به عنوان "طرح اجازه وقف اموال در اختیار مؤسسات غیردولتی غیرانتفاعی " با قید دوفویت از روز گذشته در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که 23 تن از نمایندگان آن را امضاء کرده بودند اما پس از تذکرات تعدادی از وکلای ملت مبنی بر غیرقانونی بودن این طرح، 9 تن از امضاءکنندگان طرح مذکور امضای خود را پس گرفتند و از آنجایی که تعداد نمایندگان امضاءکننده طرح به 14 نفر رسید، به علت مغایرت با آییننامه داخلی مجلس این طرح از دستورکار پارلمان خارج شد.
در این زمینه لازم به یادآوری است که طبق آییننامه داخلی مجلس اگر نمایندگان بخواهند طرحی را ارائه دهند باید حداقل 15 امضاء داشته باشد.
بر این اساس، "طرح وقف اموال دانشگاه آزاد " که طراحان این طرح آن را "طرح اجازه وقف اموال در اختیار مؤسسات غیردولتی غیرانتفاعی " مینامند، امروز نیز پس امضای 62 تن از نمایندگان با قید دوفوریت در دستورکار صحن علنی قرار گرفت و پس از صحبتهای مخالفان و موافقان، دوفوریت آن به رأی نمایندگان گذاشته شد که رأی نیاورد از این رو یک فوریت طرح مذکور با 129 رأی موافق، 69 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان رسید.
اسامی نمایندگان امضاء کننده طرح مذکور بدین شرح است:
1- علی عباسپورتهرانی نماینده تهران
2- مجید نصیرپور نماینده سراب
3- کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا
4- مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود
5- سید مهدی صادق نماینده آستانه اشرفیه
6- ابوالقاسم رحمانی نماینده اقلید
7- علیاصغر یوسفنژاد نماینده ساری
8- محمدمهدی شهریاری نماینده بجنورد
9- حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان
10- محمدحسن دوگانیآغچغلو نماینده فسا
11- حمید سعادت نماینده نجفآباد
12- علی ادیانیراد نماینده قائمشهر
13- اقبال محمدی نماینده مریوان و سرو آباد
14- احمد ناطقنوری نماینده نور و محمود آباد
15- عباسعلی نورا نماینده زابل و زهک
16- محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان
17- علیرضا منادیسفیدان نماینده تبریز
18- حسن ونایی نماینده ملایر
19- محسن نریمان نماینده بابل
20- جمشید انصاری نماینده زنجان و طارم
21- حسین گروسی نماینده شهریار
22- احمدعلی کیخا نماینده زابل و زهک
23- هادی قوامی نماینده اسفراین
24- سید رمضان شجاعیکیاسری نماینده ساری
25- بهمن محمدی نماینده فریدن، فریدون شهر و چادگان
26- داود محمدجانی نماینده آباده، بوانات و خرمبید
27- سید عماد حسینی نماینده قروه
28- عبدالله رستگار نماینده گنبد کاووس
29- محمدرضا سجادیان نماینده خواف و رشتخوار
30- محمدحسین نژادفلاح نماینده ساوجبلاغ، طالقان و نظر آباد
31- بهمن مرادنیا نماینده بیجار
32- امین شعبانی نماینده سنندج، دیوان دره و کامیاران
33- فخرالدین حیدری نماینده سقز و بانه
34- کاظم فرهمند نماینده مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم
35- سید حسین هاشمی نماینده میانه
36- مصطفی رضاحسینی نماینده شهر بابک
37- نصرالله کمالیان نماینده قوچان و فاروج
38- سید یونس موسویسرچشمه نماینده فیروز آباد، کارزین و فراشبند
39- شهریار طاهرپور نماینده تویسرکان
40- محمدعلی حیاتی نماینده لامرد و مهر
41- نصرالله ترابیقهفرخی نماینده شهرکرد
42- عبدالرضا ترابی نماینده گرمسار
43- مهدی مهدیزاده نماینده گناباد
44- حشمتالله فلاحتپیشه نماینده اسلام آبادغرب
45- یونس اسدی نماینده مشکین شهر
46- سید جلال یحییزاده نماینده تفت و میبد
47- عزتالله اکبریتالارپشتی نماینده قائمشهر و سواد کوه و جویبار
48- غلامحسین مسعودیریحان نماینده اهر و هریس
49- قدرتالله علیخانی نماینده قزوین
50- محمدرضا خباز نماینده کاشمر
51- بهمن اخوان نماینده تفرش
52- عبدالله کعبی نماینده آبادان
53- امیر طاهرخانی نماینده تاکستان
54- سیروس سازدار نماینده مرند و جلفا
55- سید مصطفی طباطبایی نژاد نماینده اردستان
56- مصطفی کواکبیان نماینده سمنان
57- حسین امیریخامکانی نماینده زرند و کوهبنان
58- حسین هاشمیان نماینده رفسنجان
59- علی اسلامیپناه نماینده جیرفت و عنبر آباد
60- علیاکبر اولیاء نماینده یزد و صدوق
61- انوشیروان محسنیبندپی نماینده نوشهر و چالوس
62- محمد ضابطیطرقی نماینده نطنز و قمصر
به گزارش فارس، متن کامل "طرح اجازه وقف اموال در اختیار مؤسسات غیردولتی غیرانتفاعی " نیز در ذیل میآید:
مقدمه:
1- به منظور فراهم کردن شرایط امکان نظارت بر درآمد و هزینه مؤسسات غیردولتی غیرانتفاعی از طریق سازمان اوقاف در حفظ مصلحت نسلهای آینده و فراهم شدن امکانات مالی و ترویج توسعه امور خیریه برای نیازمندان و جوانان و نخبگان
2- به منظور جلوگیری فرصت دخل و تصرف افراد غیر در اموال غیردولتی غیرانتفاعی و حفظ منافع و داراییهای مؤسسات غیردولتی غیرانتفاعی در تأمین منظور و هدف مؤسسین و اشاعه و ترویج آن در جامعه به فراهم کردن امکان مالی پایدار و مستمر در بخش غیردولتی با استفاده از سنت نبوی برای نسلهای آینده و حفظ این ثروت از امکان استفاده خصوصی و جلوگیری از تضییع و تفریط آن و اعمال نظارت مستمر شرعی بر تامین و مصرف منافع حاصله از داراییهای موجود این مؤسسات در جهت مصرف بهینه برای نیل به اهداف خیرخواهانه مؤسسین.
3- به منظور جلوگیری از استفاده خصوصی از مؤسسات غیردولتی غیرانتفاعی فراهم شدن موجبات برخورداری عامه موقوف علیهم از منافع مؤسسات مذکور طرح زیر با قید دو فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی میگردد:
"طرح اجازه وقف اموال در اختیار مؤسسات غیردولتی غیرانتفاعی "
ماده واحده:
وقف اموال مؤسسات غیردولتی غیرانتفاعی اعم از آموزشی و غیر آموزشی که هیئت مؤسس یا هیئت امنای آنها حق تصرف مالکانه آنها را دارند و تا تاریخ تصویب این قانون صیغه وقف آن جاری شده است و یا در آینده جاری شود، معتبر میباشد.
علیاکبر بهشتی
بسمالرحیم. سلام بر معاندین مظلوم و منافقین بااخلاص و درود بر محاربین فیسبیلالله، همان نمک به حرامهای خداجو که سنگ یزید را صاف به سینه ملت کوبیدند و آن را انداختند گردن لباسشخصیها. و سلام بر آشوبگران عزادار که در روز عاشورا مغازههای ملت را به آتش کشیدند تا ثابت کنند بعد از یزید، هستند دلسوزانی که راه حرمله و آن پستفطرت را ادامه دهند.
و درود بر نالوطیهایی که به بانکها حمله کردند، بدان امید که اقساط عقبمانده مردم را از جیب خود بپردازند و در این راه مقدس از هیچ جنایتی دریغ نکردند و درود بر حراملقمههایی که خیمه عزاداری را بیهیچ چشمداشتی آتش زدند تا ملت بفهمد که در شام غریبان کربلا، وقتی خیمهها را آتش زدند، چهجوری بود! همواره به اینجانب و آنجانب (شیخ بیسواد) و آن یکی جانب (مزدور اجانب) گفته میشد که چی؟ که اگر شما لالمانی بگیرید و اطلاعیه ندهید، ملت به خیابانها نمیآیند و ما اگر اطلاعیه هم بدهیم باز ملت به خیابانها نمیآیند و نامردها وقتی هم که به خیابان میآیند، خواهان محاکمه ما هستند.
بنده به عنوان یک چیز کوچک از جنبش سبز با این نظر موافق نبودم و با نظر دیگری موافق بودم و با خودم همچین میاندیشیدم که ما اگر در چارچوب همین قانون اساسی نتوانیم براندازی کنیم، پس اصلا این زندگی به چه دردی میخورد و این در حالی است که نظام باید سعهصدر خود را بالا ببرد و اسرائیل را به آمریکا، آمریکا را به انگلیس، انگلیس را به معاند، معاند را به بدذات، بدذات را به بزغاله گوساله، بزغاله گوساله را به گوسفند شبیهسازی شده، گوسفند شبیهسازی شده را به اورانیوم غنیشده، اورانیوم غنیشده را به اورانیوم 20درصد، اورانیوم 20درصد را به منیزیم، منیزیم را به عناصر جدول مندلیف، عناصر جدول مندلیف را به عناصر دلسوز و عناصر دلسوز را به عناصر گازسوز تبدیل کند، نه اینکه حالا چون یک عده در روز عاشورا هتکحرمت کردند، اینها را بفرستد زندان، بلکه باید کار فرهنگی کرد و نباید از بلندگوهای رسمی به اینها بگوید بزغاله گوساله، بلکه این کار حتیالمقدور از بلندگوهای غیررسمی صورت بگیرد بهتر است.
چرا که طبق قرآن، کسانی که خر هستند و نمیفهمند، اینها از چارپایان هم بدترند و لامروتها میتوانند با شکلگیری شبکه وسیع اجتماعی که به صورت خودجوش، توسط منافقین سازماندهی میشود خطراتی را متوجه چیز بکنند که خدا از سر تقصیرات این خداجویان فتنهگر نگذرد. مشاهده فیلمهای تکاندهنده عاشورا نشان میدهد که اولا دیدن این فیلمها برای کودکان و کسانی که بیماریهای قلبی دارند درست نیست و ثانیا اگر رسانه ملی یک جو انصاف داشت، برای تلطیف فضا «راز بقا» پخش میکرد نه اینکه این تصاویر را نشان بدهد.
گیرم که کروبی را دستگیر کردید، لااقل شهرام جزایری را آزاد کنید که 1- شیخ در زندان شهرام را نتیغد،
2- شهرام بتواند برای شیخ وثیقه جور کند، و من فکر میکنم به جای به زندان انداختن کروبی، بهتر است به امور زیربنایی و سختافزاری فکر کرد.
بنده به صراحت میگویم که وقتی سخنران به خرهای الاغی که در عاشورا فتنه کردند، گفت بزغاله گوساله، نباید بخش عظیمی از ملت که در راهپیمایی بودند، میخندیدند و این اصلا درست نیست و سخنران به یک عده گفت، حزبالله و به یک عده گفت، حزبالشیطان. آیا چون آمریکا از ما حمایت میکند، ما آمریکایی هستیم؟!
و این در حالی است که اسرائیل هم از ما حمایت میکند و اتفاقا اسرائیل بیشتر از آمریکا از ما حمایت میکند و این اوج مظلومیت ما را میرساند و نشان میدهد ما آمریکایی نیستیم بلکه ما دلسوزان نظام هستیم و اعتقادی هم به براندازی نداریم و این براندازان هستند که به ما لطف دارند و من اصلا ابایی ندارم که یکی از منافقین مظلوم و بیریایی باشم که بعد از انتخابات بازداشت شدهاند و در این باره البته کروبی، صفای بیشتری نسبت به من و دیگر سران فتنه دارد. ما معتقد به تفسیر BBC از قرآن هستیم که آیه «لفتنهًْ اشد من القتل» را خیلی خوشگل معنا کرد. جنبش سبز مخالف دروغ و موافق خالیبندی است. من علیایحال چند راهکار دارم که در زیر میآید:
1- قبلا گفته بودم انتخابات باید ابطال شود، راستش چهارشنبه ملت را که دیدم، چیز شدم. لذا ما دولت را فعلا قبول داریم اما دولت هم باید ما را قبول داشته باشد و مجلس و قوه قضائیه باید دوتایی بیفتند به جان دولت. ما هم هستیم.
2- باید برای انتخابات یک قانون شفاف تدوین شود که از قبل پیروزی ما را در انتخابات تضمین کند. در این قانون هیچ وقت نباید تعداد آرای باطله از آرای کروبی بیشتر باشد.
3- زندانیان اعم از خفاش شب، پلنگ روز، زرافه دم غروب، بزغاله گوساله، قاتل دوچرخهسوار، منافق، آشوبگر و... .باید آزاد باشند و علاوه بر این نظام باید تضمین بدهد که اگر این ذلیلمردههای خداجو، بازهم دست به ارتکاب جنایت زدند با آنها در نهایت احترام و با رعایت حقوق شهروندی برخورد کند.
4- آزادی مطبوعات توقیف شدهای که به قصد تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب کردند و بستن روزنامههایی که شعارهای ملت در روز چهارشنبه را پوشش دادند.
5- به رسمیت شناختن حقوق منافقین و عناصر فرصتطلب و استفاده از تجربیات محاربین خداجو در اداره کشور و میدان دادن به نااهلان خداجو و نامحرمان عزادار در مدیریتهای میانی.
آیت الله نوری همدانی با طرح 4 پرسش، از آقای موسوی خواست که برای شفاف سازی بیانیه های خود، پاسخ های روشنی را به این سوالات بدهد.
به گزارش شبکه ایران، آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، که پیش از این در واکنش به بیانیه هفدهم آقای موسوی گفته بود که "مردم فریب این بیانیه ها را نخواهند خورد"، امروز در اظهار نظری جدید، بیانیه های اخیر او را سوال برانگیز خواند.
آیت الله نوری همدانی در دیدار با جمعی از فرماندهان و پرسنل ناجای کشور، همچنین با طرح 4 پرسش از آقای موسوی، خواستار ارائه پاسخ های روشن به این سوالات شد.
این مرجع تقلید اولین سوال خود از موسوی را این گونه مطرح کرد: شما خودتان را پیرو و دنبال رو خط امام راحل (ره) و آرمان های بلند انقلاب اسلامی معرفی می نمایید، چرا در مقابل شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" هواداران تان در راهپیمایی روز قدس هیچ عکس العملی را بروز ندادید؟
وی تاکید کرد: نباید فراموش کرد که دفاع از ملت مظلوم فلسطین و همه ستمدیدگان دنیا جزو سیاستهای اصلی این انقلاب از بدو شکل گیری تاکنون بوده است.
این مرجع تقلید در طرح دومین سوال خود از موسوی، با انتقاد از هواداران فرقه سبز و رهبران آنان درخصوص سردادن شعار" استقلال ،آزادی ، جمهوری ایرانی" اظهار داشت: چرا باید رهبران و گردانندگان این گروه در مقابل این شعار سکوت کنند؟
آیت الله نوری همدانی شعار جمهوری ایرانی را شعاری دانست که رضاخان و پسرش مرتب سر میدادند و تاکید کرد: اسلام نخستین رکن این نظام است و این نظام بدون اسلام هیچ معنا و مفهومی ندارد.
وی به طرح سوال سوم از میرحسین پرداخت: "طرفداران شما در شهر مقدس قم و همچنین تهران و شهرهای دیگرشعار "مرگ بر اصل ولایت فقیه" را سر دادند؛ اگر شما واقعا پیرو خط امام (ره) و در زمره دوستداران ایشان هستید، چرا آنان را متوجه اشتباه و غفلتشان نمی کنید؟"
چهارمین سوال این مرجع تقلید از موسوی این بود که: "شما می گویید که هیچ ارتباط و رابطه ای با بیگانگان ندارید اما همگان می دانند که آنها چقدر از شما در رسانه های خود تعریف و تمجید می کنند؛ پس چرا راه خود را از آنان جدا نمی کنید؟
آیت الله نوری همدانی خطاب به موسوی گفت: شما باید به این سوال ها پاسخ روشن و شفاف دهید تا هر آنچه که مبهم است برای همه مردم ایران شفاف سازی شود.
گفتنی است، آقای موسوی در تازه ترین بیانیه خود، اغتشاش روز عاشورا را "تجمع خودجوش مردمی" دانست و اغتشاشگران این روز را همراهان خود، "مردمی خداجوی" و "عزاداران حسینی" خواند.
میرحسین در عین حال برای خروج از آنچه "بحران" نامید، حتی اقدام به تعیین مسیرهایی برای آینده نظام جمهوری اسلامی کرد.